Stimulation af muskelvækst, 21 reps.


p1kz0r
 Share

Recommended Posts

Jeg skal npk forsøge at foklare lidt nærmere.

Jeg har en kammerat der har hørt om en øvelse som gode gamle Arnold eftersigende skulle have andvendt, min kammerat kalder den for "7-7-7 øvelsen" og det er en biceps øvelse.

Den udføres ved at man de første 7 reps. kun curler halvt op, de næste 7 reps curler man så den sidste halvdel, de sidste 7 reps køres som traditionele curls, det hele køres ud i en køre, altså 21 reps.

Vi har så væddet om hvorvidt den kan stimulere muskelvækst, jeg holder på at dette ikke er mulig pga det høje antal reps og at vægten derfor vil være for lille til at "belaste" musklen til at den vil vokse, min kammerat holder på at det sagtens kan lade sig gøre.

Hvem af os har ret?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kender den som 21's (twentyones), og jeg tvivler også på, at den har det store vækstpotentiale i forhold til færre gentagelser med større intensitet. Til gengæld er det en sjov og ekstremt hård øvelse, der kan være god at smide ind nogle gange om året, bare for variationens (og dermed motivationens skyld).

Den giver det lede pump - derfor var Arnold selvf. vild med den. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share