Priser på protein pulver


Devious Builder
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Jeg er fuldstændig enig, og har spekuleret på det mange gange.

Hvis det ikke var fordi jeg købte der hvor....jeg ellers skriver... ville jeg ikke købe pulveret. Ikke pengene værd.

Link to comment
Share on other sites

Er det bare mig eller holdes priserne på udenlandsk protein pulver kunstigt oppe i Danmark?

told, moms og afgifter.

udover det er vi i DK også så rige at de kan presse prisen... coca cola er vist dyrest i DK. er der nogen der har hørt om et land hvor coca cola var dyrer end i DK(skandinavien)?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Det er da stadig latterligt at det skal være SÅ dyrt. Det er jo, hvis ikke jeg købte hos (må jeg ikke sige, men de er de billigste) billigere at købe mælk, som også indeholder kulhydrater. Priserne er i det hele taget direkte latterlige.

Don Nors> du siger told moms og afgifter - hvad er det for nogen afgifter?

Link to comment
Share on other sites

Det er da stadig latterligt at det skal være SÅ dyrt. Det er jo, hvis ikke jeg købte hos (må jeg ikke sige, men de er de billigste) billigere at købe mælk, som også indeholder kulhydrater. Priserne er i det hele taget direkte latterlige.

Don Nors> du siger told moms og afgifter - hvad er det for nogen afgifter?

Et hurtigt regnestykke siger mig at kg-prisen på protein fra proteinpulver kan komme ned omkring 160kr, når det købes med smag i ikke alt for voldsomme mængder, muligvis lidt lavere.

For at få 1kg protein fra mælk skal du købe 28,5 liter, og til en 5'er stykket giver det 142,5kr.

Taget i betragtning at der formentlig er noget mere processering i forbindelse med proteinpulver ift mælk, synes jeg ikke prisforskellen er slem

Link to comment
Share on other sites

Taget i betragtning at der formentlig er noget mere processering i forbindelse med proteinpulver ift mælk, synes jeg ikke prisforskellen er slem

Nu er det jo et biprodukt ved osteproduktion, så det er ren fortjeneste at kunne sælge pulveret som menneskeføde også. ;)

'Pyt

"Spildproduktet" skal stadig filtreres for en del fedt og kulhydrat, og der skal tilsættes smag.

Rønne -> jeg ved ikke om det fremgik klart nok, men de priser jeg nævner er pr kg protein, ikke bare pr kg pulver. Men som sagt skal det nok kunne findes billigere - især hvis man køber større mængder.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

"Spildproduktet" skal stadig filtreres for en del fedt og kulhydrat, og der skal tilsættes smag.

Din udregning giver stadig ingen mening, og du ved det! :tongue:

'Pyt

Min udregning er måske på for højt et niveau til et simpelt program som dig :tongue:

Ingen af os ved vel præcist hvad det kræver at få filtreret valle tilstrækkeligt, så det kan bruges som proteinpulver. Og hvis du gør, så sig endelig frem ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fuldstændig enig, og har spekuleret på det mange gange.

Hvis det ikke var fordi jeg købte der hvor....jeg ellers skriver... ville jeg ikke købe pulveret. Ikke pengene værd.

har du et godt sted der erbilligt at købe protein pulver??? jeg er snart ved at købe mig fattig i det :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Taget i betragtning at der formentlig er noget mere processering i forbindelse med proteinpulver ift mælk, synes jeg ikke prisforskellen er slem

Nu er det jo et biprodukt ved osteproduktion, så det er ren fortjeneste at kunne sælge pulveret som menneskeføde også. ;)

'Pyt

"Spildproduktet" skal stadig filtreres for en del fedt og kulhydrat, og der skal tilsættes smag.

Rønne -> jeg ved ikke om det fremgik klart nok, men de priser jeg nævner er pr kg protein, ikke bare pr kg pulver. Men som sagt skal det nok kunne findes billigere - især hvis man køber større mængder.

det tror jeg ikke du skal regne med. Jeg troede egentlig at det meste valleprotein var et spildprodukt fra industriel udvinding af kasein fra mælk. I den type processer hvor det udfældes er der kun brug for yderligere oprensningstrin, hvis renheden skal være over 96-98%.

Alternativt, skulle det udvindes af vallen fra osteløben ville nødvendigheden af yderligere oprensningstrin være endnu mindre, da det meste "snavs" allerede har sat sig under centrifugering og forostning.

Link to comment
Share on other sites

Ingen der kender nogle billige net-butikker inden for EU?

Frem med adresserne! Det er jo ingen ben i det mht. told mv. når det er inden for EU!

Det er ikke tilladt at diskutere internet butikker som Motion-Online.dk ikke reklamerer for.

Se mit tidligere indlæg hvis du ønsker billigt protein pulver

Edited by Devious Builder
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Priserne er faktisk særdeles til grin!

Ok, lad os sige man bruger 50 gram protein pulver om dagen, det svarer til 18,25 kilo på et år.

Betaler man 130 kr for et kilo, så koster det altså næsten 2400 kr på et år for protein pulver? Er sgu dyrt i længden. Smid pengene på den anden mad, mælk, etc, og træningsgebyret oveni og så ser man at det satme er dyrt at træne.

Link to comment
Share on other sites

Betaler man 130 kr for et kilo, så koster det altså næsten 2400 kr på et år for protein pulver? Er sgu dyrt i længden. Smid pengene på den anden mad, mælk, etc, og træningsgebyret oveni og så ser man at det satme er dyrt at træne

Det er vel ingen der har påstået andet? Men du har helt ret, det er en ganske dyr hobby. Det bliver ikke billigere hvis man også eksperimentere med andre kosttilskud end protein pulver.

Link to comment
Share on other sites

har før haft kontakt med et firma der solgte kosttilskud.. jeg skulle købe en pæn stor mængde men kunne næsten ikke få et afslag i prisen da sælgeren forklarede at priserne var presset så hårdt i bund i forvejen at han ikke kunne sælge det billigere..

men da jeg har arbejdet i et fitnesscenter har jeg set nogle priser på indkøbsprisen på de forskellige kosttilskud.. og der bliver lagt omkring 100% avance oveni når det videresælges.. og det er endda et af de billigste mærker på det danske marked..

der skulle vel ikke være noget i vejen for at begynde at importere og sænke prisniveauet betydeligt i forhold til de andre sælgere der findes på markedet..

Link to comment
Share on other sites

Priserne er faktisk særdeles til grin!

Ok, lad os sige man bruger 50 gram protein pulver om dagen, det svarer til 18,25 kilo på et år.

Betaler man 130 kr for et kilo, så koster det altså næsten 2400 kr på et år for protein pulver? Er sgu dyrt i længden. Smid pengene på den anden mad, mælk, etc, og træningsgebyret oveni og så ser man at det satme er dyrt at træne.

50/35 liter mælk svarer til 50 gram proteinpulver... eller protein indholdet gør næsten...

Hvis man så siger 50/35*6kr(prisen på en liter mælk)*365 = 3128,57kr

Fik sq også lige lyst til at regne på hvor mange penge jeg bruger på nælk på et år... 4*6*365 = 8760 :w00t:, der mistede jeg lysten til at vide det igen :( .. det skal lige siges at jeg bor hjemme, men jeg betaler selv mælken....

Hygge

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Cookie> der er vel kun en idé at regne ud hvor meget mælk du drikker udover hvad dit normale forbrug ville være.

Jeg har altid drukket en liter, og nu drikker jeg to. Dvs. min træning, rent mælkemæssigt, koster mig 2300 kr. :unsure:

Ja, so what. Det går! :w00t: Kan ikke betale sig at være nærig ved alt, og jeg er ellers meget nærig.

Link to comment
Share on other sites

Hold kæft en omgang nærigprinser..

"160 kr, kiloet er dyrt jeg vil kun betale 100" "2400 kr. om året er meget dyrt.".. ja det er fandme sindsygt ;). Hvorfor ikke spare hvor man kan? I lapper vel også jeres bukser, når de er slidt op?

Grunden til at amerikanske produkter er så dyre i Danmark skyldes antallet af mellemhandlere:

I værste fald:

1: Firmaet producerer det i US.

2: Sælger det videre til en eksportør der står for videresalg uden for EU.

3: Sælger det videre til en Europæisk distributør der står for at

4: ..sælge til den danske "grossist"..

5: ..der så sælger det videre til danske webshops m.v.

6: der så sælger det til slutbrugeren.

Beregn 10-15 % avance ved hver led, og så har du balladen.

Men hvad fanden? Drikker vi allesammen Sodastream fordi det er skidebilligt? Nej, vi drikker Coca Cola, Gatorade og alt muligt andet dyrt "lort". Hvorfor? Fordi vi vil have bekvemmelighed, variation, god smag og så er der selvfølgelig det der med et produkts troværdighed.

Værsågod at æde din vej igennem 18 kilo af et eller andet smagsskizofrent lorte-pulver.

Bon appetit.

Link to comment
Share on other sites

Ingen der kender nogle billige net-butikker inden for EU?

Frem med adresserne! Det er jo ingen ben i det mht. told mv. når det er inden for EU!

Det er ikke tilladt at diskutere internet butikker som Motion-Online.dk ikke reklamerer for.

Se mit tidligere indlæg hvis du ønsker billigt protein pulver

Der er sådan set ikke specialregler for de butikker der reklamere via bannerannoncer

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share