Kunne du gøre det bedre? (atletik)


devito
 Share

Recommended Posts

Som et forsøg på et altetik hype :lol: ej det kunne sgu være helt sjovt at se om vi her på MOL har nogen som måske kunne gøre sig gældene indenfor dansk atletik...(for denne sammenligning er det nok mest løb B)

Atlikken lider vist pænt meget under, golf, håndbold og fodbold bølgerne :cry:

Dansk Atletik Forenings rangliste(top 10'er) pr. 5.9.04

TOP 10

Edited by devito
Link to comment
Share on other sites

Man kan godt se, at eliten i Danmark indenfor atletik ikke er vanvittig bred. Eksempelvis i hammerkast er forskellen mellem nummer 1 og nummer 6 hele 20 meter.

Hvad er vægtkast i grunden? Sådan en slags 'kyl en kettlebell af h... til"???

En 15,89kg tung satan (kugle+kæde(kort)+håndtag) skal smides så langs som muligt fra en ring svarende til hammerkast og kuglestød...

Man rotere ligesom i hammerkast.....

OG jeg kan hilse og sige at den er monster heavy :w00t: at svinge rundt om ørerne :tongue:

Edited by devito
Link to comment
Share on other sites

En 15,89kg tung satan (kugle+kæde(kort)+håndtag) skal smides så langs som muligt fra en ring svarende til hammerkast og kuglestød...

Man rotere ligesom i hammerkast.....

OG jeg kan hilse og sige at den er monster heavy  at svinge rundt om ørerne 

Ok. Har du et link til et billede af én? Jeg har aldrig set sådan en satan før. Er det i grunden en forholdsvis ny gren indenfor atletikken, eller er den bare ikke så udbredt p.g.a. sammenligneligheden med kuglestød?

Edited by clayman
Link to comment
Share on other sites

Ok. Har du et link til et billede af én? Jeg har aldrig set sådan en satan før.

Den kan fx se således ud:Vægtkast

Dette er nok den gamle vægt, som vejede 15,00, det blev ændret i 2003(hvis jeg lige husker rigtig) til 15,89kg...

Er det i grunden en forholdsvis ny gren indenfor atletikken, eller er den bare ikke så udbredt p.g.a. sammenligneligheden med kuglestød?

Det svar må jeg lige skylde, men fik lige at vide at det vist er en nordisk diciplin.. men jeg skal da lige tjecke...

Link to comment
Share on other sites

hvis jeg skulle til noget andet, tror jeg da nok det blev nogle kaste dicipliner.

Hvordan ser det sådan ud med din motirik? ;)

Det er da nogle vilde løft du har der(var lige i log'en) :w00t:

Hvad siger dine Raws, og hvad med frivend og træk, er det noget du har prøvet?

Gad godt se dig lave stående kuglestød B)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har altid godt kunne tænke mig at prøve nogle af kastedisciplinerne, men her i byen har vi ikke rigtigt en velfungerende atletikklub. Som jeg er informeret laver de aktive ikke andet end at løbe. Hvor fedt er det <_<

Et MOL træf med kastediscipliner kunne være cool :)

Var faktisk ignag med en PM for at høre om du havde fået smidt de 7,26kg af h til ;) (din inbox er fuld)

Jeg vil da gerne forhøre mig af i klubben, men så hedder det altså Esbjerg :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Nej jeg kunne ikke gør det bedre, men det er lidt underligt synes jeg at der langt i mellem at de dansk rekorder bliver ændret/ sloget, i år er der kun lavet to nye Danmarks rekorder på herre siden og 5 på dameside.

Danmarks rekorden på Maraton distancen er fra 85 på herresiden og fra 89 på kvindesiden. Der er flere Danmarks rekorder der over 20 år gamle, bliver vi ikke bedre her i Danmark eller hvad ?

Se evt Danske rekorder (atletik)

Austina :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nej jeg kunne ikke gør det bedre, men det er lidt underligt synes jeg at der langt i mellem at de dansk rekorder bliver ændret/ sloget, i år er der kun lavet to nye Danmarks rekorder på herre siden og 5 på dameside.

2004 årsbedste, bare et udpluk

100m herre:

Der er en 82'er med 10.40sek. (dk rekord 10.37)

mon ik den snart smutter....

200m herre

samme mand 20,75 (dk rekord 20,52)

400m

46,85 dk rekord 45,89

Længdespring

en af de nye 8,03 by the way af den samme 82'er...

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg styrrede jo også for vildt til kuglestød  :lol:

:partcrowd:

Der er jo også et talent gemt i dig devito!!!! spec i længdespring  :bigsmile:

yeah, der er jo ik så lang ud til de 8.03 fra 4.24 :lol:

Sys der er helt fjong at jeg har knækket de 40m i diskos i første år... og jeg har jo masser af tid til vinter til at få knækket de 13m i kugle. :devil:

Edited by devito
Link to comment
Share on other sites

Motorikken er som fin, men tvivler på at jeg kan lave nogle rigtige kast

jeg havde en skole rekord i folkeskolen, på 16,50 meter

men jeg har ingen ide om hvad kuglen vejede

min raw styrke, træner jeg ikke, men har da bænket 180 raw og squatter et godt styke over 200

Jeg er gammel vægtløfter, med en del dansk junior mesterskaber.

Link to comment
Share on other sites

Problemet i atletik er jo, at der ikke er nogen bredde og derfor bliver eliten også meget smal.

Det betyder så også, at når der endelig kommer et stort talent, så laver vedkommende en masse rekorder i sin disciplin. Feks har Jan Bilecki forbedret danmarksrekorden i hammerkast med over 10m /og vundet DM 13 år i træk) og i 1990'erne forbedrede Martin Voss rekorden i stangspring med 50cm (for ikke at snakke om Kipketer).

Mange af talenterne stopper også inden de fylder 20år, atletik er åbenbart ikke spændende nok.

Birk får i øvrigt ikke 400m rekorden, han har jo stagneret omkring 47s de sidste par år.

Men det var sejt, at vi fik en længdespringer over 8m :)

Link to comment
Share on other sites

Motorikken er som fin, men tvivler på at jeg kan lave nogle rigtige kast

jeg havde en skole rekord i folkeskolen, på 16,50 meter

men jeg har ingen ide om hvad kuglen vejede

min raw styrke, træner jeg ikke, men har da bænket 180 raw og squatter et godt styke over 200

Jeg er gammel vægtløfter, med en del dansk junior mesterskaber.

Det er da nogle gode forudsætninger jkf :w00t: ;)

kan du så komme i ringen ;)

Link to comment
Share on other sites

Mange af talenterne stopper også inden de fylder 20år, atletik er åbenbart ikke spændende nok.

JEg tror at kr. og øre har en stor del i det...

Der er jo stor kamp om de unge ude i foreningerne, og det er jo tit at det er det professionelle der lokker...

Der burde ligge mange potentielle talenter rundt i vægtløfter og SL klubber.... for ikke at nævne alm centre... come out where ever you are :unsure:

Men et sted at starte ville jo være i skolen, har overhovedet ingen ide om hvordan det ser ud mest valg af "idræt" i folkeren....

Link to comment
Share on other sites

Et MOL træf med kastediscipliner kunne være cool :)

Jeps. Der har netop været afholdt DM i mobilkast og med mine spagettiarme er det nok en diciplin for mig.

Det har jeg hørt noget om....

Jeg tror selv jeg ligger inde med DK rekorden i dartpil kast :lol: 79,50m med en 24grams pil.. hehe

Link to comment
Share on other sites

Kunne være fedt med et MOL atletik træf.

Kunne være vi skulle lave en uofficiel atletik liste?

Jeg har fundet mit gamle atletikbevis frem fra da jeg var 15. (lidt over et år siden)

Kunne godt tænke mig at vide om der findes en liste over de danske rekorder i højrespring, længdespring, slyngbold og kuglestød for 15-årige?

Jeg synes selv nogle af mine rekorder er ok :) - Men kunne være at det faktisk er utroligt ringe et jeg har lavet i forhold til rekorderne.

Det skal siges, at det kun var en kammerat og mig der gik sammen med en masse pensionister, så det var mest for hygge :)

Niklas :superman:

Link to comment
Share on other sites

jeg har hvis bedre forudsætninger til bænk pres

men det kunne da være sjovt at prøve.

Men der er jo ingen grund til at tage modet fra joakim ;)

;)

Han for sgu ik noget konkurrence her i dk, og den nærmeste er amerikaner...

jeg skal bare lige have smækket 100kg på min bænk så er jeg godt kørene :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share