Husråd needed


blazz
 Share

Recommended Posts

Hejsa

JEg døjer tit med appetit og kvalme.

JEg vil høre om der findes et lille husråd, som kan hjælpe mod de ting.

Jeg har hørt om et stod, som skulle hjælpe med appetiten, men det var ikke lovlig, så det skal jeg ikke nyde noget af.

Håber der en som har nogle fif, for jeg har sævrt ved at indtage, de kj som jeg skal have

Link to comment
Share on other sites

Hej

Mht til din kvalme, ved jeg der er mange som har gode erfaringer med at bruge ingefær. F.eks som tabelet form. Og i forbindelse med appetitløshed findes der er naturlægemiddel som hedder ægte venustorn. Det er godkendt til lettere ledsmerter og appetitløshed.

Begge produkter kan købes i din lokale helse eller matas

Link to comment
Share on other sites

Det bedste råd er, at du skal drikke kalorier. En god gammel gainer fra 50'erne og 60'erne er at blande ½ fløde og ½ sødmælk og så komme proteinpulver i. Tager du 1/4 liter fløde, 1/4 liter sød og 50g proteinpulver (80%) får du:

ca 1330 kcal og 52g protein. Og meget lidt mæthedsfølelse :)

Link to comment
Share on other sites

Det bedste råd er, at du skal drikke kalorier. En god gammel gainer fra 50'erne og 60'erne er at blande ½ fløde og ½ sødmælk og så komme proteinpulver i. Tager du 1/4 liter fløde, 1/4 liter sød og 50g proteinpulver (80%) får du:

ca 1330 kcal og 52g protein. Og meget lidt mæthedsfølelse :)

Har selv indtaget lignede shakes på et tidspunkt og giver dig fuldstændig ret i at de glider let ned og det varer ikke længe før man bliver sulten igen, på trods af det vilde kcal-indhold.

Tror den bliver min ven, når der skal bulkes igen. :)

Link to comment
Share on other sites

Det lyder lidt ulækkert med den drink du giver opskriften på.

Jeg tager bare ikke rigtig på, og jeg er overbevidst om at det skulles kosten. JEg får 6 rugbrøder morgenmad, aftensmad, og en liter kakao om dagen, jeg kan simpelhen ikke få mere ind. Men den med ingefær, tro jeg at jeg vil prøve. Også måske den drik der. Mange tak for hjælpen

P.S hvis der er andre som ahr nogle svar, er i velkommen til at skrive dem:)

Link to comment
Share on other sites

Får du kvalme, når du prøver at spise lidt ekstra, eller er det mere generelt? I tilfælde af det sidste vil jeg nok foreslå, at du går til lægen med det samme.

Jeg får 6 rugbrøder morgenmad, aftensmad, og en liter kakao om dagen, jeg kan simpelhen ikke få mere ind.

Hvis du kun spiser det store morgenmåltid og et aftensmåltid, skal du prøve at fordele dit indtag over hele dagen.

Morgenmaden er yderst vigtig, men spis lidt mindre der, og spis resten ved 10 tiden om formiddagen. Til middag spiser du en rigtig god frokost, og om eftermiddagen et mellemmåltid igen, nogle stykker frugt, eller hvad du nu finder på.

Til aftensmad spiser du en masse kød, og evt. et lille mellemmåltid om aftenen, men ikke senere end 3-4 timer før du skal sove.

Hvis du ikke er vant til at spise særligt meget, tager det nok en del tid, før din krop accepterer det, men så bare start stille og roligt ud med at spise f.eks. en banan som dine mellemmåltid, så vil kroppen snart lære, at den får mad med regelmæssige intervaller.

Edited by EggFace
Link to comment
Share on other sites

Til aftensmad spiser du en masse kød, og evt. et lille mellemmåltid om aftenen, men ikke senere end 3-4 timer før du skal sove

hvad er der i vejen med at spise senere da ? :o

Måske er jeg påvirket af, at jeg er i en ekstrem cutte-fase (læs: slankekur), hvor det er dårlig latin at spise lige før sengetid.

Ved ikke hvordan bulkere forholder sig til natmad :)

Link to comment
Share on other sites

Men den med ingefær, tro jeg at jeg vil prøve. Også måske den drik der. Mange tak for hjælpen

P.S hvis der er andre som ahr nogle svar, er i velkommen til at skrive dem:)

Ingefær er en gammel lægeurt, som bl.a. er godt mod kvalme, som også har andre skrevet. Et velsmagende og billigt alternativ til tabletter er at købe ingefær frisk. Skræl et stykke på størrelse med en tommelfinger og kog det i 5-10 min. i en halv til en hel liter vand og evt. lidt rørsukker. Drik det som thé med rigelig citronsaft.

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Måske er jeg påvirket af, at jeg er i en ekstrem cutte-fase (læs: slankekur), hvor det er dårlig latin at spise lige før sengetid.

Ved ikke hvordan bulkere forholder sig til natmad

Hvis du indtager samme mængde kcal., er det ligemeget hvornår du spiser dem. Det er energibalancen som tæller!

Link to comment
Share on other sites

Måske er jeg påvirket af, at jeg er i en ekstrem cutte-fase (læs: slankekur), hvor det er dårlig latin at spise lige før sengetid.

sjovt at jeg fra at være chubby er endt på et-cifret fedtprocent denne sommer, og jeg har hver eneste dag spist et massivt måltid ca. ½ time før sengetid. Man skulle næsten tro at det, som DBM siger, er energibalancen set over f.eks 24 timer der er afgørende............

Link to comment
Share on other sites

Får du kvalme, når du prøver at spise lidt ekstra, eller er det mere generelt? I tilfælde af det sidste vil jeg nok foreslå, at du går til lægen med det samme.
Jeg får 6 rugbrøder morgenmad, aftensmad, og en liter kakao om dagen, jeg kan simpelhen ikke få mere ind.

Hvis du kun spiser det store morgenmåltid og et aftensmåltid, skal du prøve at fordele dit indtag over hele dagen.

Morgenmaden er yderst vigtig, men spis lidt mindre der, og spis resten ved 10 tiden om formiddagen. Til middag spiser du en rigtig god frokost, og om eftermiddagen et mellemmåltid igen, nogle stykker frugt, eller hvad du nu finder på.

Til aftensmad spiser du en masse kød, og evt. et lille mellemmåltid om aftenen, men ikke senere end 3-4 timer før du skal sove.

Hvis du ikke er vant til at spise særligt meget, tager det nok en del tid, før din krop accepterer det, men så bare start stille og roligt ud med at spise f.eks. en banan som dine mellemmåltid, så vil kroppen snart lære, at den får mad med regelmæssige intervaller.

Det er når jeg spiser, men jeg kan mærke at der er mere plads i maven. JEg spiser cirka hver 2 time, hvor jeg spiser 2 rugbrøder. Noralt har det ikke været noget problem, men nu kniber det lidt. JEg tro jeg vil snakke med min læge om det. Takker for hjælpen

Link to comment
Share on other sites

Hmm, jeg ville bestemt ikke drikke den shake der bliver forslået. Det er jo enorme mængder mættet fedt man får, når man drikker en ½ liter piskefløde.

Det er selvfølgelig kedeligt du ikke har så stor appetit, men der er jo heller ingen som kan løbe et marathon samme dag som de begynder at løbetræne. Du er simpelthen nødt til at træne dig op til at spise, det skal nok komme hen af vejen.

Hvad med at spise peanuts og andre nødder? De er lækre, sunde og ekstremt kcal holdige.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville nok også holde mig fra den shake. Prøv i stedet at få dine kalorier fra sundere kilder: En shake af yoghurt (1,5 %), skummetmælk, en banan, noget proteinpulver og en spsk oliven- eller hørfrøolie er et bedre valg.

Ang. "natmad", så kan kalorier ikke klokken. Det er lige meget, hvornår du spiser. Vil du tage muskelmasse på i forbindelse med intensiv træning kan en shake med en blanding af hurtig- og langsomtoptagelige proteiner lige før sengetid være en god ide (bland f.eks. 1-2 scoop whey i 200 ml skummetmælk), da kroppen derved har noget at arbejde med i løbet af natten. Ellers er den eneste "fare" ved at spise sent at man, hvis man spiser et stort måltid lige før sengetid, risikerer at påvirke søvnrytmen og derved ødelægge sin søvnkvalitet.

Ingefær: god ide. Men hvis du har haft kvalme længe bør du nok lige smutte til lægen... Har du overvejet om du kunne være gravid? <_<

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share