JEG ER FRUSTRERET!!!


Don Kane
 Share

Recommended Posts

Det kan principielt godt bruges til alle øvelser, men jeg vil anbefale, at du kun anvender det på bænkpres, og så laver de supplerende øvelser til bænkpresset med almindelig volumentræning. Altså f. eks. 3 x 8 på pull-down, rows, incline BP eller hvad du nu bruger som hjælpeøvelser til bænkpres. Du kan også gøre det anderledes end 3 x 8 så længe du bare ikke laver øvelserne med en høj intensitet (90% af 1RM eller mere).

På den måde kører du en peaking cycle på selve bænkpresset, men uden at overbelaste CNS med høj intensitetstræning på de øvrige øvelser.

Dødløft og squat kan du bare køre som du plejer, da de ikke giver dig problemer og heller ikke skulle give problemer i forbindelse med bænkprestræningen.

Jeg glemte før at sige, at dette program bygger på én bænkprestræning om ugen, og derfor synes jeg, det vil være en god idé at låne den eksplosive træningsdag fra Hatfields program. Du kører altså f. eks. Ed Coans program om tirsdagen og Hatfields eksplosive dag om fredagen. Der er ingen problemer i at tilføje en eksplosiv dag, når blot man ikke træner både tungt og eksplosivt under den samme træning. Hatfields eksplosive dag ser sådan ud:

Hver uge: 5 x 2 - 75%

På denne dag gælder det om at få så kraftig acceleration som muligt på vægtstangen lige fra starten og hele vejen op.

Link to comment
Share on other sites

Fordelen ved kun at lave to reps i den eksplosive træning er, at det dels kommer til at minde mere om selve det nye max-løft og dels at man ikke når at køre træt, og derfor kan eksplodere fuldt ud i alle løft. På den anden side skulle man vel nok kunne lave fem reps med fuld kraft, hvis man sænker intensiteten til 65%. Umiddelbart tror jeg derfor godt du kan køre den eksplosive dag, som du allerede gør.

For en sikkerheds skyld, så vil jeg dog alligevel anbefale, at du bruger den måde, som Fred Hatfield foreslår. Altså 5 x 2 på 75%. Men den eksplosive træning ved jeg desværre ikke nok om til at turde lægge hovedet på blokken på det. Her er det nok kun Thomas J, som kan give et kvalificeret svar på dit spørgsmål.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share