Wilson Kipketer


Hr Henning
 Share

Recommended Posts

QUOTE 

Det vil sige, hvis en sportsudøver bor i udlandet og betaler skat i udlandet! Så er det ikke nationalistisk at heppe på udøveren, selv med et dansk statsborgerskab?

hvor får du dog den idé fra?

Du stiller selv spørgsmål, om det er nationalistisk at heppe på sådan en person?
QUOTE 

Så dem der godt kan lide landsholdet i fodbold, skal altså ikke heppe på det? En del bor i udlandet, og betaler deres skat der?

det er der da ikke nogen, der har hævded?

Store dele til sammenligning... men dobbeltmoral er vel godt?

QUOTE 

Men er det ikke ligegyldigt om en person bor direkte i Danmark eller ej? et dansk statsborgerskab er et statsborgerskab

Næ, man bliver ikke automatisk "dansk" af at blive dansk statsborger.

Jeg føler ikke noget specielt dansk nationalistisk ved at WK vinder en medalje ved OL. Og den der hype der var i de danske medier over, at "Danmark har vundet bronce!!!" kan jeg ikke følge.

Samtidig har jeg dog den største respekt for WK som menneske og suveræn sportsudøver, men det har INTET med sagen at gøre.

Hvornår er man Dansk? Når man har et dannebrog i haven, har en ualmindelig og uvirkelig tryghed, kan drikke mange liter øl, synes social stat er godt eller bare er diskriminerende overfor andre religioner og mennesker?

Men hvorfor føler du dig så påvirket af andre udøvere? Hvad er de der gir dig en national stolthed?

QUOTE 

Danmark ja engang kammerat samfund, med facistiske undertoner efter DF er kommet.. Velbekomme

hvis den var møntet på mig, så må jeg blot konstatere, at du er ualmindelig dum i hatten.

Nej var den ikke, Danmark er er bare et kammerat og social samfund... er man undvigende eller anderleds, så er der officelt plads til en, uofficelt synes man ikke der skal være plads... Nej sæt et hegn om Danmark, alle hejser dannebrog og lad os så føle os national stolte med en god tuborg i hånden og et slagtet svin..

Se det er national stolthed... <_<

Link to comment
Share on other sites

Knowledge> tror du skal prøve at LÆSE før du skriver, for du forholder dig til aspekter, der slet ikke er i spil.

SF> Joachims medalje er jeg helt med på. Det er fantastisk at lille Danmark har været i stand til at hoste den op.

mht WK så er jeg da glad på hans vegne B)

Link to comment
Share on other sites

Kipketer og 1500m løberen robert Kiplagat Andersen flyttede til Danmark 1989, hvor de vist blev mere eller mindre headhuntet af en atletikleder fra KIF. Men dengang var han (specielt efter kenyansk standard) ikke noget særligt.

Han var ikke med til OL i 1996, da han ikke kunne få dispensation for 7-års reglen og Kenya ikke ville 'frigive' ham (ellers havde han med 95% sikkerhed fået sit endnu manglende guld i atlanta). Jeg mener, at han blev dansk statsborger året efter, da han nu havde boet her i 7år, det er først siden, at han er flyttet til Monaco.

Der til skal også lige nævnes at Wilson ikke blive gift med sin danske kone de først mange år han var i landet. Robert blev og blev dansk statsborger før Wilson, hvis jeg ikke husker meget fejl. Ved ikke hvordan regler er idag, men mener at den gang kunne man opnår dansk statsborgerskab hurtigere ved at gifte sig dansk og det ville Wilson ikke.

Austina :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Kipketer og 1500m løberen robert Kiplagat Andersen flyttede til Danmark 1989, hvor de vist blev mere eller mindre headhuntet af en atletikleder fra KIF. Men dengang var han (specielt efter kenyansk standard) ikke noget særligt.

Han var ikke med til OL i 1996, da han ikke kunne få dispensation for 7-års reglen og Kenya ikke ville 'frigive' ham (ellers havde han med 95% sikkerhed fået sit endnu manglende guld i atlanta). Jeg mener, at han blev dansk statsborger året efter, da han nu havde boet her i 7år, det er først siden, at han er flyttet til Monaco.

Der til skal også lige nævnes at Wilson ikke blive gift med sin danske kone de først mange år han var i landet. Robert blev og blev dansk statsborger før Wilson, hvis jeg ikke husker meget fejl. Ved ikke hvordan regler er idag, men mener at den gang kunne man opnår dansk statsborgerskab hurtigere ved at gifte sig dansk og det ville Wilson ikke.

Austina :tongue:

Det lyder rigtigt, for jeg tror faktisk at Robert K Andersen var med til OL i Atlanta.

Link to comment
Share on other sites

Ok, det er muligt, at jeg tager fejl, for jeg kunne ikke finde en profil på ham, men jeg kan huske, at han var med til et mesterskab deromkring.

Ifg. Sparta´s hjemmeside deltog Robert i VM i 95 og 97, samt i indendørs VM i 97, så det er nok det du husker Chris27........og hvis jeg ikke husk helt forkert stille han op under dansk flag.

Austina :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share