Dødløft


typen
 Share

Recommended Posts

Jeg har ikke kørt dødløft særlig længe men der er da kommet en del flere kilo på end i starten (selv om det stadigvæk ikke er en meter i forhold til gutterne herinde)!

Mit problem er at jeg er ved at tabe stangen når jeg tager den 5. eller 6. rep. Mine fingre begynder simpelthen langsomt at åbne sig og det er jo ikke særlig fedt :(

Kan det være fordi mine underarme er for svage?? jeg har nemlig aldrig trænet underarme bortset fra når jeg laver chins!

Link to comment
Share on other sites

Du kan også folde tommeltotten ind under de andre fingre, det giver en hel del ekstra friktion.

Det bruges altid af vægtløftere og kaldes låsegreb.

Hvis du efterhånden får så mange kilo på at tommelfingeren simpelthen bliver mast flad, så er der kun en mulighed tilbage, og det er at holde den ene hånd omvendt (=mixed greb).

Dødløft er iøvrigt langt bedre finger/underarms-træning end de der mærkelige små curl-øvelser.

Link to comment
Share on other sites

mvp> lige en sidebemærkning til det med låsegrebet. Der er vist ingen grænser for hvad tommeltotten kan holde til. Brad Gillingham, IPF verdensmester i styrkeløft, anvender dobbelt overhåndsgreb med låsegreb i dødløft. Han har trukket i den høje ende af 300 kg (vist nok 387,5 eller deromkring). Så låsegrebet kan også bruges til tunge dødløft, hvis man langsomt konditionerer sin tommelfingre til det.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share