Biceps program


Kluns
 Share

Recommended Posts

Nu hvor jeg ikke rigtigt havde lyst til at træne biceps i starten af min vægttrænings karriere, da jeg følte det var ret unødvendigt, synes jeg de er begyndt at halte lidt efter. Så nu hedder missionen: Børge Biceps! jeg havde tænkt på at køre følgende øvelser 4 gange om ugen.

Pullups, (Og det er undershånds greb!)

Stående EZ-curls!

Preacher Curls med EZ-curls (Closegrip)

+ en eller anden øvelse med håndvægt. DB CC curl eller bare siddende DB curl

Det er de øvelser som jeg synes rammer rigtigt godt, men jeg kunne måske godt lige tænke mig høre jer andres erfaringer, så kom lad mig høre jeres biceps programmer, eller bare hvordan i træner dem. Det skal lige siges at Bryst og Ryg øvelser er nedprioteret lidt her den næste stykke tid, så de får ikke ret meget indirekte tæsk den vej desværre. Men triceps følger fint med, så det er ikke noget problem.

Så DIFD bring it on!

PS: Volume er INTET problem! Har haft hårdt fysisk fritidsarbejde siden jeg var 13, og har tidligere dyrket elitesvømning, og har 1 års træningserfarning, Så det behøver ikke være sådan noget tøsetræning. Bare massere af volumen! Holder også snart en frivillig uges SD i Spanien !

Edited by Klaus_s
Link to comment
Share on other sites

Holder også snart en frivillig uges SD i Spanien !

Det kunne jeg også godt bruge B)

Du skriver 4 gange om ugen, husk nu det med restituering. Synes det ser hårdt ud, men vi er jo alle forskellige.

Hvor mange sæt havde du tænkt dig at tage?

Jeg vil sige, at mine biceps også halter helt vildt, da den ikke har fået så mange tæsk, så når du har prøvet programmet må du gerne skrive om det var det rigtige program til en gut som vil have en overarm på 100+, ca. :lol:

Niklas :superman:

Link to comment
Share on other sites

nu ved jeg ikke lige hvor lang tid der er til du tager afsted, men jeg kan anbefalde dig dette, efter egen erfaring ;)

Når jeg virkelig gerne vil ha rykket armene igennem i en periode (ca 2 måneder)

køre jeg efter noget jeg kalder chok cyklus, (der findes sikkert et mere korekt navn for denne træningsmetode)

jeg biceps 2-3 gange om ugen (f.eks. tirsdag, torsdag og evt. søndag)

kører efter 2-3 forskellige træningsprogrammer til biceps, som jeg skifter meller fra uge til uge, for at choke musklerne, hvilket jeg har fået at vide skulle hjælpe lidt på massen, det har jeg ihvert fald selv erfaret, men det er noget jeg maks. gør 3 gange om året.

Nå men de træningsprogrammer jeg skifter imellem er:

1.

Standing cable curls 1x15 + 2x8

Seated hammer curls 3x8-12

Barbell curls 3-4x8-12 (køre negativt i det sidste sæt)

2.

Preacher curls 1x15 + 3x8-12

3-Part curls 3x8-12

Concentration curls 3x8-12

3.

Incline dubbell curls 1x12 + 3x8-12

Reverse curls 3x8-12

Nu vil jeg ikke garanterer dig at dette er et mirakel program eller lign. men jeg kan i hvert fald sige at det har virket rigtig godt for mig ;)

Men håber du kan bruge det til noget

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share