sandsæk træning


jensC
 Share

Recommended Posts

tja, jeg brugte deres metode til at bygge min sandsæk (brugte godt nok korn istedet for sand... av av :( )

den er rigtig god til at slå på! men synes det er meget svært at holde fast, under fx sandsæk dødløft, og generelt også de andre øvelser.

men hvis du har en masse grebsstyrke og vilje, så er teknikken helt sikkert ikke langt væk, og det er garanteret god træning!

men kan klart anbefale sandsækken, hvis du skal øve slag :) det er rigtig godt til at afreagere!

held og lykke

Edited by perfect_
Link to comment
Share on other sites

har desværre ikke prøvet sandsæk træning, men er overbevist om at det er godt, er jo voldsomt funktionelt og en af fordelene ved det er netop at ens hænder får tæsk, fordi det er så svært..

Prøv evt at kigge forbi Hr K's log, ved han har været meget begejstret for sandsæk træning og jeg ville også selv prøve, hvis der var en der lavede mig en sandsæk

Link to comment
Share on other sites

Sandsæk træning er uden tvivl noget der rykker. I det hele taget kan man vinde meget ved at løfte uhåndterlige objekter som fx. olietønder, jernbanesveller og træstammer.

Jeg har selv gjort lidt i sandsæktræning- korte sprints med en god tung sandsæk på nakken en noget der får pulsen op og kroppen bliver tvunget til at stabilisere. Også sandsæk Back Toss og Squat-Push Press er øvelser der involere hele kroppen.

Personligt bruger jeg meget tid på kettlebell træning og udbyttet har været fantastisk! det kan varmt anbefales!

Link to comment
Share on other sites

Ja det er jeg. Det var en stor oplevelse at blive certificeret RKC og møde Pavel, Steve Cotter, Steve Maxwell og alle de andre senior instruktører.

Hvor cool B)

Kan du ikke fortælle lidt mere om det?? Du skulle vel tilfældigvis ikke stå bag en import af KB til DK?

Kunne godt tænke mig at komme i gang med KB-træning, men de er ikke til at opdrive i DK, ligesom det sikkert ikke er muligt at få ordentlig instruktion :(

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Jo jeg har gang i import af kettlebells til Danmark. Jeg har en kontakt i Rusland der fremstiller originale "competition kettlebells". Jeg kan godt forstå du er interesseret i KB træning- jeg har personligt aldrig oplevet et træningsredskab så effektivt og brugbart som KB. Den er ikke kun brugbar til styrke-udholdenhed, men træning for max styrke, volume samt gripping power kan opnås med KB.

Det er vigtigt når man starter med KB træning at man får noget ordentlig instruktion som du selv er inde på. For at lære de forskellige grundøvelser har man i RKC en række assisterende hjælpeøvelser der får kroppen til at arbejde i den rigtige "groove".

Jeg husker tydeligt at før jeg var på RKC-seminar troede jeg at jeg havde rimeligt godt styr på tingene, men jeg fandt ud af at der samtidig var en masse at arbejde på. Teknikken kan aldrig blive FOR god, som Pavel siger!

Kenneth Jay, RKC

Link to comment
Share on other sites

Har du en idé om hvad prisen på KB i DK vil være?? Jeg har selv kontakter i Rusland, og havde gentlig tænkt mig at høre om de kunne sætte noget i værk! Dog ville det være noget lettere, hvis du havde adgang til organiseret import!

Link to comment
Share on other sites

Har du en idé om hvad prisen på KB i DK vil være?? Jeg har selv kontakter i Rusland, og havde gentlig tænkt mig at høre om de kunne sætte noget i værk! Dog ville det være noget lettere, hvis du havde adgang til organiseret import!

Prisen på KB er desværre rimelig høj når transport fra rusland skal medregnes. Selv priserne på kettlebells i USA er høj fordi produktionsomkostningerne er rimelig store og det bliver helt hen i vejret hvis man skal have dem sendt fra staterne.

pt. laver jeg lidt import af KB fra Rusland til en nogenlunde pris sammenlignet med priserne i USA.

lige nu vil en 16kg KB koste 799 kr, en 24kg 1199kr, og en 32kg 1299kr. det er lidt pebret men på den anden side vil de fleste blive kraftigt udfordret af en 16kg og kun en del af dem vil få brug for en 24kg. Er man seriøs omkring KB træning (som undertegnede) vil det være en god ide med et helt sæt KB altså 16,24,32kg og det vil være fulgt ud tilstrækkeligt selv for en Master of Sport Girevik!!

Sammenlignet med et god vægtstang og dertilhørende skiver er det dog ikke så voldsomt alligevel, synes jeg.

håber du kunne bruge svaret til noget.

mvh

Kenneth Jay, RKC

Link to comment
Share on other sites

Hey Kender ikk Kenneth personligt desværre, men til de interesserede taler de varmt om ham på dragondoor.com

Yup, men hvem er de to andre RKC's?? Nogen fra sjælland??

Link to comment
Share on other sites

Hey Kender ikk Kenneth personligt desværre, men til de interesserede taler de varmt om ham på dragondoor.com

Yup, men hvem er de to andre RKC's?? Nogen fra sjælland??

har ikk fundet ud af det endnu, men finder snart ud af det og skal nok give dig besked.. Hvor er du fra på SJ??

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
ja, kig på www.dragondoor.com

der kan du få et godt indblik i hvad kettlebell træning er.

ellers hold øje med www.strengthrevolutions.com der er under udarbejdelse lige nu, men forventes at komme op og køre i løbet af en ugens tid!

hilsen

Kenneth Jay, RKC

På Dragondoor.com ?

Kan man det ?

Jeg har lige forsøgt, men kom på sider, hvor jeg kunne købe bøger, videoer osv.

Det gav mig ikke noget særligt indblik desværre.

Hvor på siden kan man evt. se øvelserne med beskrivelse ?

Var også inde på strengthrevolutions.com, men meget af det, jeg søgte kommer senere.

Og endelig kan jeg ikke se videoklippene på nogle af de 3 computere, jeg har her.

Der må absolut være en højere mening med det :)

måske at kettlebells nok ikke er noget for diskopumpere :)

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Henning -> Jeg synes ofte du har bøvl med 'puteren ;)

På dragondoor vælger du "articles" i menuen til venstre (direkte link), og derefter emnet du ønsker.

En decideret øvelsesoversigt tror jeg desværre ikke der er, så du må kigge i artiklerne.

De manglende sider på Jay's hjemmeside kan jeg heller ikke hjælpe med.

VLC player kan helt sikkert afspille filmene - det har jeg lige konstateret på denne pc, nemlig ;)

Du må ikke lade dig slå ud af en smule modgang :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share