Er jeg laktoseintolerant??


Dr. pattøj
 Share

Recommended Posts

Det sker ikke noget hvis jeg kun drikker et par deciliter.. Heller ikke hvis jeg spiser små mængder yoghurt eller ost.... Men lige så snart der ryger en del ind, står den på racermave.

<_<

Hvad med proteinerne i mælken jeg indtager?? Får jeg noget ud af dem så??? :unsure: Eller ryger de med ud??

Link to comment
Share on other sites

Hvad med proteinerne i mælken jeg indtager?? Får jeg noget ud af dem så???  Eller ryger de med ud??

Hovedparten af proteiner optages, om der ryger lidt med igennem er svært at sige. Dette er forudsat, at det er laktoseintolerans du har.

Du skriver laktosetolerant i overskriften og mælkeallergi i indlæget, du er klar over det er to forskellige ting?

Link to comment
Share on other sites

Jo, de fleste af kulhydraterne ryger ud gennem systemet. Du kan spalte lidt laktose, hvilket vil blive optaget. Problemet er, at du ikke har tilstrækkeligt af enzymet laktase, så når du indtager en stor mængde laktose vil der forekomme en malabsorption.

Link to comment
Share on other sites

Jo, de fleste af kulhydraterne ryger ud gennem systemet. Du kan spalte lidt laktose, hvilket vil blive optaget. Problemet er, at du ikke har tilstrækkeligt af enzymet laktase, så når du indtager en stor mængde laktose vil der forekomme en malabsorption.

Det med laktase vidste jeg godt, men kan du ikke kort og enkelt forklare hvad malabsorption er???

Link to comment
Share on other sites

Hvad med proteinerne i mælken jeg indtager?? Får jeg noget ud af dem så???  Eller ryger de med ud??

Hovedparten af proteiner optages, om der ryger lidt med igennem er svært at sige. Dette er forudsat, at det er laktoseintolerans du har.

Du skriver laktosetolerant i overskriften og mælkeallergi i indlæget, du er klar over det er to forskellige ting?

Mon ikke bare maven bliver slået i stykker fordi han drikker en halv liter mælk på så kort tid.... altså pga, at mælken er kold :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share