Asymmetrisk brystkasse


Frank L
 Share

Recommended Posts

Jeg synes selv at min brystkasse er en anelse asymmetrisk. Den højre side er en anelse større end den venstre. Og efter jeg er blevet lidt mere muskuløs er det blevet tydeligere.

Det er lidt irriterende.

Nogle der har tips til hvordan man får det på plads?

Link to comment
Share on other sites

Vær glad for de ikke er vokset indad.. Du ved parabolbrystet..

Ej.. Det er du bare født med fra fabrikkens side af. Så der er intet at gøre...

Pump dit bryst større og se om du ikke sku være heldig at det udligner sig eller bliver mindre tydeligt, i takt med, at brystet vokser

Link to comment
Share on other sites

Hmmm...

Jeg havde håbet på at jeg bare skulle forbedre min teknik i bænkpres.

Det jeg tænkte på var et fænomen a la tenisarm :thumb_down:

Min højre skuldre har været skadet og brokke sig lidt en gang imellem. Så måske brystmusklen har måtte arbejde mere pga. det......

Link to comment
Share on other sites

Det er dine gener der har afgørelse for, hvordan du kommer til at se ud. Det ses tit mere i starten af ens træningstid, men i takt med at du bliver større og stærkere med tiden kommer det til at udligne sig. Du kunne evt. supplere din brysttræning med håndvægte, f.eks. med brystpres. Så er du sikker på, at du rammer hvert bryst lige meget.

Edited by Alien
Link to comment
Share on other sites

Det er sådan set ikke formen jeg er utilfreds med. Den venstre side synes bare at være lidt bagud i forhold til højre.

Men igen Højre side har altid være lidt større end venstre.

og jep - jeg har suppleret lidt med DB pres. Har dog været lidt tilbageholden med den øvelse pga. skaden i skuldren. De er jo en hel del sværere at styre en stangen . . . hvilket jo bare gør dem til en bedre øvelse.

Link to comment
Share on other sites

Ja, kan ikke andet end anbefale, at alle de øvelser der kan køres med håndvægte, bliver kørt med håndvægte. På den måde vil du undgå, at din stærke side - i dette tilfælde højre - løfter mest.

Har selv samme problem. Brækkede min venstre albue og fik skruer og skidt og lort sat ind i den arm, der blev den også MEGET mindre end højre og brystet ligeså. Men er ved at få rettet op på det. Har det lidt som om, at der er mindre fedt på venstre end på højre. For musklerne er meget mere markerede på venstre, påtrods af at den er mindre..

Link to comment
Share on other sites

Om du er venstre eller højrehåndet, og derved er stærkere i den respektive hånd, er da hurtigt ovre, hvis du træner seriøst.

Din kejtede hånd skal blot føle et ligeså tungt arbejde som den du bruger normalt.

Jeg er højrehåndet, min venstre arm er større end min højre. med ½ cm eller lign. Derfor konkluderer jeg, at det med, at ens foretrukne arm er stærkere, kun er i den utrænede fase.

Og jow, det er genetisk, om du fx er hulbrystet eller andre små menneskelige skavanker.

Link to comment
Share on other sites

jakobyoung.. hvis man ikke er bevidst om det kan man let komme til at løfte mere i øvelser som bænkpres og lign. hvilket også ses i dårlig stil.. tror dog også at det údlignes efter år.. mine venstre er selv ca. 1 cm mindre end højre og jeg kører perfekt stil B)

Edited by søren
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share