Grøntsager i kalorieregnskabet?


miha
 Share

Recommended Posts

Lige et dumt spørgsmål..

Da jeg forsøger at tabe mig, tæller jeg for tiden kalorier. Men jeg har hørt, at jeg i den forbindelse ikke skal tælle grøntsager med, da man somregel bruger mere energi på at fordøje dem end det antal kalorier, de indeholder...

Passer det? (Kan man i såfald bare spise uanede mængder af grøntsager.. lyder usandsynligt) Og er det det samme med frugter? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Men jeg har hørt, at jeg i den forbindelse ikke skal tælle grøntsager med, da man somregel bruger mere energi på at fordøje dem end det antal kalorier, de indeholder...

Grøntsager og frugt feder så ja de skal tælles med i energiregnskabet.

Link to comment
Share on other sites

Men jeg har hørt, at jeg i den forbindelse ikke skal tælle grøntsager med, da man somregel bruger mere energi på at fordøje dem end det antal kalorier, de indeholder...

Hvis det var tilfældet ville vegetarer + veganer ikke just leve særligt længe!! ;)

Link to comment
Share on other sites

Ok. Jeg havde vist ret - dumt spørgsmål. :) Jeg har også indtil videre talt alt med (altså inkl. frugt og grøntsager), men hørte lige det andet idag fra en af mine venner - selvom det lød lidt for godt til at være sandt - måtte jeg lige tjekke...

Så tak til de kloge hoveder på MOL.... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share