Hvilke pedal systemer??


lautorp
 Share

Recommended Posts

Jeg skal have købt et sæt pedaler til min racercykel.

Men hvilke skal jeg vælge?

Jeg har hørt meget om de klassiske Look pedaler og deres system, men hvad med Shimanos SPD-system, er det noget der er værd at købe i stedet?

Jeg kører ca. 200 km. om ugen som motionist.

Link to comment
Share on other sites

LOOK pedaler og Shimanos nye SPD-Sl pedaler minder meget om hinanden, faktisk kan man bruge Shimanos klamper i Looks pedaler - men ikke omvendt: Ud over de to er der også Time og Speedplay.

Time og Speedplay er måske nok det mest lirede, men også dyre. Look vinder ikke mange point på design, men det er nok det system hvor du for de mindste penge kan få en fornuftig pedal så som denne. Dog er Shimano kommet med den nye PD-R540-SL til en fornuftig penge

Link to comment
Share on other sites

Campypedaler er et udmærket valg, dog ikke helt fremme i skoen rent teknologisk, men absolut pålideligt.

Selv om jeg ikke hedder Arne, så kan jeg da godt afsløre, at der ikke er nogle klamper/pedaler, der er nævneværdig sværere at indstille end andre, eller er mere eller mindre tilbøjelig til at give knæskader. Alle de tilfælde af knæskader forårsaget af forkert klampeindstilling, som jeg har kendskab til, kunne med 99% sikkerhed have været undgået, hvis offeret havde tænkt sig minimalt om og lyttet lidt efter de signaler hans knæ udsendte. Det kan godt være at en vejledning i klampeindstilling kan skrives snørklet, men i virkeligheden er det ret simpelt.

Knæskader skyldes som regel at den skadelidte træner mere end vedkommendes knæ er i form til.

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share