Hvem tæller kalorier


wizz
 Share

Recommended Posts

Jeg kunne godt tænke mig at lære lidt tips og tricks og erfaringer fra dem som bulker og cutter på den "videnskabelige måde". Dvs. tæller alle kalorier i et regneark eller andet software.

* Hvilke værktøjer/metoder bruger i til at registrere jeres kalorier ?

* Hvordan korrigerer i for udsving i energiforbrug ?

Og til dem som ikke gør det: Hvis i skulle gøre det hvad ville i så gøre ? :)

Edited by wizz
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Vækker lige denne tråd til live..

Er der nogen der bruger overnævnte regneark til beregning af deres kost?

Jeg har problemer med at angive den rigtige mængde kost, fx får jeg 0,5 liter til 1960 kcal. :blink:

Havde forinden tilføjet den under "fødevare tabel" sheet'et med de angivninger der stod på varedeklerationen.

Men har samme problem med pre-indtastede fødevare, fx havregryn. :dry:

Kort sagt, jeg efterlyser syntaxen for angivelsen af mængde fødevare?

Link to comment
Share on other sites

Vækker lige denne tråd til live..

Er der nogen der bruger overnævnte regneark til beregning af deres kost?

Jeg har problemer med at angive den rigtige mængde kost, fx får jeg 0,5 liter til 1960 kcal.  :blink:

Havde forinden tilføjet den under "fødevare tabel" sheet'et med de angivninger der stod på varedeklerationen.

Men har samme problem med pre-indtastede fødevare, fx havregryn.  :dry:

Kort sagt, jeg efterlyser syntaxen for angivelsen af mængde fødevare?

<{POST_SNAPBACK}>

Kig i arket med fødevarer. Der står angivet en enhed som det første. De fleste tal er pr. 100 gram eller ml, så de efterfølgende værdier for for protein/kulhydrat/fedt er i forhold til denne enhed.

Link to comment
Share on other sites

Vækker lige denne tråd til live..

Er der nogen der bruger overnævnte regneark til beregning af deres kost?

Jeg har problemer med at angive den rigtige mængde kost, fx får jeg 0,5 liter til 1960 kcal.  :blink:

Havde forinden tilføjet den under "fødevare tabel" sheet'et med de angivninger der stod på varedeklerationen.

Men har samme problem med pre-indtastede fødevare, fx havregryn.  :dry:

Kort sagt, jeg efterlyser syntaxen for angivelsen af mængde fødevare?

<{POST_SNAPBACK}>

Når du tilføjer fødevarer til din fødevaretabel, skal du huske at trykke "sorter" øverst på arket. Ellers kan den ikke finde ud af det. Kan det være det der er problemet?

Når du taster fødevarene ind i dit diet-ark skal det skrives præcis som det står i fødevaretabellen :smile:

Det nemmeste er at vælge på den rullemenu man kan trykke frem :smile:

Edit: For langsom :laugh:

Edited by Kander
Link to comment
Share on other sites

Jeg notere alt hvad jeg spiser på en blok...meget nemt, for jeg har en del faste måltider...betående af 150 g havregryn+300ml mælk morgen, 4xrugbrød med leverpostej frokost+100 g frugt, Shake senere på dagen+200 ml juice osv. Aftensmaden er sådan set det eneste der skiller sig ud...

Får omkring 3000 kalorier om dagen.

Link to comment
Share on other sites

Udsving kan ikke indregnes.. EPOC efter en styrketrænings session tager ligeså mange kcal som selve træningen...

Jeg prøver i hvert fald at tilpasse mit kcal indtag efter mit aktivitetsniveau. På træningsdage spiser jeg 300kcal ekstra, og på arbejdsdage 400-500kcal ekstra. Det må vel være optimalt at tilpasse sit niveau lidt efter, hvor meget aktiv man nu er den dag. Eller hvad siger i andre?

Jeg bruger også kropkosthk til at holde styr på kosten m.m.

Link to comment
Share on other sites

  Jeg plejer at følge en template, de sidste 2 måneder har jeg dog prøvet bare at spise fornuftigt når jeg var sulten osv, og det har sat sine tydelige spor… mad.gif

Så er tilbage til en semi-fastlagt mad plan igen. smile.gif

Hvad menes der med en template præcist? Og hvordan ser den ud?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share