Le Grand Bornand etapen


Squatfather
 Share

Recommended Posts

I morgen venter der på 17. etape årets sidste rigtigt store udfordring i bjergene. Efter dagens ITT ser det ud til at Armstrong er usårlig, men kampen om de øvrige podiepladserne blevet tættere. Med de største udfordringer tidligt på etapen ligges der fra arrangørernes side op til angreb langt ude fra. Såfremt der er nogle der har ambitioner i klassementet skal der åbnes op allerede på Col de Madeleine. T-Mobile må formodes, at være det hold der skal angribe, da Ullrich næppe stoler så meget på sine ITT-kvaliteter, at han satser på at kunne hente 4.07 på Basso på lørdag. Der er lagt op til en stor kamp mellem CSC og T-Mobile, med USP i en observerende rolle. Jeg tror T-Mobile vil bruge Guerini på Madeleine på samme måde som vi så forleden og på den måde tynde hårdt ud allerede der. Der er lagt op til det helt store drama med Ullrich, Klöden og Basso som de helt store hovedpersoner. Det bliver skønt.

Rasmussen har desuden proklameret, at han vil gå efter etapen. Det bliver svært, jeg tror nemt han risikerer at blive fanget i spillet mellem podieaspiranterne, såfremt T-Mobile åbner løbet tidligt. Desuden vil Virenque sikkert på udflugt fra morgenstunden i kampen om bjergpoint til sin plettede klud. Voeckler kommer på hårdt arbejde, såfremt kan skal forsvarer den hvide ungdomstrøje som Karpets hastigt nærmer sig. Han har ikke råd til at tabe tid i morgen, idet Karpets må formodes at være klasser bedre på lørdagens ITT.

Desuden er der kampen om holdkonkurrencen. Hvem løber med den? T-Mobile, CSC eller USP?

Link to comment
Share on other sites

Er meget i tvivl mht. i morgen...

Tror godt du kan have ret i at der vil blive angrebet fra T-mobile i starten (håber du har ret), men jeg tvivler nu lidt- tror mere på at vi fra T-mobile (og CSC) side for at se den samme kedelige konservative forsvars politik, med et muligt angreb mod slutningen - evt. på Fondaz.

Rasmussen og Richard er selvskrevet til at angribe igen i dag - men tror du har helt ret i at han igen taber til striden - der nu kun ligger mellem T-mobile og CSC - om klassementet... Derfor synes jeg også det er ærgeligt han spilte sin chanse for bjerg trøjen, som han faktisk havde en teoretisk mulighed for at vinde. Han kommer til at forlade turen uden de resultater han selv lagde op til - men hermed ikke sagt at han ikke har imponeret - han har bevist han er en super bjerg rytter.

Mht. ungdoms trøjen ser det godt sort ud for Voekler - men han er jo en SUPER fighter - har sjældent set noget lignende! - og tror han vil kæmpe med næb og klør for at beholde den...

Holdkurrencen er fører T-mobile jo godt nok nu - men så stærke som Sastre og Voigt har vist sig, tror jeg nok csc skal få den tilbage...

Men efter i dag er spændingen om 1. pladsen ligesom feset ud - og det eneste der skulle ændre det er hvis Armstrong (gud forbyde) ryger ud... (v. styrt el. lign.).

Men ULRICH has come back - and it's great! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tror godt du kan have ret i at der vil blive angrebet fra T-mobile i starten (håber du har ret), men jeg tvivler nu lidt- tror mere på at vi fra T-mobile (og CSC) side for at se den samme kedelige konservative forsvars politik, med et muligt angreb mod slutningen - evt. på Fondaz.

Forclaz ligger for sent på etapen for et angreb fra Ullrich. Jeg er overbevist om, at T-Mobile allerede åbner op på Madeleine. Så folk som Virenque og Rasmussen skal nok forsøge at komme afsted inden, måske allerede på Glandon. Desuden tror jeg vi vil se CSC forsøge at få en eller to mand med i et tidligt udbrud, så de kan bruges som hjælpere senere på etapen. Det kunne være en mulighed for at se Nicki Sørensen som har kørt en skuffende Tour, men jeg tror dog nærmere at det bliver Peron, Bartoli eller Voigt vi får at se som fremskudte hjælpere. Jeg tror Riis ærger sig kraftigt over, at han ikke tog Luttenberger eller Blaudzun med istedet for skuffelsen Sørensen.

Link to comment
Share on other sites

Forclaz hedder det selvfølgelig!! Og ja - det ligger for sent... og du får garanteret ret ;)

Men jeg frugter bare vi samme type kørsel at se som tidligere. For hvis de kører VED de at de både for usp og csc på nakken!

Rasmussen og Virenque er vi helt enige om nok prøver allerede på Glandon - men det nytter jo nok ligemeget...

CSC vil helt sikkert at prøve at få en med i et udbrud igen - men tvivler på om det vil lykkede. Hvis det bliver nogen tror jeg på Voigt, for JA - Nicki har godt nok skuffet...

Det kunne havde været spændende hvis Jaksche havde kunne deltage... meget uheldigt.

Men anden skuffelse: Bartoli?!? - jeg kan ikke helt forstå det... og hvad var det for en opbakning han havde på den anden dag?!? Han må da være en beskostelig hjælperytter.

Link to comment
Share on other sites

Men anden skuffelse: Bartoli?!? - jeg kan ikke helt forstå det... og hvad var det for en opbakning han havde på den anden dag?!? Han må da være en beskostelig hjælperytter.

Jeg tror Bartolis primære opgave i Touren har været at passe på Basso. Han har ofte siddet ved Bassos side og har den erfaring som Basso endnu ikke besidder.

Link to comment
Share on other sites

Der var sammenlagt 20 minutters spænding i dagens etape....

Efter i går er der jo INGEN tvivl om hvem der kommer til at kører den gule trøje til Paris.

De ventede og ventede og ventede... først på allersidste bjerg blev der forsøgt på noget...

Ulrich og Klöden (spec. Ulrich) er begyndt at virke skræmmende stærke...

Er bange for at Ulrich og Klöden kan tage de sidste minutter de mangler på den lange enkeltstart og sætter Basso fra podiet.

Det er den sidste rigtige spænding der er tilbage.

Men holdkonkurrencen og ungdomstrøjen bliver også interessanet at følge...

Men fed afslutning på dagen! Spec. da signalet røg :lol:

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart vil jeg ikke mene, at Voeckler har nogen chance mod Karpets i ungdomskonkurrencen. Kun 45 sekunder skiller dem inden den lange ITT. Såfremt der skal ske ændringer i holdkonkurrencen skal CSC ud og angribe på morgen dagens etape, men de er kun 7 ryttere tilbage og der skal jo også passes på Basso og Sastre. :)

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart vil jeg ikke mene, at Voeckler har nogen chance mod Karpets i ungdomskonkurrencen. Kun 45 sekunder skiller dem inden den lange ITT.

Ja - det er ikke lang tid - men Voekler er den ultimative fighter i dette års tur - man havde jo også svært ved at tro på han kunne holde den gule trøje til Huez - men det gjorde han sq (næsten :) )

Tror på CSC vil prøve et eller andet i morgen - de bliver nødt til det! Basso er simpelthen for svag på enkeltstarten - til at kunne være sikker på at beholde sin 2. plads - og dermed kan det jo være holdkonkurrencen følger med :bigsmile: Men det bliver ikke let m. 7 mand både at passe på sig selv og være aggressive...

Gad vide om Armstrong skal have en dårlig dag på dette års tur? Han kører da for vildt B)

Link to comment
Share on other sites

Tror på CSC vil prøve et eller andet i morgen - de bliver nødt til det! Basso er simpelthen for svag på enkeltstarten - til at kunne være sikker på at beholde sin 2. plads - og dermed kan det jo være holdkonkurrencen følger med :bigsmile: Men det bliver ikke let m. 7 mand både at passe på sig selv og være aggressive...

Tror ikke Basso prøver noget i morgen. Synes han virker lidt slidt efterhånden, og er han det, så er det vel ikke så mærkeligt. Jeg kunne godt forestille mig at CSCs taktik er at Basso skal så let som muligt over de sidste bjerge for at spare krafter til TT'en hvor han skal forsøge at holde Klöden og Ullrick bag sig i den sidste TT. Det er OK hvis CSC kører defensivt fra nu af, det vil næsten ikke være til at bære hvis begge T-mobilerne overhaler Basso i GC 5 i 12.

Gad vide om Armstrong skal have en dårlig dag på dette års tur? Han kører da for vildt  B)

LA og hele USP har vist aldrig været så godt forberedt som denne gang. Floyd Landis kørte vist sit livs bjergetape i dag. Han havde fortjent at vinde :)

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

LA og hele USP har vist aldrig været så godt forberedt som denne gang. Floyd Landis kørte vist sit livs bjergetape i dag. Han havde fortjent at vinde :)

Det er forskelen på USP og de andre to topmandskaber CSC og T-Mobile. Azevedo havde en dårlig dag, men så var en anden, Landis, klar til at tage over. Men uden Julichs styrt kunne Basso måske også havde haft en ekstra hjælper til sidst.

Link to comment
Share on other sites

Men uden Julichs styrt kunne Basso måske også havde haft en ekstra hjælper til sidst.

Nu skal vi ikke glemme Jaksche, der jo havde haft en fantastisk sæson op til sit super ærgelige styrt!

CSC har været uheldige, men uforberedte - det tror jeg sq ikke man kan kalde dem... er ret sikker på at de har forberedt sig på højde med usp - hvilket man ikke kan sige om t-mobile.

Landis kørte godt nok godt - og havde da været fedt se ham kører over stregen først!

Hvis Basso ikke prøver noget i dag, men istedet sparer - er det næsten sten sikkert at han mister sin 2. plads - og måske også 3. pladsen til Ulrich - der jo er et fænomen på enkeltstarte, og så godt kørende han er blevet ser 4 min. ikke umuligt ud...

Men nu må vi se - der går jo rygter om at han skulle være blevet MEGET bedre til enkeltstarte - og hvis han kan kontrollere sig selv (hvilket han ikke kunne på Huez) er han måske stærk nok til holde tyskerne bag sig på enkeltstarten - hvis han sparer sig i idag.

Det bliver ret spændende at se.

Er sikker på csc går med i et udbrud under alle omstændigheder - evt. m. Voigt - hvis han ikke skal passe på Sastre.

Link to comment
Share on other sites

Sidste år var forskellen på Ullrichs og Basso's enkeltstart 6 min.. Så 4 min i år burde ikke være urealistisk..

My point exactly...

Men hvis nu Basso er blevet bedre! Og han blev jo sparet i dag - han havde jo nok ikke fået lov at køre alligevel.

Så det bliver ok spændende i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share