Proteinpulver


Le Moi
 Share

Recommended Posts

Hej,

jeg har været så uheldig at få fat i en spand vanilie proteinpulver som rent ud sagt smager forfærdeligt. Det er en blanding af valle og kassein protein. Den smager underlig "pulveragtig". Mit gamle jordbær proteinpulver blandede jeg op med 600 gram mælk og lidt vand, det er præcis det samme jeg gør her, men det smager forfærdeligt..

Derfor vil jeg høre, om der er nogle, der har været ude for det samme, og ligger inde med lidt gode råd til, hvordan smagen kan optimeres.

Link to comment
Share on other sites

ha ha :lol: jeg har prøvet det med ca. 3 forskellige mærker i chokoladesmag, hvor det bare smagte af :puke2:. Jeg brugte det til at bage med og puttede masser af kanel i for at tage den grimme smag.

Hmm..med vanilliesmag ved jeg ikke. Måske i en smoothie med masser af bær og fromage frais sammen med lidt pulver? Det er vist mit bedste bud. Ellers kan du måske også bage af det.

Edited by Snoopy
Link to comment
Share on other sites

Jeg har også oplevet proteinpulver der har en syntetisk smag, men oftest iforbindelse med indtagelse umiddelbart efter at det er blandet. Hvorimod jeg synes den grimme smag aftager, hvis man blander grundigt og lader opløsningen ligge i køleskabet nogle timer (noget bundfælles naturligvis, men kan hurtigt rystes ud igen).

/TCat

Link to comment
Share on other sites

Lader det altid stå i køleskabet natten over, så burde have stået langtid nok.. Men ellers er det vel bare forsøge sig..men har da tænkt at bage lidt af det.. Nogle der har eksperimenteret med at putte det sødemiddel (eller hvad de nu hedder.. ;)) i?

Link to comment
Share on other sites

Derfor vil jeg høre, om der er nogle, der har været ude for det samme, og ligger inde med lidt gode råd til, hvordan smagen kan optimeres.

De fleste smagsindtryk dannes vha. næsen. I munden kan du kun skelne mellem surt, sødt, salt og bittert. Den letteste måde at spise / drikke noget du ikke kan lide er derfor bare at holde dig for næsen imens. De fleste ting bliver totalt smagsløse herved.

Link to comment
Share on other sites

Lader det altid stå i køleskabet natten over, så burde have stået langtid nok.. Men ellers er det vel bare forsøge sig..men har da tænkt at bage lidt af det.. Nogle der har eksperimenteret med at putte det sødemiddel (eller hvad de nu hedder.. ;)) i?

Ja, der er mange, der har bagt med sødemiddel. Prøv fx. Maxpowers kage - den ligger under opskrifter.

Edited by Snoopy
Link to comment
Share on other sites

Jeg har, ligesom Snoopy, haft held med at give shaken et ordentligt skud med frosne skovbær, plus lidt druesukker.

Der er en verden til forskel.

Uden bær og sukker smager min shake som om der er nogen der har spidset en blyant i noget mælk. Med bær og sukker smager der faktisk frisk og lækkert. :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du blander det i en shaker burde der ikke skulle mere end 300ml vand/mælk til at blande ca. 30g pulver op, det fungerer fint for mig. På den måde bliver der så lidt at det ryger indebords på ingen tid, og så kan smagen sgu være ligegyldig, det er jo ikke for smagens skyld man drikker protein shakes. Lortet skal bare ned :)

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share