Øvelsesnavne


Carsten Chr
 Share

Recommended Posts

Jeg må indrømme at jeg godt kan blive ret forvirret af alle de forskellige øvelsesnavne.

Hvorfor har de ikke bare et navn på engelsk og evt et på sit eget sprog?

Jeg ville blive glad hvis der var nogle der kendte en hjemmside hvor alle navnene var, eller bare kunne skrive navnene op (hvis i har tid, der er garanteret mange :confused: ).

Jeg kunne også godt tænke mig at vide om der findes danske bøger om bodybuilding eller lignende, og om de kan anbefales.

MVH Carsten C

Link to comment
Share on other sites

Min lærebog har været "Encyclopedia of Modern Body Building" skrevet af ingen ringere end...

Arnold Schwarzenegger! :)

En lille sag på 600 sider, der indeholder et væld af øvelser, billeder og er en kanon motivationsbog. Her beviser Arnold, at han kan andet end tale engelsk som en østeuropæisk knallertbryder, mens han jonglerer med et jetfly. Læs den!

Såvidt jeg ved, er den ikke udkommet på dansk, men jeg tror faktisk du i de fleste kredse kommer længst med at kende de engelske øvelsesbetegnelser.

"I'll be back!"

Morten

(Redigeret af Los ved 1:38 am på Sep. 7, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Du kan finde bøger om bodybuilding på bibloteket, men lad være med at kopiere træningsprogrammerne. For det med 5 - 6 sæt foruden opvarmningssæt og 4 øvelser pr. muskelgruppe det holder sku ik med mindre du er på AS.

Der er også en del sider på nettet med billeder og forklaring af de forskellige øvelser.

Kan ik lige huske navnene på siderne, men kig dig lidt omkring så finder du nok noget du kan bruge..

God fornøjelse.

Neo

Link to comment
Share on other sites

Jeg kender øvelserne, men det er mere nogle af navnene jeg er ude efter, men jeg kan da, som du siger, finde en hel del på nettet.

Men tak for rådene alligevel, så må jeg med på biblioket og lede efter bøger.

Nu når vi er igang, findes der GODE og DANSKE blade om styrketræning. Jeg får Men´s Health én gang om måneden (hvorfor?), men det skal ikke kommenteres mere her...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share