Tjekkiet vs. Tyskland


Hessel
 Share

Recommended Posts

Så blev Tyskland tromlet ned af Tjekkiets andethold. Det er faktisk det næstbedste der kunne ske. (Lige efter at Danmark spillede 2-2 mod Sverige :lol: ) Lækkert! :)

Det bliver spændende at se om der kommer flere overaskelser! Nogen bud? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Procentsatser for at holdene vinder:

Portugal - England 50/50

Frankrig - Grækenland 70/30

Sverige - Holland 40/60

Tjekkiet - Danmark 60/40

Det ville være en stor overraskelse hvis Frankrig røg ud.

Det ville også være en ret stor overraskelse hvis vi slår tjekkerne. De slog tyskerne med deres reserver...

Link to comment
Share on other sites

Tjekkiet er svage favoritter, så jeg vil ikke kalde det en stor overraskelse hvis Danmark vandt. Før EM levnede jeg Danmark lige så store chancer for at vinde, som Liechtenstein. Min vurdering kom på baggrund af den EM kval. og de testkampe vi havde spillet inden. I de 3 kampe vi har spillet er det gået utroligt godt. Vi har spillet det bedste fodbold landsholdet har præsteret i meget lang tid. Men jeg er ikke i tvivl om at Danmark kan vinde. Men det kræver en max indsats af alle spillere og at ingen har en dårlig dag.

Link to comment
Share on other sites

Det ville være en stor overraskelse hvis Frankrig røg ud.

Jeg håber meget, at Frankrig fortsætter i turneringen. Hvis de ryger ud, er der sikker ingen i Frankrig, der gider se fodbold. Så skal jeg tilbringe den næste gode uges tid helt mutters alene i et hjørne af en bar med et fjernsyn uden lyd - og må nøjes med at knipse lidt, når Jon Dahl scorer. Danmark-Frankrig i finalen vil være helt perfekt. :)

Link to comment
Share on other sites

Vi støder desværre allerede ind i Frankrig i semi-finalen hvis vi/de når så langt. Det kunne til gengæld være sejt hvis vi mødte Sverige i finalen!! :w00t: Det ville være stort at tvære dem efter at vi forærede dem billetten videre fra gruppespillet ;)

Jeg tror desværre vi har set det bedste Sverige kan præstere, så det skulle undre mig om de kommer videre end semi-finalen, hvor enten Portugal eller England venter. Holland skal spille lige så godt mod Sverige, som de gjorde idag mod Letland for at vinde.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror desværre vi har set det bedste Sverige kan præstere, så det skulle undre mig om de kommer videre end semi-finalen, hvor enten Portugal eller England venter. Holland skal spille lige så godt mod Sverige, som de gjorde idag mod Letland for at vinde.

Hollands hold er langt bedre end Sveriges. Holland for en let sejr over Svensken. De har omtrent 3 strenge at spille på, Lungberg og Zlatan samt Henke. Resten er ret sløjt. Er Holland ikke bedre spiller for spiller på alle positionerne?

Link to comment
Share on other sites

Egentlig blev Tyskland ikke tromlet ned. Tjekkerne var presset helt i bund i store dele af 2. halvleg. Tyskerne havde dog et stort problem, og det var at de ikke kunne omsætte deres chancer til mål. Tykserne kunne have lukket og slukket kampen midt i 2. halvleg, og de blev endda snydt for et par straffe. I sidste ende gælder kun en ting: Kan man ikke score mål, så må man rejse hjem.

Jeg er dog glad for, at det Holland gik videre frem for Tyskland, som i mine øjne spiller noget ret kedelig fodbold, ihvertfald sammenlignet med Hollænderne.

Link to comment
Share on other sites

Torben: Det er også derfor jeg har sat dem som favoritter. Spiller for spiller mener jeg også de er bedre. Men Sverige er et hold og har været det alle 3 kampe. Holland var kun et hold igår. Hvis Holland tager sig sammen lige som igår, ja så bliver det svært for Sverige. Hollands største opgave bliver at lukke ned for Ibrahimovic og Henke. De 2 er virkelig farlige. Bare fordi man har et hold med dyre spillere er det jo ikke en garanti for sejr. Se bare Portugal, Spanien og Italien.

Tjekkiet og Danmark det bliver til gengæld en gyser. Begge hold spiller meget ens, de vil gerne have bolden og frem på banen. Spiller for spiller er de meget ens, dog med en lille overvægt til Tjekkiet på midbanen, da de spiller 4-4-2 (for det meste) og vi spiller 4-3-3.

Begge hold har spillet stabilt i alle 3 kampe (bortset fra Tjekkiets reservehold, men dog vandt de alligevel). Det er en kamp hvor alt kan ske, men Tjekkiet er favorit. Uha, det bliver spændende!! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Enig med MRB. Tyskland er et hold med gode unge spillere. Ud over at score mål, mangler de en indpisker på banen. En midtbane/forsvars general der kan udstråle den vilje og kampgejst de mangler. Kahn er bare ikke god nok (måske pga hans privatliv) og Rudi Völler er lidt for blød som træner. Det der i mange år har været Tysklands varemærke er jernviljen. Viljen til at tro på det, til sidste fløjt. Viljen til at kæmpe hele tiden. Det var før i tiden personificeret med (bare for lige at blive i '90'erne) Lothar Mattheus og Andi Möller. De kunne piske de andre til sejr og samtidig selv udstråle sikkerhed uanset stillingen. Man var altid bange for at tabe til Tyskland selv om man var foran 2-0, 10 minutter før tid. De spillede faktisk udemærket igår, men får ikke prikket bolden ind.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det ikke var fordi det var lige netop Tyskland, så var det næsten synd for dem igår. Okay første halvleg var rigtig ringe. Men helt frem til da Tjekkiet score til 2-1, da spiller Tyskland rigtigt godt i 2. halvleg.

Men jeg er rigtig glad for at det blev Holland der spillede sig videre. De spiller jo (naturligvis) brandgodt.

Angående Danmark.

Som sagt, så har jeg jo mere eller mindre udråbt Tjekkiet til europamestre (med mindre Frankrig ikke snart får rigtig gang i alle deres stjerne). Men som jeg også har påpeget, så er det nu et lidt spinkelt grundlag, jeg har udråbt dem til farvoritter. Kampen igår fortalte os jo intet om Tjekkiet (2. holdet). Og mod Letland imponerede de slet ikke - snarere tvætimod.

Det efterlader os med kampen Tjekkiet-Holland. En brandkamp - en af de bedste kampe jeg har set i lang tid.

Men hvad fortalte den kamp os egentligt. Tjaaa, offensivt fortalte den jo os egentlig ikke noget. Vi ved jo at Holland med allle deres tekniske superstjerne kan finde ud af at spille bold. Ligeledes vidste vi jo godt, at Tjekkiet har et meget offensivt indstillet hold med rigtig, rigtig gode offensive spillere. At de to hold så valgte lige netop den kamp til at vise deres respektive kapacitet for fuld skrue, det var jo bare herligt. :)

Men der var dog ting vi kan udlede. F.eks. at Tjekkiets forsvar bestemt er til at tale med. 20 min i kampen sad Holland jo totalt på kampen og førte 2-0. På det tidspunkt så Tjekkiet skidt ud. Men så laver Zenden en fejl og vupti 2-1 - og så får Tjekkiet lige det rygstød som gør at de kommer igang. Men selv efter de kommer igang, da har Holland særdeles nemt ved at spille sig igennem Tjekkiets forsvar (og omvendt begyndte Tjekkiet også at spasere sig gennem Hollands forsvar). Man kunne naturligvis tolke dette som at de to hold har en absurd skræmmende offensiv. Dette er vel også delvist rigtigt. Men kun delvist. For jeg syntes bestemt ikke at de to forsvar leverede en indsats som godkendt.

Summa summarum: Tjekkiet har reelt set kun spillet 1 kamp, hvor de spillede overbevisende. Og selv i denne kamp, da var deres forsvar rystende svage.

Så har Danmark en chance? Ja! Det har vi. Jeg endog kalde det en stor chance. Hvor utroligt det end lyder (forårets sjuskede venskabskampe taget i betragtning), så fremstår Danmarks forsvar yderst robust og sikkert pt. Ligeledes har vores offensive kræfter vist at de kan sætte sig kampen og ud af egen kræft producerer mange målchancer.

Tjekkiets forsvar vil være til at snakke med. Sammenholdt med Tjekkisk midtbane som helt klart er langt mere offensivt end defensivt spillerbesat og orienteret, så virker dette som renn namnam for Gravensens fodring af angrebet, for at fløjene pisker forbi deres direkte modstander og for at Jon nærmest kan gøre hvad der passer ham.

Om det bliver ovenstående scenarie eller et dansk hold under hårdt pres fra et stærkt spillende tjekkisk hold, det bliver (naturligvis og som altid) bestemt af slaget på midtbanen og hvor godt (danskernes) kæder står i forhold til hinaden.

En spændende kamp der i mine øjne kan i hvilken som helst retning. Kun en ting er jeg rimeligt sikker på - det bliver en brandkamp spillemæssigt og intensitetsmæssigt. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share