Gode forslag til forbedringer


Tube
 Share

Recommended Posts

Kan ikke være mere uenig i Henrik Jul vedr. hans forslag om trafik på moterveje i løbet og generelt at åbne for trafik. Henrik Jul ved mange ting, men hvornår har han selv sidst kørt cykelløb eller stået post.

I cykelklubberne i dk er vi nærmest grønne af misundelse over de sydlandske forhold (ja bare syd for vores egen grænse. Der lukkes typisk helt af for trafik, men vi i lille danmark kun lukker af ved postDanmark på Fr.berg og enkelte andre steder (det er ikke international standard). Det kan i forvejen være svært nok at stå post, hvor der indimellem dukker besværlige bilister op - de fleste er dog meget flinke. Det kan ikke være rigtigt det skal være med livet som indsats, der skal køres cykelløb.

Her har Henrik Jul vist vist manglende opmærksomhed, koncentration og ekvilibrisme i sit indlæg og er havnet i grøften.

Til gengæld er det nærmest tåbeligt med gitterhegn, hvor der er fødder ind mod kørebanen.

Link to comment
Share on other sites

Det debat indlæg fra Henrik Juhl er nået af det morsomeste jeg nogen sinde har læst. Det er ironi opg sarkasme i flot stil (hvis nogen tager det for pålydende, så savner de humoristisk sans) - man må undres med ham over de indsnævringer af vejen i finalen og de sikkerhedshegn med fødder. Og Jan D - det indlæg handler om Tour de France - ikke om lokale danske cykelløb.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke være mere uenig i Henrik Jul vedr. hans forslag om trafik på moterveje i løbet og generelt at åbne for trafik. Henrik Jul ved mange ting, men hvornår har han selv sidst kørt cykelløb eller stået post.

I cykelklubberne i dk er vi nærmest grønne af misundelse over de sydlandske forhold (ja bare syd for vores egen grænse. Der lukkes typisk helt af for trafik, men vi i lille danmark kun lukker af ved postDanmark på Fr.berg og enkelte andre steder (det er ikke international standard). Det kan i forvejen være svært nok at stå post, hvor der indimellem dukker besværlige bilister op - de fleste er dog meget flinke. Det kan ikke være rigtigt det skal være med livet som indsats, der skal køres cykelløb.

Her har Henrik Jul vist vist manglende opmærksomhed, koncentration og ekvilibrisme i sit indlæg og er havnet i grøften.

Til gengæld er det nærmest tåbeligt med gitterhegn, hvor der er fødder ind mod kørebanen.

Er du også ironisk, eller opfattede du ikke at Henrik Juhl var det? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg må nok erkende det blev selvmål og jeg læste artiklen lidt for hurtigt. :headwall: Sådan kan det gå når man ikke læser det ordentlig igennem.

Faktisk mener jeg der også generelt har været en tendens i dk i samme retning hvad angår sværhedsgraden af ruter, hvor man i højere grad acceptere vanskeligheder med henvisning til at det er rytternes kørsel der skal tilpasses til ruten og ikke omvendt. Så diskussionen vedr. ruteplanlægning kan godt udvides til anden end franske tilstande og Touren.

Anden del af mit indlæg vil jeg dog gerne holde fast i. Danske løb er godt nok ikke Touren, men det er sydlandsk standard, at det lukkes meget mere effektivt af for trafik ved almindelige cykelløb i modsætning til danske. Her behøver man blot at tage syd for grænsen til cykelløb, hvad flere i klubben har prøvet. Selv i PostDanmark er det først de senere år der er blevet strammet væsentligt op, hvilket tidligere også medføre klager fra udenlandske ryttere. Så standarden er steget væsentlig, men jeg mener der er langt op til fx. tysk standard.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share