Vægttab med vægttræning


pelle r
 Share

Recommended Posts

Hej havde lige en diskution med en af mine kammerater.

Han sagde at han havde tabt sig flere kilo, kun ved hjælp af vægttræning. Han sagde tilmed også at han havde spist usundt samtidig :blink::blink:

Måske bare mig, men jeg kan ikke tro at vægttræning ALENE er en god slankekur????

Tror at jeg har set en tråd om dette emne før, men kan ikke finde den <_<

Pelle B)

Link to comment
Share on other sites

Det kan nu sagtens være rigtigt.

Hvis din kammerat var lettere overvægtig, trænede seriøst/meget/tungt og spiste 2 pizzaer om dagen kunne regnestykket se således ud: Kcal-forbrug uden træning 2500/dag. Med træning 3000/dag. To pizzaer svare til ca. 2500 Kcal. = et dagligt kcal-underskud på 500 = vægttab. ;)

Link to comment
Share on other sites

Måske bare mig, men jeg kan ikke tro at vægttræning ALENE er en god slankekur????

Hvis du som sagt rammer et rimelig godt kalorie indtag kan du sagtens! Din etferforbrænding bliver meget højere ved vægttræning en cardio, plus du bevare meget eller en del af din muskelmasse, endnu et plus!

Hvad er at spise usundt?

Link to comment
Share on other sites

Mere fastfood, slik og sodavand
Hvordan usundt, mener du indholdet i maden mættede fedtsyre, en masse ligegyldig sukker eller?

Eller mener du det er dårlig til at tabe sig på, for du tager jo først på når du har spist for meget?

Ved ikke om jeg vil kalde det seriøs vægttræning?? Han havde en 4 kilosvægt, og stod så derhjemme og lavede en øvelse (curls)

:lol: :lol: :lol:

Nej, det kan ikke kaldes noget seriøs vægttræning.. Måske han skulle udvidde lidt ;)

Link to comment
Share on other sites

Nej, det kan ikke kaldes noget seriøs vægttræning.. Måske han skulle udvidde lidt

Ja netop det jeg mener, han kan vel også bare have tabt sig helt naturligt. Han har uden tvil tabt sig, men nu går han rundt med en ide om den perfekte slankekur.

Han mener også at han har tabt sig om maven, ved hjælp af mavebøjninger. Mener jeg har hørt at det ikke kan lade sig gøre. Her må jeg nok indrøme at jeg ikke er så sikker i min sag. Men kaldes det ikke "punktslakning" eller noget i den stil???

Pellle B)

Edited by pelle reiff
Link to comment
Share on other sites

Hvis du som sagt rammer et rimelig godt kalorie indtag kan du sagtens! Din etferforbrænding bliver meget højere ved vægttræning en cardio, plus du bevare meget eller en del af din muskelmasse, endnu et plus!

Har du en kilde på størrelsen af efterforbrændingen. Jeg har hørt påstanden flere gange, og det kan godt være sandt. Men, det ville nu alligevel være rart, hvis den blev underbygget.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du som sagt rammer et rimelig godt kalorie indtag kan du sagtens! Din etferforbrænding bliver meget højere ved vægttræning en cardio, plus du bevare meget eller en del af din muskelmasse, endnu et plus!

Efterforbrændingen er vel ligegyldig. Det er jo det samlede energiforbrug der betyder noget, - ligesom det er det samlede energiindtag der har betydning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share