Halsbetændelse igen...


SaintPauli
 Share

Recommended Posts

Hjælp!!!

Nu sidder jeg igen med halsbetændelse (3 gang i år - min akilleshæl :(). Jeg har lagt mærke til at det oftest kommer når jeg er i energiunderskud. Jeg havde enda forsøgt at tage højde for det i forbindelse med min diæt, og derfor valgt en zig-zag diæt der sikrer, at jeg i det mindste er i energioverskud efter træning.

Jeg har tidligere, når jeg har været syg, sikret mig, at jeg har været i et solidt kalorieoverskud for at bevare muskelmassen. Denne gang er jeg dog ved at cutte, og er derfor ikke interesseret i at tillægge mig et ekstra kilo på sidebenene, som jeg har gjort de andre gange.

Jeg har besluttet mig for at sætte kcal indtaget en smule op i et forsøg på at ramme mit ligevægts indtag, men hvis der er nogen der sidder inde med et godt råd, så kan jeg virkelig godt bruge det

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Har du snakket med din læge?

Jeg havde det samme problem i nogle år.. Jeg havde halsbetændelse så mange gange at de troede jeg havde fået kysse-syge..

De forslog så jeg skulle have fjernet mandler (eller var det prolypper eller hvad de nu hedder).

Jeg fik så en tid til at få dem fjernet, men mødte aldrig op :chicken: og har sjovt nok ikke haft halsbetændelse siden og det er nu nogle år siden.

Men jeg havde så halsbetændelse selv om jeg spiste normalt etc.

Link to comment
Share on other sites

Det kan være en enorm belastning at træne hårdt specielt hvis du er i underskud med hensyn til essentielle mineraler og vitaminer...

Efter jeg er begyndt at bruge flydende ginseng samt selvfølgelig en masse antioxidanter oven i hatten har der ikke været noget (7-9-13) de sidte 3 gange på diæt !

Tidligere var jeg ofte syg med lungebetændelse + diverse i forbindelse med træning og diæt - men har ikke oplevet det de sidste par år hvilket jeg tilskriver mit ekstra store vitamin indtag :)

Så får du nok??

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil foreslå urtepenicillin.... Det lyder meget alternativt, men det sparker r..!!! :devil: Man kan vidst købe det i Matas og helsekost forretninger og er så vidt jeg har forstået en masse vitaminer og mineraler i en god sammenblanding.

Mht vitaminer og mineraler var jeg ude for noget af et prischok i tirsdags! De vitamin/mineral-piller som jeg tager fandt jeg til 99,- (ikke tilbud!!!!) i en helsekost forretning ude i Fields - chokket skyldes at de hos Matas koster 178,-!!!!! Fuldstændigt vildt! Ved ikke om jeg må poste navnet på stedet, så hvis I er interessede i det kan I lige smide en pm..... De har også en butik i Århus....

God bedring!

Golden

Link to comment
Share on other sites

De forslog så jeg skulle have fjernet mandler (eller var det prolypper eller hvad de nu hedder).

Jeg har fået fjernet mandler eller polypper da jeg var mindre (kan ikke huske om det var det ene eller andet)

Det kan være en enorm belastning at træne hårdt specielt hvis du er i underskud med hensyn til essentielle mineraler og vitaminer...

Så får du nok??

Jeg spiser for tiden (udtrykt i anbefalet daglig dosis)

Vitamin A: 388%

Vitamin B1: 600%

Vitamin B2: 600%

Vitamin B6: 600%

Vitamin B12: 600%

Folsyre: 600%

Nicacin: 600%

Pantothensyre: 600%

Vitamin C: 3117%

Vitamin D: 200%

Vitamin E: 200%

Jern: 200%

Zink: 200%

Kobber: 200%

Jod: 200%

Mangan: 200%

Crom: 200%

Selen: 200%

Molybdæn: 200%

Desuden suplerer jeg med MSN, Kreatin og fiskeolie

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Saintpauli >>> Husker du også at få de 600 gram frugt og grønt i en varieret form? - For disse sager indeholder jo en masse stoffer - udover de vitaminer og mineraler du nævner - som har en masse gode egenskaber når det gælder det generelle helbred.

Normalt nej, men siden jeg startede på diæt har jeg spist salat til 80% af mine måltider for at jeg kan blive mæt.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Saintpauli >>> Husker du også at få de 600 gram frugt og grønt i en varieret form? - For disse sager indeholder jo en masse stoffer - udover de vitaminer og mineraler du nævner - som har en masse gode egenskaber når det gælder det generelle helbred.

Normalt nej, men siden jeg startede på diæt har jeg spist salat til 80% af mine måltider for at jeg kan blive mæt.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Ok, så skulle det jo nok ikke være problemet, såfremt at salaterne er indeholder flere forskellige slags grønt og frugt.

Kører selv samme taktik under cutting, en stor salat ligger virkelig en god bund uden at indeholde nogle særligt mange kcal.

Link to comment
Share on other sites

Måske skulle man i stedet vende den, og spørge sig selv hvor sundt det er, hvis man op til flere gange erfarer, at man bliver syg i forbindelse med at tabe sig - måske er der en grund til at kroppen reagerer. Personligt mener jeg heller ikke at et overdrevet pille forbrug har den virkning som ønskes i denne sammenhæng.

En ting er at træne for et bedre helbred, og tildels også for en flottere krop, men når mål nummer 2 begynder at gå ud over mål 1, skal man måske overveje om det er rigtigt hvad man har gang i.

Link to comment
Share on other sites

Måske skulle man i stedet vende den, og spørge sig selv hvor sundt det er, hvis man op til flere gange erfarer, at man bliver syg i forbindelse med at tabe sig - måske er der en grund til at kroppen reagerer. Personligt mener jeg heller ikke at et overdrevet pille forbrug har den virkning som ønskes i denne sammenhæng.

En ting er at træne for et bedre helbred, og tildels også for en flottere krop, men når mål nummer 2 begynder at gå ud over mål 1, skal man måske overveje om det er rigtigt hvad man har gang i.

:) Hørt!

Link to comment
Share on other sites

Måske skulle man i stedet vende den, og spørge sig selv hvor sundt det er, hvis man op til flere gange erfarer, at man bliver syg i forbindelse med at tabe sig - måske er der en grund til at kroppen reagerer. Personligt mener jeg heller ikke at et overdrevet pille forbrug har den virkning som ønskes i denne sammenhæng.

En ting er at træne for et bedre helbred, og tildels også for en flottere krop, men når mål nummer 2 begynder at gå ud over mål 1, skal man måske overveje om det er rigtigt hvad man har gang i.

hvem har nævnt noget om at træne for sundhed? Pauli træner for at vinde ;)
jeg sidder altid efter træning og drikker en kop the før jeg hopper ud på cyklen hjem, så man ikke hopper ud i køligt vejr mens man stadig springsveder... :-)

du lyder faktisk som en god ide :)

Link to comment
Share on other sites

jeg sidder altid efter træning og drikker en kop the før jeg hopper ud på cyklen hjem, så man ikke hopper ud i køligt vejr mens man stadig springsveder... :-)

du lyder faktisk som en god ide :)

Er det ikke bare gammel overtro..

jeg er aldrig blevet forkølet i forbindelse med afkøling/hurtig afkøling af hvad jeg kan huske

fandt lige lidt der understøtter min påstand :)

Med den foreliggende viden er det dog rimeligt at konkludere, at den udbredte opfattelse af legemstemperaturens betydning for forkølelse har sin oprindelse i ikke-infektiøse årsager

taget fra :http://www.dadlnet.dk

Link to comment
Share on other sites

Måske skulle man i stedet vende den, og spørge sig selv hvor sundt det er, hvis man op til flere gange erfarer, at man bliver syg i forbindelse med at tabe sig - måske er der en grund til at kroppen reagerer. Personligt mener jeg heller ikke at et overdrevet pille forbrug har den virkning som ønskes i denne sammenhæng.

En ting er at træne for et bedre helbred, og tildels også for en flottere krop, men når mål nummer 2 begynder at gå ud over mål 1, skal man måske overveje om det er rigtigt hvad man har gang i.

Jeg træner skam også for mit helbreds skyld og derfor rører jeg ikke AS osv. MEN der er sku ikke nogen unge mennesker der dør af halsbetændelse, så det er der vist ingen grund til at pive over. Når jeg så alligevel piver en smule over det, er det ikke fordi at det gør en smule ond, men fordi af det går ud over min træning.

Det lyder som om, du er født med et lidt svagt imunforsvar. :(

Jeg har desværre ingen råd, for jeg er (7-9-13) aldrig syg.

Jeg kan kun ønske dig go' og hurtig bedring. :)

Var faktisk konstant syg de første år af min barndom, men det aftog efter at jeg havde haft ALLE de kendte børnesygdomme. En overgang blev jeg faktisk målt og vejet, da lægerne var overbeviste om at det var gået ud over min vækst. Detfor kan der faktisk godt være lidt om det du skriver. <_<

Måske var der mig der skule kalde mig Raist. :)

hvem har nævnt noget om at træne for sundhed? Pauli træner for at vinde ;)

Nemlig :4flex:

jeg sidder altid efter træning og drikker en kop the før jeg hopper ud på cyklen hjem, så man ikke hopper ud i køligt vejr mens man stadig springsveder... :-)

du lyder faktisk som en god ide :)

Er det ikke bare gammel overtro..

jeg er aldrig blevet forkølet i forbindelse med afkøling/hurtig afkøling af hvad jeg kan huske

fandt lige lidt der understøtter min påstand :)

Med den foreliggende viden er det dog rimeligt at konkludere, at den udbredte opfattelse af legemstemperaturens betydning for forkølelse har sin oprindelse i ikke-infektiøse årsager
taget fra :http://www.dadlnet.dk

Nemlig!

Men imunforsvaret bliver dog nedsat så længe nedkølingen står på. Jeg bor dog ikke mere end 300m fra træningscenteret, så mon jeg ikke overlever den korte tur. ;)

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Hmm... Jeg kunne også godt tænke mig en god grund, jeg er også syg en 3 gange om året, og forkølet/snottet næsten altid.. Ihvertfald 50% af året eller mere..

Og det er jeg også sikker på er træningsrelateret, og jeg får også godt med vitaminer og mineraler.. Så det kunne da være rart hvis nogen vidste hvad det kunne skyldes ;)

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Jeg kunne også godt tænke mig en god grund, jeg er også syg en 3 gange om året, og forkølet/snottet næsten altid.. Ihvertfald 50% af året eller mere..

Og det er jeg også sikker på er træningsrelateret, og jeg får også godt med vitaminer og mineraler.. Så det kunne da være rart hvis nogen vidste hvad det kunne skyldes ;)

Jeg har haft det noget i den retning, og det er en af grundene til,

at jeg helst ikke presser mig over evne i træningen.

Sidste tur havde jeg først på året, da jeg overreachede træningen.

Jeg synes det har hjulpet at træne lidt (eller meget :) ) under max.

Træningsresultaterne bliver nok også tilsvarende mindre, men derfor

er træning ikke helt spildt.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share