Ny Cykel


oscar
 Share

Recommended Posts

Er der nogle som har kendskab til LEMOND Maillot Jaune. Det er en lækker cykel som jeg er blevet lidt varm på. Jeg er ikke helt skrå sikker om det er et fornuftig valg. Den er bygget op i rammen med OCLV carbon 120 og skrå stang og i titanium (pris 24 tuser). Jeg har også kikket på TREK 5500 til 25 tuser hos HEINO CYKLER. Hvad for en cykel i tror i er den bedste ?

Det er også TREK som laver LEMOND. Jeg ser bare ikke rigtige mange cykler som kombinerer titanium og carbon. Dan

Link to comment
Share on other sites

Do kan være helt sikker på at når det er i den prisklasse så er der tænkt over detaljerne og det er en rå cykel. Men hvorfor gå efter en cykel bare fordi den er rå, en lille smule research og du sparer tusindevis af kroner.

For at hjælpe dig er vi nødt til at vide mere om ambitioner, vægt, højde og erfaringer med tidligere cykler.

Titanium / Carbon er egentlig det samme som aluminium, aluminium er bare billegere og derfor mere udbredt i brug, problematikken kan ligge i sammenføjningen af de to materialer.

Jeg har personligt i rigtig mange år kørt på dyre cykler(Pinarello, Gios, Colnago,...)

Men er de seneste år begyndt at købe mærker som Cube eller ukendte tyske mærker, jeg oplever at de lever op til mine forventninger, men må ind i mellem gå på kompromis med vægt og bøde med 2-300 gr overvægt.

Link to comment
Share on other sites

Det er helt sikkert en fed låge , du har kig på. Rørene er ikke så overdimensionerede, som man tit ser, men nu er det jo også en stålramme, du har kig på, ikke titanium som du skriver (eller også er jeg gal på den). DuraAce 10-speed og de øvrige dele er der ikke noget at udsætte på. Men tjek lige om hjulene er "kompatible" med din kropsvægt (du bør nok ikke veje mere end 70-75 Kg, men jeg er ikke sikker).

Lemondcykler er kendt for at være godt håndværk, men deres priser ligger generelt også i den dyre ende i prisskalaen sammenlignet med hvad man ellers kan få af både mere og mindre kendte mærker. Derfor er Lemondcykler også lidt af en sjældenhed på danske veje.

Held og lykke med projektet.

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres svar. Jeg er vel mest til løb, men jeg kan ikke tåle at løbe så lagt længere. Så jeg har kastet mig over r.cykling. Det bliver til ca. 200 km om ugen på min min Trek 1500. Jeg kan lide at dyrke lidt duathlon og desuden er det dejlig at køre lidt race i cykelløb. Fart er dejligt. Hvorfor jeg kom til at kikke på en lemond Maillet Jaune var fordi min lokale cykel smed kunne skaffe sådan en til rimelig pris fra importøren 24 tuser normal pris 32 t. Jeg syntes at det er rat at handle lokalt så hvis der er problemer kan det blive lavet der. Cyklen er monteret med DuraAce og Bontrager Race X Lite hjul. Det er rigtigt som i skriver at det stålrør og carbon og ikke titanium som jeg skrev. Min vægt er 78 kg og høje 180. Der er rigtig mange cykler dejlige cykler i dette pris område. Jeg tjekke hos Ribe cykellager kun jeg få en trek 5200 med DuraAce og Bontrage Lite hjul ( uden X) til 22500 hos Heino 25000, så det er også rimelig pris. Heino har også en Kuota i samme pris 24-25, som også virker som en rigtig lækker cykel. Jeg har også kikket på Spectre Time fra Testcentret.dk det virker også som en god cykel til god pris. Tja jeg syntes det er svært og vælge når man ikke har prøvet så mange cykler. Selvom man kan få en prøve tur "rundt om blokken" syntes jeg at det er svært at afprøve cyklen med en sådan lille tur. Man skulle have lov til at prøve hesten en uges tid så kunne jeg bedre danne mig et indtryk. Det er rat at høre jeres andre erfaringer. Dan

Link to comment
Share on other sites

Medmindre du virkelig insisterer på at lægge +20K på bordet for en fartdjævel, så kan du sagtens få en rigtig fin låge til ca. 15K, der kan dække dine behov. En god god og stiv aluramme med en full-carbon gaffel og en Ultegra-serie kan gøres for 15K eller mindre. Tjek f.eks. Road Bike Shop, de sælger Fort rammer og monteret med en Ultegreserie, så er du godt kørende. Fortrammer er måske ikke så liret lakeret som f.eks. Fondriest og Colnago, men kvaliteten er der intet i vejen med. Tjek deres ramme lavet på Colombus Altec 2+ rør. ABCs A-ryttere kører på dem (med DuraAce) og er så vidt jeg ved glade for dem.

Du nævner Testcentret.dk. Det er et fint lille sted. Du skriver også at du er lidt varm på duathlon, og så er Spectre Time til 9K for ramme, gaffel og fitting vist det suverænt bedste tilbud på det danske marked. Henrik Svarre - der udover at stå bag testcentret.dk også er duathlet på europæisk topniveau - kan også fikse noget enkeltstartsudstyr til en rigtig fornuftig pris. Nå, jeg må hellere stoppe reklamekampagnen her, men selvfølgelig lige nævne at jeg ikke har økonomiske eller andre interesser i testcentret.dk. Jeg er bare en glad kunde :)

Ziggymund :bike:

Edited by ziggymund
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share