side laterals med lav vægt


FittSmoker
 Share

Recommended Posts

Det undrer mig lidt at lateral raises, selv med meget lav vægt rent faktisk er ret hårde ?

Idag kørte jeg et koncentreret pas med 8 kg's i sidelaterals, og skuldrene syrer helt til - det skal siges jeg normalt kører 20-25 kg i sidelaterals - så det er en ret stor forskel sådan rent vægtmæssigt.

Spørgsmålet er nu - selvom det syrer til - betyder det vel ikke at det er nok til at skabe hypertrofi vel ? kan det tænkes at det er rotatorcuffen der primært aktiveres - og det derfor virker hårdt ?

Det skal siges at teknikken ikke er anderledes - hvilket man kunne tro ville være en grund, det er samme stil - dog måske en promille mere koncentreret.

Link to comment
Share on other sites

Det undrer også mig at de er hårde uanset om jeg kører med 7,5 eller 12 kg,

men når jeg kører 7,5 kg er stilen anderledesog bedre.

Jeg holder igen, evt. pause oppe og langsomt ned, og forsøger at få den til at ramme

midterste skuldermuskel.

Med 10 - 12 kg cheater jeg, og den går vist mest i forskulderen.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Fitt: Om du vil få hypertrofi fra at gå ned fra en vægt på ex 25kg til 8.5kg ved jeg ikke. Man kan sige noget for noget, den rammer måske bedre fordi stilen er bedre og andet smart. Men ellers kunne man jo efter en SD periode e.l. starte med lave vægte og bare holde dem nede og køre HVER gang således man ikke kommer op på de høje kg og så bare ligger på ex 8-15kg men meget stilrent? Så måske i de sidste par uger når progressionen skal med kan man nødvendigvis blive nødt til det dog... bare mit bud

Link to comment
Share on other sites

Man kunne snildt forestille sig, at jo tungere man kører, jo mere tager trapezius over. Derfor syrer det ligeså meget i deltoideus ved lette vægte som ved tunge vægte.

det er vist et meget godt bud

fitts: har du prøvet at ligge skråt på siden og udelukkende isolere skulderen, der tror jeg slet ikke du kan komme så højt op i kg (25kg) grundet trapz er sat ud af spillet.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Sas:

fitts: har du prøvet at ligge skråt på siden og udelukkende isolere skulderen, der tror jeg slet ikke du kan komme så højt op i kg (25kg) grundet trapz er sat ud af spillet.

Nej den har jeg ikke prøvet, men det vil jeg prøve og så giver jeg en tilbagemelding !

Det er jo tåbeligt at køre med tunge vægte for en gruppe, hvis de slet ikke sætter ind der.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share