Træningscenter i København


stegger
 Share

Recommended Posts

Jeg flytter fra Århus til København og skal i den forbindelse finde mig et nyt træningscenter. Jeg har kigget lidt på center guiden, men kan ikke finde det helt rigtige. Jeg ligger vægt på følgende.

Mulighed for dødløft, squat og bænkpres

Meget gerne en powerrack

Masser af frivægte

Håndvægte til 60 kilo, men gerne mere

Fyldt med andre træningsfanatikere - Det må gerne være en rigtig jernhule

Jeg bor ved Enghavestation, men det er ikke et krav at centret ligger tæt på, det er de andre punkter der er vigtige.

Er der nogen der kan hjælpe mig ?

Link to comment
Share on other sites

Så må det blive i Valby - enten Webers Gym eller The Gym. Der er dersværre ingen fee' gymns på Vesterbro. Til gengæld skal du ikke cykle mere end i 5-10 minutter :)

Ps. Der er vist ingen af stederne der har et powercage.

Edited by clayman
Link to comment
Share on other sites

Så må det blive i Valby - enten Webers Gym eller The Gym. Der er dersværre ingen fee' gymns på Vesterbro. Til gengæld skal du ikke cykle mere end i 5-10 minutter
Jeg kan kun finde webers på krak. Hvor ligger the Gym og hvad er forskellen, på de 2?
Body Shape på Amager

Jeg har godt hørt om Body Shape, har det alt hvad jeg efterspørger ?

Link to comment
Share on other sites

Webers er en halv skummel grotte, med ret smadrede faciliteter. såsom huller i gulvet og halve spejle..

Ville helt sikkert vælge hardwork ved valby station :) Et finno center, kan dog ikke lige huske DB størrelse, men det står vist i min log for ca 6 uger siden ;) Og de har squatrack :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at du ville føle dig rigtig tilpas i TSK, vi har alt hvad du efterspørger, dog kun håndvægte til 55kg, men jeg kan et lille trick hvor man kan gå noget højere. :)

EPHO

Jeg træner i Sv. Hallen indimellem, men deres udstyr egner sig bestemt ikke til tung træning.

Link to comment
Share on other sites

Så må det blive i Valby - enten Webers Gym eller The Gym. Der er dersværre ingen fee' gymns på Vesterbro. Til gengæld skal du ikke cykle mere end i 5-10 minutter

Jeg kan kun finde webers på krak. Hvor ligger the Gym og hvad er forskellen, på de 2?

The Gym ligger på Trekronergade i Valby ca. 10 min. på cykel fra Enghave st. Nu har jeg kun været der to gange og det er endda et par år siden, så jeg kan ikke huske præcis hvad der er. Umiddelbart vil jeg mene der er det der skal være, men hvor tunge håndvægte de har kan jeg virkelig ikke huske. Stedet er ok, nothing fancy og ikke særlig stort.

Og hvis jeg ikke husker helt galt, så er det Saryn Muldrow der ejer det.

Webers er lidt mere smadret. Som Granhof skrev: huller i gulvet, halve spejle (jeg synes det er helt charmerende :) ). Der er et par bænke, squatrack og håndvægte til omkring 50 kg. Tilgengæld er der sjældent særlig mange inde i "jernrummet", hvilket jeg personligt foretrækker- så skal man ikke stå i kø.

Der er også SATS i Matthæusgade. Meget tæt på Enghave, men det gider du næppe.

Så er der WT-centeret på Vesterbrogade. Også tæt på. Personligt har jeg kun lige stukket snuden derind et kort øjeblik for at hente en prisliste, men der var godt fyldt op med mennesker, og ventilationen var tilsyneladende ikke særlig god. Det mindede mig om dengang jeg trænede i Squash og Fitness i Odense - det var lidt som og træde ind i en kæmpe stor sko :cry:

Ps. Du har ikke nævt hvor langt du er villig til at køre/cykle for at træne.

Edited by clayman
Link to comment
Share on other sites

The Gym var et fedt center, men det er lukket, Kjeld Krog har åbnet en bokseskole i bygningen i stedet.

Har selv gået i Webers Gym, og det er ok, men blev træt af det i længden.

Træner pt i Equinox, og det skal du IKKE gøre. Det sted stinker stort. Har selv planer om at starte i Hard Work til Januar, når ellers jeg kan opsige min Equinox kontrakt.

Hard Work åbner et kæmpe center i August/September. - 7400kvm med alt det gode legetøj. Smut i hvert fald ud og kig der inden du melder dig ind i et center. Hard Work har også den fordel at det er en kæde, så der er flere muligheder for at træne rundt om i København.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at du ville føle dig rigtig tilpas i TSK, vi har alt hvad du efterspørger, dog kun håndvægte til 55kg, men jeg kan et lille trick hvor man kan gå noget højere.

Skal man stille op i styrkeløft-konkurrencer for at træne derude??

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lidt svært ved at komme til en internet forbindelse (er på Boomtown nu). Men nu har jeg været lidt rundt og orientere mig.

Webers var virkelig smadret, men havde da udstyret, på nær håndvægtene. Men det virkede ikke til at være det, jeg leder efter.

Jeg har set på Hard work, som virkede okay, men deres instruktør så mærkelig ud da jeg nævnede dødløft og jeg gider ikke træne et sted, hvor folk rynker på næsen af kongeøvelsen.

Body Shape ligger langt væk, men er klart det bedste bud. Selvom stedet tydeligt bar præg af, at der nok er mere end en, der stikker sig i låret, så var sgu en fed ånd og folk hilste pænt. Der var håndvægte til 60 kilo, og det virkede til, at der kun træner dedikerede folk der. Desuden ligger det tæt på politiskolen og universitet, hvis jeg ikke kommer ind på politiskolen. De havde heller ikke så hamper priser og der var ikke 12 måneders binding og et startgebyr :) Fedt sted.

Jeg tror at du ville føle dig rigtig tilpas i TSK, vi har alt hvad du efterspørger, dog kun håndvægte til 55kg, men jeg kan et lille trick hvor man kan gå noget højere.

Lyder fedt. Jeg vil helt sikkert se stedet. Det er i tårnby ikk? Eller :unsure: Jeg rejser til Jylland i morgen tidlig og kommer tilbage næste weekend, og så vil jeg kigge nærmere på stedet i starten af næste uge. Hvad er deres åbningstider ?

Tak for hjælpen i øvrigt :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har set på Hard work, som virkede okay, men deres instruktør så mærkelig ud da jeg nævnede dødløft og jeg gider ikke træne et sted, hvor folk rynker på næsen af kongeøvelsen.

:unsure: Da jeg var dernede mener jeg da at jeg så en DL station, hvis jeg ikke tager meget fejl ;)

Deres squatrack står lidt klemt ind, men et rigtigt fedt rack anyway ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share