boksning+Styrketræning


Lunk
 Share

Recommended Posts

Ja.. Jeg skal starte til boksning igen. Så jeg ville lige høre.. om jeg kunne få noget hjælp til hvordan jeg skal koordinere mit boksning og styrketræning..

Boksning er: Mandag. tirsdag, Onsdag og torsdag.

Her af er Tirsdag for kamp boksere.

Og jeg skal altså være Kampboksere så Tirsdag skal der trænes boksning..

Jeg Vil gerne Styrketræne 3 gange om ugen.

Så jeg ved ikke helt hvordan det er bedst muligt at sammensætte mit styrketræning og boksningen.

Jeg vil helst ikke gå hen og være total smadret når jeg skal styrketræne fordi jeg har "fyret" den af til boksning dagen inden. Så jeg ikk kan lyfte en skid. Og modsat gider jeg ikke at jeg ikke kan bokse puden bare enklte 5 cm frem pga jeg er total smadret i armene. Hvis i forstår..

Så jeg ville høre jeres mening om hvordan jeg kunne klare det??

Her er min egen mening som måske lyder total sygt:

Mandag: Styrketræning

Tirsdag: Kampboksning

Onsdag: Styrketræning

Torsdag: Boksetræning

Fredag: Styrketræning

Men jeg føler altså bare at det lyder lidt sygt. For jeg har også skolen. Og der kommer nok også arbejde. Og så er der kæresten..

Damnit jeg er forvirret.. Håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig.

Link to comment
Share on other sites

Har også prioriteret... Har fravalgt gymnastikken.. Som jeg gik meget op i før i tiden..

som så min kæreste blev lidt ked af at høre.. Men Jeg vil sku hellere bokse ;).

Har faktisk et mål.. At mine overarme bliver ca 38-40 cm.. Kan det evt opnås ved hjælp af boksning og en "lettere" styrketræning? jeg mener.. Kan ens muskelmasse vokse via Bokse træningen?

Jeg går efter : Bryst.Mave.Bicep/tricep. Også selvf. ryggen/skuldre.

Edited by Lunk
Link to comment
Share on other sites

Rolig nu lunk, ingen grund til at hisse sig op.

Teddy hentyder vist til dit spørgsmål om boksning kan øge muskelmassen. :)

Og det er da også rigtig du måske godt kunne have ventet mere end 3 minutter på at se om der kom svar i denne tråd, men der er selvfølgelig ikke noget i vejen for at stille flere spørgsmål (i flere tråde). Og selvom det bare var et lille bispørgsmål ang dit program er emnet sådan set korrekt placeret.

mvh

Moderator

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest må du gøre op med dig selv hvad du vil. Vil du være styrkeløfter eller bokser? Hvis du vil være bokser er dit ugeprogram helt i skoven. Det er korrekt at idrætsspecifik styrketræning kan være en fordel, også i boksning. Problemet med dit program er at du faktisk træner mere styrketræning end boksning! :blink:

Det bliver du altså aldrig god til at bokse af. Hvis jeg var dig ville jeg træne boksning de gange om ugen der er træning, og så vente til off season med at påbegynde styrketræningen. Udenfor sæsonen kan du så køre styrketræning 3 gange om ugen, samtidig med du løber en gang eller to. I næste sæson kan du så sætte det ned til to gange styrke i starten og senere én (vedligeholdelse) når du kommer hen hvor kampene ligger.

Du skal huske at styrketræning kun er et SUPPLEMENT til boksningen, og derfor kommer boksetræningen i første række.

Hvis du vil være stor og stærk er boksningen nødt til at komme i anden række. Du kan ikke gøre begge dele på en gang, det vil jeg stærkt fraråde. :thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share