ALA (Alpha -Lipoic-Acid/Liponsyre)???


six
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er der nogle der har erfaringer/prøvet ALA.

Jeg har læst en del om dette, og ved at bla Radio doktoren(Carsten Vagn Hansen) roser dette produkt, som skulle bla være et kraftigt antioxidant. Det jeg så også har læst rundt omkring er at det skulle kunne få cellerne til at optage mere kreatin. Og det bliver brugt i diverse blandings produkter som f.eks cell tech.

Jeg vil gerne høre nogle meninger om produktet, evt. dosis. For det er jo spørgsmålet om det kan betale sig at invistere i, bare for den antioxidante effekt.

Mvh

SIX

Link to comment
Share on other sites

Jeg gaar ud fra du mener alfa-liponsyre (alfa-lipoic acid).

Det er ikke noget jeg vil gaa ud og investere i med mindre jeg havde sukkersyge. Det er kun her der er noget dokumentation for brugen af ALA.

ALA er en god antioxidant og er speciel ved at den kan findes baade i vandfasen og fedtfasen i kroppen - praktisk alle andre antioxidanter findes kun i en af faserne. Endvidere kan det regenere andre antioxidanter som vitamin E og C. Der er dog ikke noget som indikerer at der skulle vaere generel grund til at tage ALA.

Ps. skriver fra USA saa jeg gad ikke lige finde ud af hvordan man slog over til dansk tastatur.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share