DM


ziggymund
 Share

Recommended Posts

Det blev så en mtb'er, der vandt DM i enkeltstart på landevej hos kvinderne :blink: :lol: :lol: :lol:

Det var godt nok ikke helt uventet, Mette Andersen er et meget stort talent, som kun sjældent ses i dansk pigecykling. Jeg tror nok lige, at jeg ville blive godt knotten, hvis en mtb'er eller cross'er bare sådan kom ind fra højre og vandt et løb i min klasse uden den helt store forudgående forberedelse. Mon ikke der sidder en flok tøser og forbander MA langt væk, sådan i al venskabelighed :tongue:

I øvrigt også godt kørt af "sandkassen", som fik guld hos herrene. Det var til gengæld en rigtig favoritsejr :)

Man kan læse mere om DM i cykling på det officielle DM-site

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Ja det var forygende kørt af Mette Andersen. Det var ikke nogen nem rute. God vind fra siden og forfra, mange små bakker, en enkelt lang en og flere snævre skarpe sving - og så styrtede det ned.

Jeg sad i følgebilen bag nummer 2. Trine Hansen - også fra Team S.A.T.S. Jeg fik en del respekt for de ryttere, da jeg kunne se hende køre ned af bakke med over 65 i timen på meget våd vej. Nummer 3 blev Christina Peick, også fra Team S.A.T.S - så det var et rent S.A.T.s. podium..

Vi var kun moderat overasket over at Mette var den hurtigste - Mette har en høj VO2 max og er jætte stærk - og da hun er teknisk god i svære sving, så lå det godt til hende.

Link to comment
Share on other sites

En "lille" billedecolage fra ovenstående omtalte Dm i enkeltstart i fredags.

Øverst: Den senere sølvinder Trine Hansen og bronzevinder Christina Peick under opvarmningen - fanget i de eneste sekunder hvor de ikke var fokuserede. Nedenunder til Venstre: Trine med 70 km/t ned af bakke - på det første stykke hvor det ikke væltede ned med regn - til Højre: Vinderen Mette Andersen i sekundet efter start.

adm4.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share