Lørdagskylling i bakker


proteinfræseren
 Share

Recommended Posts

hey folkens

Nu har jeg observeret at de i denne uge har tilbud i Netto på lørdagskylling i bakker 1100 gr for 15 kr. (normalpris 20 kr)

Det er jo umiddelbart ret meget kylling for pengene, men nu er der jo også 12 gr fedt pr 100 gr så det er jo lidt skidt.

Det jeg egentlig har brug for jeres mening omkring det er: Nu har jeg et par gange fjernet marinaden før jeg putter dem i ovnen og når de så er færdige har jeg finsorteret al skind, ben, brusk og fedt fra og derefter tørret det resterende kød fri for fedt, så jeg så vidt muligt kun har rent kød tilbage (jeg er ret omhyggelig)

Efter en såden omgang er der ca. 400 - 450 gr kylling tilbage og det lyder jo ret pænt for 15 kr. Here goes:

Hvor meget af de originale 12% fedt tror I jeg har kunnet fjerne ved sorterer på den ovennævnte måde? Kunne jeg evt. være nået en acceptabel lav%?

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Det bliver nok svært at svare på, men du har nok fjernet ret meget alene ved at fjerne skindet og marinaden.

Noget helt andet er, at jeg næsten ikke kan få mig til at spise den slags kylling efter jeg har set hvordan deres liv er. For ikke at tale om den måde de ligger lag på lag, på lag på lag i nogle bitte små kasser når de transporteres mange km til slagteriet. Jeg ved godt det er en helt anden snak, men jeg kan næsten få kvalme ved tanken. Så har jeg det alligevel bedre med at betale lidt mere for en kylling, som man ved har gået og snadret i en masse udenfor i frie omgivelser :)

God appetit.

Edited by JokerX
Link to comment
Share on other sites

Noget helt andet er, at jeg næsten ikke kan få mig til at spise den slags kylling efter jeg har set hvordan deres liv er. For ikke at tale om den måde de ligger lag på lag, på lag på lag i nogle bitte små kasser når de transporteres mange km til slagteriet. Jeg ved godt det er en helt anden snak, men jeg kan næsten få kvalme ved tanken. Så har jeg det alligevel bedre med at betale lidt mere for en kylling, som man ved har gået og snadret i en masse udenfor i frie omgivelser

ENIG! - Synes sgu også, der er mere gods i sådan en!!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Hvor meget af de originale 12% fedt tror I jeg har kunnet fjerne ved sorterer på den ovennævnte måde? Kunne jeg evt. være nået en acceptabel lav%?

På forhånd tak

Jeg vil skyde på man ca. fjerner halvdelen på den måde.... Jeg æder selv kyllingestykker :chicken: , og selvom man fjerner skind osv., kan man godt se kødet "glinser" mere, fordi emnet har taget imod fedt. Modsat kogt kød f.eks.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er ret vildt med så meget kylling for så få penge.

Forresten ville jeg normalt selv have heftlige moralske kvaler, fordi jeg godt ved hvordan de her burkyllinger transporteres, men min økonomi tillader mig ikke at være så kræsen, så jeg overlader det til de rige at købe den dyre slags kylling.

Som jeg selv understregede så aftørrer jeg kødet adskellige gange inden jeg spiser det og jeg kan da også godt se at der ryger en del fedt af.

Dr. Pattøj <<<< Hvis vi nu antager at jeg ka halverer fedt% så står jeg stadig tilbage med 450 gr 6% kylling til 15 kr

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke også forkasteligt, at man nu prøver at udrydde burhønen som race via økologi, efter man har brugt årtier på at fremavle en høne, der kan leve i så små bure? <_< Hvor er Dyrenes Beskyttelse henne i denne sag? :unsure:

Burhønen længe leve! De gladeste burhøns lever i B@mbusbure.

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke også forkasteligt, at man nu prøver at udrydde burhønen som race via økologi, efter man har brugt årtier på at fremavle en høne, der kan leve i så små bure?  <_<  Hvor er Dyrenes Beskyttelse henne i denne sag?  :unsure:

Burhønen længe leve! De gladeste burhøns lever i B@mbusbure.

'Pyt

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Foliebakken ryger over højre skulder som det første :) (pas på du ikke rammer hunden eller kæresten)

Derefter piller du skindet af inden stegningen, så kan du jo fint krydre kødet bagefter.

Jeg plejer at ligge kylling på en rist inde i ovnen, med bradepanden nedenunder så fedtet kan løbe af.

Det er faktisk effektivt - der samler sig i hvert fald uhyggeligt meget fedt nede i bradepanden.

Link to comment
Share on other sites

En gammel ven som har arbejdet på et slagteri fortalte mig en gang, at lørdags kyllinger er kyllinger som ikke kan hænge sammen når de bliver slagtet. På grund af deres miserable liv :angry: Jeg kunne aldrig finde på at købe det lort. :thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

Efter en såden omgang er der ca. 400 - 450 gr kylling tilbage og det lyder jo ret pænt for 15 kr. Here goes:

Jeg kan godt se at det er billigt men du ender på en kg pris omkring 35 kr. Det er ikke unormalt at kyllingefilet sælges til 50 kr/kg, så måske er det ikke besværet værd, hvis du samtidig er nervøs for fedtindholdet.

At findele din lørdagskylling er både tidskrævende og besværligt (og ovnen skal varmes op) hvorimod det er hurtigt og nemt at stege et stykke filet på panden. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Efter en såden omgang er der ca. 400 - 450 gr kylling tilbage og det lyder jo ret pænt for 15 kr. Here goes:

Jeg kan godt se at det er billigt men du ender på en kg pris omkring 35 kr. Det er ikke unormalt at kyllingefilet sælges til 50 kr/kg, så måske er det ikke besværet værd, hvis du samtidig er nervøs for fedtindholdet.

At findele din lørdagskylling er både tidskrævende og besværligt (og ovnen skal varmes op) hvorimod det er hurtigt og nemt at stege et stykke filet på panden. :unsure:

Det er nu meget normalt at kunne finde kyllingefilet til 40kr/kg. Det stammer sikkert fra burkyllinger :blink: der har levet et miserabelt liv, men det smager jo godt. :bigsmile:

Kyllingefilet bagt i ovnen synes jeg nu er klasser bedre end stegt på pande. Måske er det fordi vi har så elendige pander ;)

Link to comment
Share on other sites

<<<< Bonux

Og på burgerbarer spytter de i dressingen, Dakabov indeholder rotteben og McDonalds bøffer er lavet er soja, det kan man bare ikke rigtig bruge til noget, for den slags lort sker jo over det hele

Hvis der ingen kunder er til produkterne - falder produktionsgrundlaget jo ligesom til jorden.

Så - lad os boykotte de stakkels lørdagskyllinger, de frosne kyllinge lår og alle de andre discount produkter, som bliver fremstillet til lave priser på dyrenes bekostning.

NB:

Hos vores lokale slagter, kan man oftest købe store flotte ferske og velsmagende kyllinge filetter til 5 stk. for en 50'er. Prøv at checke jeres.....! ;)

- Kajakroer

Link to comment
Share on other sites

<<<< Bonux

Og på burgerbarer spytter de i dressingen, Dakabov indeholder rotteben og McDonalds bøffer er lavet er soja, det kan man bare ikke rigtig bruge til noget, for den slags lort sker jo over det hele

jeg kunne heller ikke drømme om at æde noget af det du nævner :dead:

Link to comment
Share on other sites

Det var vist ikke meningen at denne tråd skulle handle om hvilke fødevarer der ifølge diverse rygter skulle være så og så ringe <_<

Men jeg synes det er et udmærket tip kajakroer kommer med - tjek din lokale slagter. Jeg plejede at købe hakket oksekød på tilbud hvor jeg nu kunne finde det - højst med 10-12% fedt.

Ved den lokale slagter fandt jeg 5kg friskhakket 5-8% oksekød til 150kr, altså 15kr pr ½kg. Det finder du ikke i mange dagligvareforretninger :)

Kyllingefilet havde de også, men det var stykpriser, og da jeg lige har fyldt lagret var jeg ikke på udkig efter det.

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg godt det sikkert er jer lidt ligegyldigt, men jeg har ikke behov for at sku købe så store mængder kylling for at få mest for pengene, da jeg stadig bor hjemme og blot bruger den kylling jeg køber som et supplement til den ellers kedelige og proteinforladte kost vi har herhjemme. ;)

Min økonomi tillader mig på ingen måde at jeg har moralske skrubler på den måde.

Desuden giver jeg maxpower ret i at vi nok må holde op med at svine madprodukter fra store hjerteløse koncerner, uanset om vi har ret eller ej :tongue:

Og jeg syntes også at kylling i oven smager en del bedre end kylling på panden

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share