Totalt oppustet mave!!!


carmen77
 Share

Recommended Posts

Jeg render rundt og ligner en gravid! Hver gang jeg har spist ser min mave kaempe stor ud - faktisk holder det hele dagen...

Jeg har holdt pause med min traening - styrke og konditions - i ca 9 dage!!! Har det noget at sige. Har normalt en rimelig flad mave

Nogle gode raad. Jeg har det helt skidt med det! Har godt nok spist lidt junk men kun en dag i weekenden - det kan da ikke vaere det???

FORVITRRET...................

Link to comment
Share on other sites

Oppustet mave er ikke nogen unormal ting at se, og kan skyldes enormt mange ting... Du siger at du har en fald mave normalt, så jeg går ud fra at det ikke er organfedt, der er dit problem. Jeg tror heller ikke det direkte har noget at sige at du ikke har trænet i 9 dage. Jeg vil gætte på at det er luft i maven du oplever. Dette skyldes højst sandsynligt noget i din kost. Prøv at se på om der er noget, der er ændret i din kost i forhold til før du fik dette problem. Motion er godt mod luft i maven, så det kan være derfor du har fået problemerne nu, hvor du ikke træner. Prøv at sætte din portionsstørrelse pr. måltid ned men spis oftere. Prøv at holde øje med om det kommer når du spiser en bestemt fødevare. Ellers kan du prøve at få ind i en helsekostforretning og få enten et kosttilskud eller en te der måske kan hjælpe. Hvis det bliver ved i lang tid, så prøv at gå til din læge... Håber du kommer over det.

Link to comment
Share on other sites

Det kunne også lyde som om du måske har en meget lille mavesæk. EKS: overvægtige mennesker har som oftes en meget stor mavesæk, som bl.a gør at de har svært ved at få en passende mæthedsfornemmelse. Jeg tror dit problem er den modsatte vej, at du har en meget lille mavesæk, og at det derfor føleses, som du er meget oppustede. Det er mit gæt. Ellers kan en læge hjælpe dig bedre end vi kan.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share