Wingtsun og BB!?


The Smartass
 Share

Recommended Posts

Har trænet Bodybuilding i lidt over to år, og da jeg synes at jeg har nået den størrelse jeg gerne vil have, vil jeg til at udforske noget nyt. Og begynder derfor til Wingtsun.

Men jeg vil stadigvæk holde på min masse og krop, og derfor vil jeg høre om der er nogen som ved hvad der vil være mest optimalt at gøre i henhold til BB???

Mit forslag er:

Mandag: Wingtsun

Tirsdag: Fullbody + cardio

Onsdag: Wingtsun

Torsdag: Fullbody + cardio

Fredag: Fri

Lørdag: Fullbody + cardio

Søndag: Fri

Link to comment
Share on other sites

Det tror jeg sagtens du kan. WC er jo oprindelig en kampsport der blev udviklet til piger, og da kampgrenen ikke kræver nogle fysiske præstationer ligsom det gør med boksning eller karate, kan du sagtesn gøre begge dele.

Har hørt fra en bokser, som har gået til WT, at han syntes WT rent faktisk var hårdere end boksning.

Link to comment
Share on other sites

Det tror jeg sagtens du kan. WC er jo oprindelig en kampsport der blev udviklet til piger, og da kampgrenen ikke kræver nogle fysiske præstationer ligsom det gør med boksning eller karate, kan du sagtesn gøre begge dele.

Du har åbenbart ikke trænet WT for det bliver tit pænt hårdt. Faktisk irriterer det mig at mange kampsporte kører så meget udholdenhedstræning / syretræning. Det er på ingen måde relevant i en kamp, især ikke i WT hvor man sigter efter at afslutte kampen indenfor 5 sekunder. De skulle hellere træne for eksplosiv styrke, men det er nok svært uden vægte?

Link to comment
Share on other sites

Nej, det gælder jo om at kunne nedlægge en modstander på 5 sek. Så træn du styrke og eksplosive vægtstangsøvelser, som du vil blive hurtig og stærk af. Squat, dødløft og bænkpres er gode+ diverse isolationsøvelse som du kan køre ved siden af. Her kan du sagten køre med lidt flere reps. Evt. 6-10.

Bare sørg for at lære øvelserne 100% korrekt, så du undgår skader.

Link to comment
Share on other sites

Faktisk irriterer det mig at mange kampsporte kører så meget udholdenhedstræning / syretræning. Det er på ingen måde relevant i en kamp, især ikke i WT hvor man sigter efter at afslutte kampen indenfor 5 sekunder.

Ja, det er rigtigt så hurtigt ender kampene tit i UFC, så ligger Wingtsun fyren bevidstløs i gulvet :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share