kritik af program


eyeless
 Share

Recommended Posts

jeg er lige blevet færdig med en HST cyklus, og må sige jeg har fået smag for full body, så det vil jeg blive ved med. Jeg har lavet dette program der minder meget om mit HST program.

Trænes 3 gange om ugen:

Squat

Standing Calf Raise

Bænkpres

Incline bænk press

Millitary press

dødløft

lateral raises

DB rows

chin-ups

dips

french press

Jeg vil kører 5x5 med følgende prograsion

Uge 1: 70 % af 5RM

Uge 2: 72,5 % af 5RM

Uge 3: 75 % af 5RM

Uge 4: 77,5 % af 5RM

Uge 5: 80 % af 5RM

Uge 6: 82,5 % af 5RM

Uge 7: 85 % af 5RM

Uge 8: 87,5 % af 5RM

Uge 9 90 % af 5RM

For at være sikker på jeg får et godt program, som jeg helst skulle få så meget som muligt ud af vil jeg lige lægge det ud her og hører om der vær nogen der har kritik eller forslag til ændringer.

Link to comment
Share on other sites

Ser rigtig godt ud - din krop er ihvertfald godt dækket ind. Dog kan det godt være at bænkpres, inc. bænk, og military press kan gå hen og blive lidt hårdt for skulderen. Det kunne godt være du skulle droppe den ene af dem, eller skifte mellem dem hver trænings-dag,

Du kunne evt. lave de første 2-3 uger med et spring på 5% i stedet for 2,5% - det er alligevel begrænset hvor meget hypertrofi du får gang i med så lette vægte

Mvh. Nut :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har som skrevet lige kørt en HST cyklus, hvor jeg havde bænk, inc, og milli og jeg havde ingen problemer med skulderne, men har også overvejet at droppe en af øvelserne, og putte shrugs ind istedet da jeg gerne vil ha bygget lidt mere på Trapezius. Hvilke øvelse vil i vælge at droppe???

Ka godt være jeg skal kigge på prograssionen.

Edited by eyeless
Link to comment
Share on other sites

Det kommer jo an på hvad du går efter..

Behold mili hvis du vil have et sæt gode skuldre, eller behold inc. hvis du vil gøre lidt mere ud af pat-træningen :) Men det er individuelt - nogen kan godt holde til at have 3 øvelser med der stresser for-skulderen så meget, andre kan ikke. Hvis det virker for dig kan du godt beholde dem, men vær opmærksom på om dine skuldre begynder og brokke sig.

Shrugs kan du sagtens sætte ind ligemeget hvad.

Link to comment
Share on other sites

Inden jeg startede på TJ's hulk-program for 3 uger siden kørte jeg også et meget simpelt 5x5 program

bænk

rows

chinups

militarypress

dødløft/zercher-squat.

Det virkede egentlig meget godt - både for masse og styrke. Men du skal sørge for ikke at køre med dit max hele tiden. Det gjorde jeg, og brændte ud efter 6 uger ca <_<

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share