Hvorfor vægtløftning er perfekt...


Francis
 Share

Recommended Posts

Jah.. Nogle af de "gamle" kender den jo godt, men synes alligevel at jeg lige ville vise linket!

Det er jo ikke fordi at det vrimler med vægtløftere i dagens danmark, af en eller anden grund.

Ps. prøv at checke nogle af de andre artikler på siden... Den er simpelthen fyldt med guldkorn!

four reasons to olympic weightlifting

og her er så hovedsiden

Ps. Hvad synes i Vl'ere om dette program...  Det er da dejlig enkelt ud!

Rosenberg protokollen

Link to comment
Share on other sites

Hej Francis...

Rosenberg protokollen (eller the Lincoln program) er meget lig min nuværende træningsrutine og illustrerer netop begrebet "nerveless training" på en fin måde.

Det virker fint for mig som har job/familie/ingen konkurrenceplaner etc. etc. - "rigtige" vægtløftere vil måske synes det er i underkanten mht. øvelsesvalg og volumen.

Det gælder IMO i brund og grund om at finde noget man synes er sjovt og produktivt for een selv - kun derigennem opnår man fremgang.

"Periodiseringen" i Rosenberg protokollen er såre simpel og der indlagt masser af "hviletid".

Hvis du ikke har succes med det du laver nu - så prøv protokollen i 2-3 måneder og se hvad der sker....

(der er flere på Old-school boardet der har kørt/kører TRP med succes!)

Alt i alt er Dan John´s site en sand "guldåre" for vægtløftere/atletikudøvere m.m. - jeg kommer der selv en del.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share