Keystone deadlifts


Blackmoore
 Share

Recommended Posts

Jeg har læst på Hatfield /dr. Squats hjemmeside om keystone deadlifts. Men jeg må desværre indrømme, at jeg ikke helt forstod hvor det var, han ville hen med det.

Er der nogen af jer styrkedrenge, der måske kunne forklare hvordan I udfører denne øvelse?

Venlig hilsen Blackmoore

Link to comment
Share on other sites

Øvelsen minder faktisk ufatteligt meget om rumænsk dødløft. I rumænsk dødløft er det normal praksis at man går så langt ned man kan, uden at miste sit arch i ryggen. I keystone går man kun til lige under knæet, og man kan derfor løfte meget tungere. Hatfield har efter hans eget udsagn kørt sæt med lidt over 400 kg i den.

Meningen er at man skal skubbe hoften langt tilbage, så hasemuskulaturen pre-stretches inden den koncentriske fase. Man får derfor en meget kraftigere kontraktion, end ved almindelig stiff-legged dødløft. Dette gør det til en særdeles god øvelse for haserne.

Ved ikke om det var nok, men det kan være svært at beskrive komplekse øvelser med ord.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Okay, lad mig så prøve at se, om jeg har fattet det rigtigt.

Man starter stående med stangen i hænderne. archer ryggen, skubber hofter og røv bagud, bøjer knææene let, og sænker derefter, uden at bøje mere i benene, vægten til knæet, og går så op igen???

Venlig hilsen Blackmoore

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share