hvordan afmåler i protein pulver?


Jcq
 Share

Recommended Posts

Jeg har fået en ny scoop-ske til mit pulver men jeg ved ikke hvor meget den kan indeholde (og min vægt er i stykker). Den kan indeholder 100ml. Dvs. hvis der er en der tilfældigvis har en ide om hvordan densiteten for valleprotein sådan cirka er, kan jeg hurtigt regne det ud. Eller hvis der nogle der har en ske med både vægt og rumfang. tak Jcq

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo rimelig nemt regne rumfanget af din proteinbøtte ud (fra bunden og dertil hvor der er proteinpulver), derefter omregner du dette mål til liter, find så ud af hvad du skal dividere med af at få 100 ml, og divider vægten af proteinpulveret med dette tal.....så har du hvor meget 100 ml er.

....eller du kunne selvfølgelig bare købe en vægt

Link to comment
Share on other sites

Har du et litermål? Så kan du  prøve at fylde det halvt med vand (500 ml), så tager du 5 skefulde proteinpulver og putter det i en plastikpose. Plastikposen putter du i litermålet. Det antal milliliter, vandstanden stiger svarer til vægten i gram.

(Jeg antager her at massefylden er under 1 kg pr liter, ellers skal der jo være mindre vand i litermålet.)

Hvis du ikke har et litermål, så kan du tage en tom mælkeflaske, hvor du sætter en streg ca. i midten. Derefter fylder du vand i op til stregen. Herefter putter du posen med pulver i mælkeflasken og sætter en ny streg, hvor vandet går til. Så tager du posen op og bruger målebægret til at fylde vand i op til den nye streg. (Du skal selvfølgelig tælle antal målebægre) (Jeg forstod det som om du ved at målebægret indeholder 100 ml, men du ved ikke, hvor mange gram, det er)

Som bekendt er 100 ml vand = 1oo gram vand.

Jeg vil antage, at massefylden varierer mellem forskellige pulverprodukter, selvom jeg dog ingen erfaring har med dem.

Link to comment
Share on other sites

Selvom det ikke er et direkte svar på dit spørgsmål, så kan jeg helt klart anbefale en køkkenvægt (ca. 140,-) og en shaker fra...hold fast! - Tupperware (150,-). Shakeren har livstidsgaranti og garanterer at der ingen klumper er i din proteinshake.

Men indtil da....tjah! - følg xjydens råd... :)

Link to comment
Share on other sites

køb en vægt!  De koster jo ikke ret meget....

Eller tag hjem til din mor, vej de gram af du skal bruge, og se hvor mange skefulde det var. Jeg målte kun de første par gange, for det er jo i grunden ligemeget om du får 5g for lidt eller for meget.......

ps. hvis man er meget fanatisk, har jeg en vægt med 2 decimaler.........men som sagt bruger jeg bare øjemål nu..... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share