Km pr. spinning-time


Kenneth Lund
 Share

Recommended Posts

Jeg tror ikke at der er nogen, der har lavet videnskabelige undersøgelser af, hvor mange km. der køres på en spinningcykel. Mit umiddelbare svar vil være et stort NUL. Den rør sig ikke ud af flækken. :lol:

Hvis du til eget brug vil have et mål for, hvordan din spinningtime forløb, så vil jeg tro at gennemsnitspuls og kcal. forbrænding (fra dit pulsur) må være det optimale. Jeg ved at kcal. forbrænding via pulsur er behæftet med stor usikkerhed, men hvis du kun bruger tallet som et mål for timens intensitet i forhold til tidligere timer, så kan du kalde tallet for kcal., dimser, bønner, pix eller hvad der falder dig ind :)

Edited by Rønne
Link to comment
Share on other sites

Jeg kører godt til og kører i 60 min. af gangen. Hvor langt vil I SKYDE på at jeg kører???

Ja, det kommer vel bl.a. an på hvor mange watt du yder ved intensiteten " jeg kører godt til" :)

Når jeg spinner er det med en gennemsnitsintensitet på omkring 80-85% MHR. Det svarer vel til en 35 km på en flad dansk landevej uden den store vindmodstand.

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er spinning altid på så lavtech cykler? Jeg har aldrig selv prøvet det, men de cykler jeg har set og hørt bliver brugt til det er ikke engang elektroniske.

Hvorfor ikke have en elektronisk cykel så man kan få meget mere data om sin spinning og evt. kunne instruktøren diktere sværhedsgraden. Man kunne endda havde et leader-board display i lokalet for lidt konkurrence, det kunne da få mig til at gå til spinning.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er spinning altid på så lavtech cykler? Jeg har aldrig selv prøvet det, men de cykler jeg har set og hørt bliver brugt til det er ikke engang elektroniske.

Hvorfor ikke have en elektronisk cykel så man kan få meget mere data om sin spinning og evt. kunne instruktøren diktere sværhedsgraden. Man kunne endda havde et leader-board display i lokalet for lidt konkurrence, det kunne da få mig til at gå til spinning.

Det kunne også være fedt. Men det bliver også dyrt - og der bliver mere der kan gå i stykker. Belastningen på de cykler er høj - og selv om de cykler der typisk bruges fra BodyBike eller Fitnessbike er bygget som tanks - så går de alligevel i stykker. De kan fås med elektronik - men selv i basisudgaven koster de omkring 3500- 4000 kr i indkøb for centrene. Dvs. de 70 nye cykler der står i Parken har kostet op i mod 250.000 kr.

I øvrigt savnes elektronikken ikke særligt meget. Sværhedsgraden meldes (i SATS) ud fra instruktøren som et tal påen skala fra 1 til 10, suppleret af et pulsområde i % af maks, til dem der køre med pulsur. Det eneste jeg egntligt godt kunne tænke mig ud over pulsangivelse, ville være en angivelse af arbejde i Watt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share