Overvejer at begynde til styrkeløft.


Alien
 Share

Recommended Posts

Jeg overvejer at begynde til styrkeløft. Målet er dog også at forøge min muskelmasse, men man gainer vel også tit flere muskler, end man ville gøre på et alm. bb program. Ville bare høre hvordan det forgår når man melder sig ind i en styrkeklub. Hvordan er træningen og hvordan kunne et program se ud? Og træner man flere sammen?

Pt. bænker jeg 122 kg og Squatter 170 kg. Har trænet BB i et fitnesscenter 2 år.

Og er det et krav, at man skal deltage i konkurrencer?

Edited by Alien
Link to comment
Share on other sites

Hvis du angav hvor du var fra, kunne det være der var nogen søde styrkeløfta's der ville fortælle om hvordan de gør tingene i deres klub.

Mange klubber har motionister = folk der ikke stiller op.

Mit gæt er, at du ikke ville kunne lade være efter kort tid ;)

Link to comment
Share on other sites

En væsentlig faktor er også at man ofte opnår overlegne resultater hvis man træner efter præstation.

Motivationsfaktorn er simpel hen større.

Måske er det også fordi styrkeløftere ikke er så bange for at miste deres mavemuskler som bodybuildere?

VI kan sagtens tale træningsteori og gravwe argumenter frem for hvorfor styrkeløft skulle fungere bedre end bb træning i forhold til hypertrofi, men jeg tror ovenstående faktorer har meget mere at skulle have sagt, end man lige går og tror :)

Link to comment
Share on other sites

Det er sjovt nok ikke min erfaring. Jeg øgede min muskelmasse mest, de 1½ år jeg trænte WSB. Og det er primært et styrkeløftsprogram.

Nøjagtig samme erfaring her.

Men det skal tilføjes at en del af de ekstra kg satte sig som en mere massiv midtersektion og en større bagdel. ;)

Link to comment
Share on other sites

En væsentlig faktor er også at man ofte opnår overlegne resultater hvis man træner efter præstation.

Det tror jeg du har 100 % ret i. De fleste BB programmer ville også fungere langt bedre, hvis folk holdt deres fokus på at øge vægten på stangen, istedet for at koncentrere sig om at feel the burn og hvad har vi :D

Link to comment
Share on other sites

Det er sjovt nok ikke min erfaring. Jeg øgede min muskelmasse mest, de 1½ år jeg trænte WSB. Og det er primært et styrkeløftsprogram.

Logik for perlehøns må vel være, at en man nødvendigvis må være større, når man kan løfte 160kg end da man løftede 100kg? :blink: Det er i hvert fald min opfattelse.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Det er sjovt nok ikke min erfaring. Jeg øgede min muskelmasse mest, de 1½ år jeg trænte WSB. Og det er primært et styrkeløftsprogram.

Logik for perlehøns må vel være, at en man nødvendigvis må være større, når man kan løfte 160kg end da man løftede 100kg? :blink: Det er i hvert fald min opfattelse.

Hr. K

ja måske... Kommer meget an på hvordan træningen og kosten er planlagt. Men som tommelfingerregel kan man vel godt gå ud fra det... Men det andet ville sgu være synd for styrkeatleter der kæmper i vægtklasser :)

Link to comment
Share on other sites

Tilbyder styrkeklubberne WSB programmer?
Ja, det vil jeg da tro at der er nogen der kan hjælpe dig. Hvis du melder dig ind kan du jo prøve og spørge om der er nogen der gider hjælpe dig med at lave et program..Det koster ikke ekstra.

Styrkeløftsklubberne har et meget anderledes miljø end de store fitness-centrer. I styrkeløftsklubberne er det mindre "business" og mere fællesskab. Sikkert også fordi der er færre medlemmer så man lære de andre der træner at kende bedre.

Hvis du starter i en styrkeløftklub vil der helt sikkert være nogle styrkeløftere med erfaring, der kan hjælpe dig med at lave et program der både giver styrke og masse.

Og er det et krav, at man skal deltage i konkurrencer?

Nope, men nogle steder er det et krav man er medlem af dansk styrkeløft forbund: http://www.styrke.dk/

Edited by kulu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share