Puls?


MikkelE
 Share

Recommended Posts

Jeg har fundet max pulsen: 187... Er det bare sådan. Jo længere og hårdere, jo bedre?

Ud fra en alt andet lige betragtning og med det primære formål at forbrænde så mange kalorier som muligt er svaret ja.

Men, der er en række andre faktorer der også spiller ind, såsom motivation, skadesrisiko og vigtigst af alt, hvad er egentlig dit mål med træningen ?

Jeg vil foreslå at finde et godt løbeprogram, der hjælpe dig med at etablere en fornuftig grundform, du kan finde rigeligt af dem på dourun.dk. Når grundformen er på plads, kan du begynde at træne mod specifikke mål, såsom 10km løb, marathon.......

Her er der mulighed for at tilsætte intervaltræning, bakketræning og en række andre sjove ting.

Mit mål er at få en lave BF%. Jeg vil sige at grundformen er i orden. De sidste tre-fire uger har jeg løbet 5-10 km min. hver anden dag...

Link to comment
Share on other sites

Hvis målet alene er en lavere BF% (altså at forbrændre flest mulig kalorier), så gælder det ganske simpelt om at få flest muligt km. tilbagelagt, såre simpelt :)

Som tommelfingerregel vil du forbrænde 1 kalorie pr kg. legemsvægt pr. km. du løber. Dermed, jo flere des bedre.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Som tommelfingerregel vil du forbrænde 1 kalorie pr kg. legemsvægt pr. km. du løber. Dermed, jo flere des bedre.

Det var sgu da en spændende tommelfinger regel, den må jeg lige huske!!!! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share