Leths status før alperne


Squatfather
 Share

Recommended Posts

Leth har skrevet følgende status af løbet på TV2´s hjemmeside.

http://tour.tv2.dk/article.php/1083709.html

Hvad siger I til den? Jeg er lidt rystet over, at han kun nævner Mancebo og Klöden ud over Armstrong og Basso. Ser han slet ikke Gerolsteiners Georg Totschnig som en mulig podiekandiat? Han har ellers vist sig som den der har været nærmest Armstrongs og Bassos niveau i bjergene.

Desuden forstår jeg ikke hvordan han kan fremhæve Nicki Sørensen som en af CSC´s profiler sammen med Julich, Sastre og Basso. Nicki har i mine øjne været et stort flop i årets Tour. Hvis vi ser bort fra den skadede Arvesen, har han været den rytter på holdet som først er faldet fra når det går opad.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig - der er i meget høj grad dømt mere fantasi end analyse ;)

Nicki er i elendig kondition og har selv indrømmet at han ikke har ramt topformen. Sastre har problemer med ryggen og kan måske slet ikke sidde med i bjergene resten af touren, men må kæmpe for overlevelse. Julich er stadig i god bedring og kan måske levere noget endnu.

Mht. til de andre konkurrenter har han ret i at Ullrich somregel er bedre i slutningen af løbet, men mangler rigtigt nok at forholde sig til at afstanden fra nr 4 i klassementet (Klöden) og nr 10 ikke er mere end 5 minutter (=en dårlig dag), hvorfor det langt fra er afgjort hvem der er podiekanidater. Totschnig viste jo imponerende kørsel på plateau de beille og må ikke glemmes, men også en Oscar Pereiro ligger slet ikke dårligt til i klassementet med to enkeltstarter tilbage.

Link to comment
Share on other sites

Totschnig viste jo imponerende kørsel på plateau de beille og må ikke glemmes, men også en Oscar Pereiro ligger slet ikke dårligt til i klassementet med to enkeltstarter tilbage.

Pereiro må absolut ikke glemmes. Ud over Ullrich og Armstrong er han den rytter i top 10 som jeg formoder er stærkest på ITT. :)

Link to comment
Share on other sites

Kan man ikke frygte Basso overhovedet kommer på podiet? Det er kun 2 min der skiller Basso og Klöden ad, og opad har Klöden jo vist skræmmende styrke. Så er det her jeg tænker at Godefroot bliver nødt til snart at vælge hvem der skal satses på mht. til en podie plads.. De 2 min henter klöden vel let på den lange ITT og det ser ikke ud til at han bare sådan sætter minutter til Klöden imorgen.. Derudover syntes jeg at det er vattet af Riis hvis han har lavet en alliance med USP. Syntes det er at fedtspille..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share