Halvforstuvet storetå HJÆLP!


DonNiklas
 Share

Recommended Posts

Hej.

Her for et par måneder siden var jeg så dum at sparke til en ******** da jeg var i byen, og har rendt rundt med en KRAFTIG forstuvet storetå i ca 1 måned, hvorefter jeg smed krykkerne, fordi jeg synes de var skide irriterende at gå med, og jeg godt selv kunne begynde så langsomt at gå.

Nu er det sådan jeg kan nemt gå rundt uden at mærke den hvis jeg vil, men hvis jeg bare sparker til en fodbold med den er smerterne der.

Hvad kan man gøre??

Jeg skulle helst være klar til Vildbjerg Cup om 4 uger, da det ville være nederen bare at kigge på de andre spille.

Kan man tape storetåen ind på en mystisk måde?

Der bliver vidst spillet 3 kampe første dag, så ved ikke hvor godt det ville være at få noget STÆRKT smertestillende af lægen?

Han har sagt til mig før, mens jeg havde lyskenskade, at hvis der var en vigtig håndboldkamp kunne jeg få noget stærkt smertestillende, så jeg kunne spille den kamp.

Men tror det måske ville være lidt voldsomt at tage det mindst 3 gange på en dag?

Håber nogle har en god løsning, og vil hjælpe, for sådan som det er nu ser det meget sort ud. :(

- På forhånd, TAK!

Niklas :superman:

Link to comment
Share on other sites

Det er lidt svært at hjælpe dig her når oplysningerne er så sparsomme. Har du fået den undersøgt for at se om du har "smadret" knoglen.

umideelbart lyder det som om at recepten skal hedde fuldstændig hvile, men....

Edited by tp
Link to comment
Share on other sites

Det er lidt svært at hjælpe dig her når oplysningerne er så sparsomme. Har du fået den undersøgt for at se om du har "smadret" knoglen.
Dagen efter jeg havde sparket til en ******** kom jeg på skadestuen, han sagde at hvis det var ligeså galt nogle dage efter var storetåen nok brækket, men det gjorde ikke ligeså ondt.
Hvis vi amputerer nu, så er du sikkert klar igen om 4 uger...

Du siger noget. Så skal jeg bare gå i strømpesokker på stranden :( :bigsmile:

Kan en kraftig forstuvning ikke også vare længe?

Niklas :superman:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil altså utroligt gerne have hjælp, hvis nogen ved hvad jeg skal/kan gøre.

Nu er det sådan jeg kan nemt gå rundt uden at mærke den hvis jeg vil, men hvis jeg bare sparker til en fodbold med den er smerterne der.

Hvad kan man gøre??

Der bliver vidst spillet 3 kampe første dag, så ved ikke hvor godt det ville være at få noget STÆRKT smertestillende af lægen?

Han har sagt til mig før, mens jeg havde lyskenskade, at hvis der var en vigtig håndboldkamp kunne jeg få noget stærkt smertestillende, så jeg kunne spille den kamp.

Men tror det måske ville være lidt voldsomt at tage det mindst 3 gange på en dag?

Kan man tape storetåen ind på en mystisk måde?
Kan en kraftig forstuvning ikke også vare længe?

Det er de spørgsmål jeg gerne vil have svar på, hvis i har tid og lyst til at hjælpe mig :)

Hav en god dag!

Niklas :superman:

Link to comment
Share on other sites

Få din læge til at undersøge den ordentligt måske med røntgenfoto, for så får du da helt på plads hvad der er galt.

mht. 3 smertestillende på en dag for Vildbjerg Cups skyld, så giver dette sig selv. At du overhovedet overvejer det må jo betegnes som .......

Link to comment
Share on other sites

Få din læge til at undersøge den ordentligt måske med røntgenfoto, for så får du da helt på plads hvad der er galt.

mht. 3 smertestillende på en dag for Vildbjerg Cups skyld, så giver dette sig selv. At du overhovedet overvejer det må jo betegnes som .......

Man kan da nemt holde til 3 alm. hvis det er. Ved bare ikke hvor "stærke" de stærke piller er. <_<

QUOTE 

********

Lygtepæl? 

Nej :P jeg sparkede min fod i askesrøv :devil:

Niklas :superman:

Link to comment
Share on other sites

Har før haft problemer med storetåen, men nu kan jeg jo af gode grunde ikke sammenligene vores smerter.

Du kan sætte et stykke tape under foden, hen under storetåen og trække tapen op om storetåen og så sætte tapen fast på oversiden af foden, således bliver storetåen trukket lidt op og bliver ikke belastet så meget ved løb. Derefter kan du tappe storetåen sammen med tåen ved siden af. På den måde undgår du de værste stød når du sparker til bolden.

Disse råd hjæper på smerterne, men hvis du har mega ondt i tåen i uge 30 kan tape nok ikke klare det alene.

Link to comment
Share on other sites

Vild..bjerg...Cup...???? :lol:

Kan en så snoldet skolefodboldsturnering være grund nok til, at du kan risikere kroniske smerter i storetåen, det næste halve års tid, elelr måske mere?

I sin tid, forstuvede jeg min ankel, og troede den var fin igen, hvorefter jeg tog til fodboldtræning - hvilket gjorde, at min ankel var temmeligt meget i stykker et lille års tid efter faktisk...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share