Underskud for Vægttab!


FujiChrash
 Share

Recommended Posts

Er enig i at det er kosten der er afgørende for at man taber sig eller ej. Har selv præsteret at træne (hårdt!) 6-7 gange om ugen og stadig tage på.

Hvis jeg løber 10 kilometer forbrænder jeg ca. 650 kalorier. Det svarer jo ikke til meget mere end 100 gram chokolade, og det kan jeg da hurtigt guffe i mig. :bblush:

Desuden vil det være uoverskueligt for en gennemsnitsdansker at løbe 10 km hver dag. Men motionen gør selvfølgelig at man kan "tillade" sig at spise mere og stadig tabe sig.

Men som andre også har været inde på er motion meget mere end vægttab: Nedsat risiko for hjerte-karsygdomme, diabetes II, brystkræft, tyktarmskræft, knogleskørhed, depression og meget andet. :4boxing:

Hvis man forbrænder 50 kalorier ekstra om dagen pga. et øget aktivitetsniveau vil man ikke tabe sig særlig meget. Men hvis man forbrænder 50 kalorier ekstra hver eneste dag resten af sit liv, står man lige pludselig med meget gode kort på hånden når det gælder forebyggelse af overvægt. :dance:

Link to comment
Share on other sites

Er enig i at det er kosten der er afgørende for at man taber sig eller ej. Har selv præsteret at træne (hårdt!) 6-7 gange om ugen og stadig tage på.

Hvis jeg løber 10 kilometer forbrænder jeg ca. 650 kalorier. Det svarer jo ikke til meget mere end 100 gram chokolade, og det kan jeg da hurtigt guffe i mig. :bblush:

Desuden vil det være uoverskueligt for en gennemsnitsdansker at løbe 10 km hver dag. Men motionen gør selvfølgelig at man kan "tillade" sig at spise mere og stadig tabe sig.

Men som andre også har været inde på er motion meget mere end vægttab: Nedsat risiko for hjerte-karsygdomme, diabetes II, brystkræft, tyktarmskræft, knogleskørhed, depression og meget andet. :4boxing:

Hvis man forbrænder 50 kalorier ekstra om dagen pga. et øget aktivitetsniveau vil man ikke tabe sig særlig meget. Men hvis man forbrænder 50 kalorier ekstra hver eneste dag resten af sit liv, står man lige pludselig med meget gode kort på hånden når det gælder forebyggelse af overvægt. :dance:

Kan kun være 100% enig med dig SpArKleZ

Link to comment
Share on other sites

Bare lige for at komme ind på hvordan man eventuelt kan holde sin motivation oppe.

Oprette en log bog herinde. Er en god ting!

Der udover opretholder jeg min motivation ved ofte at sidde og skimme forum igennem. Jeg synes det gir en godt blod på tanden til at træne og smide fedtet.

Mvh Lars

Link to comment
Share on other sites

25kg på et år burde være nemt nok, hvis man har viljen. Det er altafgørende, man kan hvad man vil, så enkelt er det (næsten ;) )

Jeg vil ikke anbefale dig at lave en kostplan, du siger jo du hurtigt laver ged i det ;) Og så kan det jo være ligemeget... Og det er slet ikke nødvendigt med en decideret kostplan for at tabe sig.

Det bedste er at sørge for altid at gå med en lille smule sult i maven, aldrig spise dig helt mæt. Men kun lige så meget at du ikke er sulten mere. Så ellers spise en almindelig sund kost, fordelt på mange små måltider. Så går det ganske smertefrit.

Et andet godt råd er at sørge for at drikke en masse hele tiden, det nedsætter din appetit ;) Kaffe, cola light og masser af vand.

Personligt vil jeg ikke lave cardio når jeg bare kan spise lidt mindre og få den samme efftekt, man er vel lidt doven :) Medmindre du har problemer med din kondition, så kan det nok være en god ide.

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Der udover opretholder jeg min motivation ved ofte at sidde og skimme forum igennem. Jeg synes det gir en godt blod på tanden til at træne og smide fedtet.

Sådan har jeg det også. Det giver mig mere tilskyndelse til både at kontrollere maden og træningen at læse om det. Jeg noterer ned hvad jeg indtager hver dag og sammenligner, så jeg kan se en evt. udvikling samt notere mål og vægt. Især hvis man bare skal strammes op er målene på kroppen jo super til at vise fremskridt. Ofte rykker vægten sig ikke, men kroppen strammes op!!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Okay, tak alle sammen for jeres svar!! Mens jeg lige har chancen for at skrive herinde igen vil jeg lige spørge om jeres mening om min nuværende kostplan!

Morgen: Havregryn med Rosiner og Skummetmælk

Formiddag: Æble

Middag: Sandwich [Kalkun, Salat, Tomat, Fedtfattig Dressing, Agurk]

Eftermiddag: Forskellig frugt (Dog kun et stk. Det er en ordning vi har på mit arbejde)

Aften: Hva min mor nu mixer, selvfølgelig ska det være sundt (ellers det samme som morgenmad)

Snack: Æble

Det ska siges jeg ca. drikker 5-6 ltr. vand om dagen

Og jeg vil til at indføre løb, boksning, cykling (cykler 16km hver dag) så meget jeg nu orker!

Så er Lørdag min slap-af dag.

Jeg styrke træner også af og til + mavebøjninger

Lyder det ikke nogenlunde fornuftigt? Jeg vil virkelig gerne af med de overflødige kilo da det snart er det eneste jeg tænker på! :(

Mvh. Fuji

Edited by FujiChrash
Link to comment
Share on other sites

FujiChrash: Nu ved jeg ikke hvor meget forstand du har på de forskellige madvare mv. Eks. at appelsinjuice ikke er godt osv. (har hørt en historie om en der ikke kunne forstå at hun ikke tabte sig. Hun var jo så sund og spiste fedtfattige kiks og drak appelsinjuice om eftermiddagen!) Men hvis du føler du ikke har helt tjek på det, så tag en tur til diætist og få en snak med sådan en! Kan klart anbefales, ikke fordi jeg tabte mig af det. Men jeg lærte en masse om "fælderne" osv.

Men begynd også at lave noget motion! På den måde får du det som person også bedre, og dermed går man ikke så tit i fælderne!

Men: De SKAL være plads til noget slik eks. en weekend i løbet af måneden! Ellers løber man for surt i det.

Har selv tabt over 30kg siden december, det var ikke sket uden motion.

Du er i øvrigt velkommen til at skrive til mig hvis du har spørgsmål!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share