Underskud for Vægttab!


FujiChrash
 Share

Recommended Posts

Heya

Jeg ville lige spørge jer genier herinde! ;)

Er det muligt for mig at tabe mig en del inden næste sommer? Jeg bliver tit inviteret i svømmehallen af vennerne osv. men da jeg er lidt "bange" for at blive en smule til grin på grund af min, synes jeg, afskyelige krop (jeg er overvægtig) så siger jeg altid fra!! Det er jeg blevet godt træt af, så jeg ville lige vide om det ville være muligt at tabe omkring 25kg. inden næste sommer? Hvor stort kcal. underskud skal jeg ca. have?

PS - Som nogen måske har lagt mærke til, så har jeg lavet en del tråde herinde omkring mit vægttab, men hver gang jeg synes jeg har fået fod på en hjemmelavet kostplan f.eks., så ender det stortset altid med at jeg plomper i alligevel(:headwall:), så jeg ville VIRKELIG sætte pris på hvis en venlig sjæl gad og hjælpe mig en dag over MSN med at få lavet en god og solid kostplan! :bblush:

HVIS der skulle sidde en der ville hjælpe mig, så kan min E-Mail blive sendt via PM!!

Tak for hjælpen på forhånd!

Link to comment
Share on other sites

Heya

Jeg ville lige spørge jer genier herinde! ;)

Er det muligt for mig at tabe mig en del inden næste sommer? Jeg bliver tit inviteret i svømmehallen af vennerne osv. men da jeg er lidt "bange" for at blive en smule til grin på grund af min, synes jeg, afskyelige krop (jeg er overvægtig) så siger jeg altid fra!! Det er jeg blevet godt træt af, så jeg ville lige vide om det ville være muligt at tabe omkring 25kg. inden næste sommer? Hvor stort kcal. underskud skal jeg ca. have?

PS - Som nogen måske har lagt mærke til, så har jeg lavet en del tråde herinde omkring mit vægttab, men hver gang jeg synes jeg har fået fod på en hjemmelavet kostplan f.eks., så ender det stortset altid med at jeg plomper i alligevel(:headwall:), så jeg ville VIRKELIG sætte pris på hvis en venlig sjæl gad og hjælpe mig en dag over MSN med at få lavet en god og solid kostplan! :bblush:

HVIS der skulle sidde en der ville hjælpe mig, så kan min E-Mail blive sendt via PM!!

Tak for hjælpen på forhånd!

Hvad er det der gør at du plomper i???

Er du ligesom mig, en der ikke spiser særlig meget, og drikker sodavand??

eller

overspiser du????

Link to comment
Share on other sites

25kg på ~8mdr kan vel lade sig gøre. Det er 3/4kg pr uge, dvs dit ugentlig totale kalorieunderskud (både fra kost og motion) skal være godt og vel 5000kcal.

Hvis problemet er at du ryger tilbage i gamle (dårlige) vaner, hvad vil en ny og forkromet kostplan så hjælpe? Hvis DU ikke er 110% indstillet på opgaven hver eneste dag er det jo spild af tid med sådan en kostplan.

Det kan lyde hårdt, men du må indse at det primært er dig selv, som skal klare ærterne.

Hvad tænker du når du "plomper" i? Gør du det så igen næste dag, eller kommer du tilbage i sadlen?

Link to comment
Share on other sites

Det plejer for det meste at gå godt i de første par dage (ca. 7dage), og så er det det bliver lørdag f.eks; og man kommer uheldigvis til at spise et stk. chokolade... Allerede der ryger min indstilling om vægttab ned på 0% igen fordi jeg allerede der føler at jeg har skuffet mig selv endnu en gang! Primært drikker jeg kun vand og mælk, spiser rugbrød med kalkun, spiser æbler, cornflakes osv.! Men der kommer altid lige en eller anden dag hvor jeg ALTID kommer til at spise en eller anden form for usundt, og så er det jeg mister selvtilliden hvis man kan sige det på den måde!!

Edited by FujiChrash
Link to comment
Share on other sites

Det plejer for det meste at gå godt i de første par dage (ca. 7dage), og så er det det bliver lørdag, og man kommer uheldigvis til at spise et stk. chokolade... Allerede der ryger min indstilling om vægttab ned på 0% igen fordi jeg allerede der føler at jeg har skuffet mig selv endnu en gang! Primært drikker jeg kun vand og mælk, spiser rugbrød med kalkun, spiser æbler, cornflakes osv.! Men der kommer altid lige en eller anden dag hvor jeg ALTID kommer til at spise en eller anden form for usundt, og så er det jeg mister selvtilliden hvis man kan sige det på den måde!!

Jamen du må jo spise alt hvad du vil bare du holder dig indenfor dit kcalindtag..

Problemet er bare som du nok har opdaget eller vil opdage, at du ikke kan spise særlig meget hvis du har høvlet noget lade ned..

Hvis du er en slikmund, så prøv lige det her..

Køb noget Fromage Frais.

Tag lidt af det.

Bland noget vaniliesukker i

Bland noget "perfect fit" i (Kan købes I super Spar bla.

Prøv lige at smage det..

Det er fråder..

Der er kun 50kcal pr 100gram i fromage frais og du skal bruge så lidt af perfect fit at du nok skal æde nær et kilo blandet fromage frais for at det sætter sig

JEg skal tabe mig.. og er igang. Hvis vi nu tager idag.

JEg har spist hakket oksekød, kage, drukket cacaomælk.. Kort sagt jeg har guffet, MEN jeg har IKKE overskredet min kcal grænse på 2000kcal, eller jo det har jeg med 100kcal

Men jeg har stadig fået mine proteiner og kulhydrater og meget lidt fedt

Prøv lig det og meld tilbage hvad du synes..

Men jeg må også tilslutte mig MaxPower.. Det lyder ikke som om du er 1000% engageret i det du gerne vil ha skal ske

Link to comment
Share on other sites

Min indstilling, selvom jeg bestemt ikke er ekspert inden for området, er at det med at snakke om kostplaner er helt forfejlet. Det handler jo ikke om at så skal man spise et æble kl. 14.32 om fredagen osv osv osv.

For mig at se handler det mere om kostVANER.

Først og fremmest begynd at spise nogle gode sunde ting, som også smager godt. Specielt taget i betragtning af at det er 25 kg du skal tabe, så hjælper det ikke at spise noget mad man ikke bryder sig om alligevel. Så begynd at putte masser af grøntsager og frugt ind i kosten til at starte med. Dog skal man måske lige passe lidt på med overdrevent meget frugt, da de indeholder en del kcal, men dog 100-fold bedre end sodavand f.eks.

Og i det følgede har jeg ikke nogen videnskabelige referencer, eller meta-undersøgelser, men blot min erfaring:

Hvis der er noget man bliver sulten af, så er det hurtige kulhydrater. For eksempel, hvis man er sulten og tager sig et lyst stykke brød ELLER man snupper to gulerødder, så tror jeg de fleste er enige i at den sidstnævnte mætter bedre, selvom kcal er det samme. Grunden er ssh. et mindre udsving i insulinen (blodsukkeret). Så måske ville det være en ide at droppe hurtige kulhydrater i løbet af dagen for i stedet at spise nogle af disse om aftenen, hvor søvnen er nær og man er jo ikke sulten mens man sover. Og så spise masser af grøntsager og reelt kød (low-fat) i løbet af dagen.

IMHO. :)

- Jeg smed selv en 10 kg uden problemer, ved at bruge nogenlunde denne tilgang.

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke har slik i huset kan du ikke spise det - mere eller mindre ;)

Køb ALDRIG ind imens du er sulten.

1 stk slik gør ingen forskel på vejen til 25kg vægttab. Erkend at du har bummet en enkelt gang. Lad det blive ved det og tænk over hvorfor det skete. Hvis du ikke kan leve uden en lille smule, så hav én dag hvor du må få et stykke af whatever. MEN du må ikke have mere end det i huset.

Link to comment
Share on other sites

Min indstilling, selvom jeg bestemt ikke er ekspert inden for området, er at det med at snakke om kostplaner er helt forfejlet. Det handler jo ikke om at så skal man spise et æble kl. 14.32 om fredagen osv osv osv.

For mig at se handler det mere om kostVANER.

Først og fremmest begynd at spise nogle gode sunde ting, som også smager godt. Specielt taget i betragtning af at det er 25 kg du skal tabe, så hjælper det ikke at spise noget mad man ikke bryder sig om alligevel. Så begynd at putte masser af grøntsager og frugt ind i kosten til at starte med. Dog skal man måske lige passe lidt på med overdrevent meget frugt, da de indeholder en del kcal, men dog 100-fold bedre end sodavand f.eks.

Og i det følgede har jeg ikke nogen videnskabelige referencer, eller meta-undersøgelser, men blot min erfaring:

Hvis der er noget man bliver sulten af, så er det hurtige kulhydrater. For eksempel, hvis man er sulten og tager sig et lyst stykke brød ELLER man snupper to gulerødder, så tror jeg de fleste er enige i at den sidstnævnte mætter bedre, selvom kcal er det samme. Grunden er ssh. et mindre udsving i insulinen (blodsukkeret). Så måske ville det være en ide at droppe hurtige kulhydrater i løbet af dagen for i stedet at spise nogle af disse om aftenen, hvor søvnen er nær og man er jo ikke sulten mens man sover. Og så spise masser af grøntsager og reelt kød (low-fat) i løbet af dagen.

IMHO. :)

- Jeg smed selv en 10 kg uden problemer, ved at bruge nogenlunde denne tilgang.

det er godt for dig, men for mig virker det IKKE, da jeg ikke er vant til at spise.. Jeg levede af cola, smøger og aftensmad i 10 år, og er først nu dvs for 19 dage siden, gået igang med nye kostvaner og derfor har jeg brug for noget struktur, ellers går det galt.

Ikke så meget med hvad tid jeg skal spise, men mere med hvor meget, og jeg synes godt nok det er vildt så meget jeg skal stoppe i hovedet, og jeg spiser kun 2000kcal om dagen for øjeblikket

Link to comment
Share on other sites

Køb ALDRIG ind imens du er sulten.

Et fantastisk GODT råd!

Faktisk er svømmetræning en af de bedste træningsformer hvis man er overvægtig...

Er enig i Torben F. i at gode VANER kan være ligeså godt som lommeregner - i nogle tilfælde, for visse mennesker, endna bedre! - Det var f.eks. min egen vej til succes! :bigsmile:

På 8 måneder skulle det kunne lade sige gøre - hvis man, som det bliver nævnt 100% indstillet på det! B)

Link to comment
Share on other sites

Der er selv. også en anden mulighed. At kombinere lommeregneren og gode kostvaner. Måske skal man det første stykke tid - en måned eller noget - prøve at spise sundt, masser af grøntsager, reelt kød, nødder og spare lidt på lyst brød, pasta, ris. Og fuldstændig droppe sodavand. Når man har fået lidt styr på det kan jo man begynde at køre med et fast kalioreindtag hver dag, og hvis man spiser ordentligt burde man kunne tabe sig, stort set uden at være sulten. :)

Selvfølgelig er der er masse faktorer vedr. vægttab, der betyder at tingene i mange tilfælde ikke er så ligetil. :(

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en som selv har tabt 15 kg fedt ved at droppe alt det usunde, jeg talte ikke kalorier men jeg tænkte bare sundt.... og nu 2 år efter er jeg nu fitness instruktør

har du overvejet at gå til Spinning.....det er sjovt, hårdt og så forbrænder man

Link to comment
Share on other sites

PS  -  Som nogen måske har lagt mærke til, så har jeg lavet en del tråde herinde omkring mit vægttab, men hver gang jeg synes jeg har fået fod på en hjemmelavet kostplan f.eks., så ender det stortset altid med at jeg plomper i alligevel(:headwall:), så jeg ville VIRKELIG sætte pris på hvis en venlig sjæl gad og hjælpe mig en dag over MSN med at få lavet en god og solid kostplan! :bblush:

HVIS der skulle sidde en der ville hjælpe mig, så kan min E-Mail blive sendt via PM!!

Tak for hjælpen på forhånd!

Hvis du har brug for noget struktur og andres feedback undervejs i processen, så synes jeg at du skal oprette en logbog herinde!! Der er mange andre der er i gang med eller allerede har gennemført både store og knap så store vægttab, så du kan få masser af kvalificerede kommentarer. Men det kræver selvfølgelig at du kan være ærlig og også skrive når det går i ged for dig en gang i mellem :) .

Det plejer for det meste at gå godt i de første par dage (ca. 7dage), og så er det det bliver lørdag f.eks; og man kommer uheldigvis til at spise et stk. chokolade... Allerede der ryger min indstilling om vægttab ned på 0% igen fordi jeg allerede der føler at jeg har skuffet mig selv endnu en gang!

Du bliver nødt til at ændre din indstilling. Du er ved at starte et projekt, som varer indtil næste sommer! Er det realistisk helt at undvære slik indtil da? Næppe! Og lidt slik en gang i mellem er der også plads til. Det går først galt når du tænker at "så kan det også være lige meget" (been there <_< ). Lad være med at have slik i huset, og giv så dig selv lov til lidt indimellem. Du kan f.eks. indføre lørdagsslik. Så er der altid max. 6 dage til du kan spise slik igen :) . Husk dog at det selvfølgelig ikke skal være 500 g. blandet slik, men begrænsede mængder ;) .

Hvis du har brug for at vide mere om kosten, så er det lidt af en eyeopener at føre kalorieregnskab i nogle dage. Du kan downloade et gratis excel-program påallnatural.dk

Pøj-pøj med det :)

Eva

Link to comment
Share on other sites

Jeg tabte mig 47kg uden lommeregner. Det er klart den sunde fornuft der skal skinne igennem når du vil tabe dig, og nej det er ikke det slik du spiser der ødelægger noget, det er de grønsager, og andet sundet du ikke spiser der ødelægger det.

Og hvad fanden skid da på hvad dine venner siger, gå da i svømmehallen med dem, hvis du siger at du vejer 25kg for meget er dine venner også klar over det og jeg er ret sikker på at de ikke vil sige noget (Ellers kan man vel ikke kalde dem for venner?). Husk at fylde dig selv med selvillid, det hjælper også nåt du vil tabe dig :D

Held Og Lykke.

Allan Pedersen

ps: du kan altid kontakte mig hvis du har nogle spørgsmål.

Link to comment
Share on other sites

HEP HEP FUJICRASH - Jeg tager hatten af for dig at du har taget en beslutning!!! :4thumbup:

Jeg synes ogsaa HELT klart at det med kostplaner skal du droppe. Jeg tabte mig 12 kg paa 4 mdr paa foelgende maade:

1. Jeg meldte mig ind i et motionscenter selvom jeg var HUNDERAED og manglede selvtillid af H til, for hvad ville folk ikke tanke naar de saa mig i cykelshorts.... PUUUHAAA den var svaer, men det var kun de foeste gange.

2. I og med at jeg begyndte at motionere - SPINNING - kan VARMT anbefales!!! - blev jeg mere bevidst om at spise sundt og det var rigtig motiverende at komme hjem fra spinning og spise sundt. Imens de dage hvor jeg ikke traenede var svare... man roeg ligesom lidt i faelden igen. MEN - ok saa flad i!!! Men tag dig selv i nakken igen naeste dag.

3. Jeg blev RIGTIG god til at aendre min kost i en fart - det gik nemt - langsomt, men nu naar jeg set tilbage har jeg aendret utroligt meget - de ting jeg troede jeg ikke kunne fordrage og ting jeg troede var rigtig traelse at skulle spise (frugt og groent) er bare det laekreste for mig idag. Saa det handler simplethen om at aendre dine kost vaner. Nemt sagt - Jeg ved det er svaert! Men med motivation og en vilje af staal kan det lade sig goere!

4. Jeg besluttede mig for at jeg ville vaere SUND og fole mig godt tilpas - ikke at jeg ville tabe mig og var paa kur - det faktum gjorde at jeg ikke tankte negativt HVIS jeg nu kom til at spise et eller andet usundt (sjovt nok...)

5. Kiloene raslede af mig - jeg blev mere motiveret!

Idag traener jeg 5 gange i ugen - elsker sport (og det gjorde jeg ihvertfald ikke bare for 2 aar siden...) Jeg er i rigtig god form ( men man vil vel altid gerne lige strammmes op osv....) ;)

Jeg oensker held og lyukke - og husk at med motion er alting lidt letterer - og det bliver du ogsaa!!

Knus Carmen B)

HUSK - tag en dag af gangen og lad vaere med at veje dig uafbrudt!!!!!!

Edited by carmen77
Link to comment
Share on other sites

2. I og med at jeg begyndte at motionere - SPINNING - kan VARMT anbefales!!!

Jepper, spinning er SÅ godt. Du får forbrændt en masse kalorier mens du har det sjovt og får hørt noget godt og HØJT musik :band:

Man har det også lidt sådan når man har knoklet derudaf så intensivt en time, at det skal f.... ikke ødelægges af slik eller kage, eller hvad man nu har trang til. Så det giver dobbelt op!!

I det center hvor jeg træner er der en del overvægtige (meget overvægtige) som spinner og jeg tror altså ikke der er nogen som tænker over det. Vi er der alle for at få det godt og ja, samtidig have det sjovt! Selvfølgelig er det også hårdt, men det er jo også hvad du selv gør det til. Er du træt og ugidelig kan du jo droppe den hårde belastning og "bare" cykle derudaf! Bare man kommer derned!

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil nu stadig sige at det er kosten der gør den store forskel på om man taber sig, ikke motionen!!!

må give ap1983 ret. Det motionen gør er at forbrænde flere kcal en du normalt ville gøre og det gør så at du (som i mit tilfælde), skal spise mere...

Ud over det giver motion self også bedre kondi, velvære osv, men til vægttab kan du sagtens "nøjes" med maden..

Du skal jo også passe på ikke at tabe dig for hurtigt

For mit eget vedkommende skal det også siges at jeg er ligeså sliksulten som altid, måske enda mere, grundet sult. Det er så dejlig nemt at snuppe en lade når man er ude hvis man bliver lidt sulten..

Link to comment
Share on other sites

Ok.. Jeg mener nu heller ikke at motionen kan goere det alene - det var ikke saadan jeg ville fremstille det. maaske jeg har udtrykt mig forkert.

Jeg vil slaa fast at det jeg mener er: GOD KOST OG MOTION - det er vejen frem. Selvfoelgelig har det noget at sige hvad man putter i munden, det er helt sikkert! Men synes at motionen har en rimelig stor succesfaktor ogsaa. Det skal kombineres, saa opnaar man resultater (siger min erfaring..)

Link to comment
Share on other sites

Ok.. Jeg mener nu heller ikke at motionen kan goere det alene - det var ikke saadan jeg ville fremstille det. maaske jeg har udtrykt mig forkert.

Jeg vil slaa fast at det jeg mener er: GOD KOST OG MOTION - det er vejen frem. Selvfoelgelig har det noget at sige hvad man putter i munden, det er helt sikkert! Men synes at motionen har en rimelig stor succesfaktor ogsaa. Det skal kombineres, saa opnaar man resultater (siger min erfaring..)

Ikke for at starte en diskution...men hehe

Sådan er det ikke altid. Der er jo nogen der IKKE kan dyrke mtion af en eller anden grund :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share