Vægtløftning


Guest DocHolliday
 Share

Recommended Posts

Ja så fik vi en verdensrekord i stød sat af Iraneren Rezazadeh: 263.5 kg  Til trods for han ikke var presset - der var langt ned til de nærmeste konkurrenter.

Han er fandme uhyggelig, der så ud til at være overskud i løftet  :cry:

Ja, det var et fint løft han havde på de 263,5kg. Mon han bliver manden der kommer over "den rigtige" verdensrekord, Leonid Taranenko 266kg fra 1988? :)

Edited by Squatfather
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ronny Weller's første træk så super nemt og flot ud...hvis ikke den skade var kommet tror jeg næsten at en medalje var inden for rækkevidde..... :(

Nemlig ja! Hans træk var intet mindre end perfekt. Og en olympisk medalje havde været en passende afslutning på karrieren for den sympatiske tysker. :)

Link to comment
Share on other sites

Mon han bliver manden der kommer over "den rigtige" verdensrekord, Leonids Tarenkos 266kg fra 1988
Vil da mene han har alderen til det, han er vist 24?

Vil også mene at Iraneren er mere Clean end Tarenkos og dermed bedre i mine øjne.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

att: Squatfarther

googlke gav ikke nogle hits på "Leonids Tarenkos" - kunne du uddybe ? :)

___________

Hossein var sej men min favorit er stadigvæk Taner Sagir fra tyrkiet. såvidt jeg husker satte han 2 jr. WR, en OR og en OR+WR i 77kgs klassen. er det ikke noglelunde korrekt? damn han var sej :devil: - han bliver spændende at følge :)

Link to comment
Share on other sites

Mon han bliver manden der kommer over "den rigtige" verdensrekord, Leonids Tarenkos 266kg fra 1988
Vil da mene han har alderen til det, han er vist 24?

Er han ikke 26? Men under alle omstændigheder burde han have mange år i sig endnu. :)

Vil også mene at Iraneren er mere Clean end Tarenkos og dermed bedre i mine øjne.

Det er jo svært at komme med nogle beviser mod . Russerne brugte meget doping i 80erne, men flere af deres tidligere trænere har også udtalt at det ikke blev brugt doping på de atleter, hvor talentet var stort nok til at vinde uden ulovlig hjælp. Måske var Taranenko et af disse talenter?

Desuden mener jeg ikke, at det iranske forbund er det der har størst troværdighed. Deres succes er opbygget med trænere fra de tidligere østbloklande, som de hentede til Iran i stor stil efter Jerntæppets fald. Desuden er Iran ikke ligefrem kendt for et omfattende antidopingprogram. Men på trods af dette vil jeg mene, at der er større sandsynlighed for at Hossein Rezazadeh er ren end for at Leonid Taranenko var det tilbage i 80erne.

Edited by Squatfather
Link to comment
Share on other sites

att: Squatfarther

googlke gav ikke nogle hits på "Leonids Tarenkos" - kunne du uddybe ? :)

Leonid Taranenko havde verdensrekorden i stød med 266kg og i total med 475kg i den gamle +110kg klasse, inden forbundet første gang ændrede vægtklassegrænserne og dermed nulstillede alle rekorderne. Iøvrigt er den gamle rekord i træk heller ikke overgået endnu, da den var på 216kg, sat af bulgaren Antonio Krastev i 1987. :)

Angående google søgningen tror jeg den går bedre såfremt du søger på Leonid Taranenko. Jeg undskylder stavefejlen. :)

Link to comment
Share on other sites

Han må være verdens stærkeste :devil:

Ja, indenfor olympisk vægtløftning. Han ville ikke have en chance overfor Mariuz Pudzianowski i stærkmandskonkurrencer, eller overfor Siders i styrkeløft.

Men imponerende stærk DET er han.

Nej, klart nok, men skal jo træne efter det for at blive god i de enkelte øvelser, men tror nu, at han kan squatte ca. det samme som Siders :)

Tror satme også at han med fuldt udstyr kan squatte lige op med de største styrkeløftere der findes, prøv bare at se hvor nemt han frontsquatter 263,5 kg uden knæbind og dragt de flyver op :devil:

Link to comment
Share on other sites

Nu lever vi ikke længere i en tid hvor man uhæmmet kan skovle turanibol ind og skyde 1,5g test om ugen uden frygt for at blive opdaget.

Antallet af knaldede atleter vidner tydeligt om dette.

Så det er rimeligt at vurdere at atleterne i de glade 80'ere havde mulighed for at benytte sig af "restitutions medierende midler" i mere udstrakt grad end nu.

Jeg ved godt hvad er mest effektivt: moderate vækst/test/igf1 doser i korte perioder pga frygt for at blive knaldet, eller renkamikazekur uden pause fra man er 14år gammel :devil:

Well, det løb vist af med mig dér ;)

Så man kan godt være mere eller mindre clean IMHO.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share