Køb af motionsbænk - billigt...


ThomasLJ
 Share

Recommended Posts

Jeg overvejer at købe en motionsbænk så jeg kan gå og hyggetræne lidt herhjemme. Jeg har kig på en Proteus Studio 3 motionsbænk til 3.000kr fra BM Fitness. Men jeg har også kig på maskiner til små 2.000kr fra Tool-net og HuHa. Hvilken bør jeg vælge? Er den fra BM Fitness de 1.000kr mere værd? Fordelen ved den er, at jeg nemt kan køre forbi og se den. Bilka har også et par gange haft en på tilbud til 2.000kr.

På sin vis er jeg mest hooked på den til 3.000kr fra BM Fitness, men hvis de andre maskiner til 2.000kr giver samme kvalitet er jeg da fristet til dem. Hvad siger panelet? Er der helt andre maskiner jeg bør overveje?

Link to comment
Share on other sites

Enig med Arnold.

Har selv en Weider stående derhjemme, som er meget lig dem du viser her. Og selvom den er i en god kvalitet, og en del dyrere end dem du nævner er den temmelig værdiløs af flg årsager.

1) Træk til nakken er på sådan en bænk kun muligt for meget små personer pga afstand til stang

2) Bænkpres kan ikke udføres med særlig høj vægt.

3) Bryst flyers kan kun trænes meget nødtørftigt.

4) Leg extentions kan du glemme alt om. Maskinen er alt for ustabil til at kunne bruges.

Du vil uden tvivl få mindst lige så lidt ud af de nævnte som jeg har af min. Allerstørste problem på min er den meget begrænsede vægt. Du skal ikke regne med at kunne lave bænkpres med meget mere end 60kg. Alt for lidt.

Mit råd er at du køber dig en bænkpres bænk i stedet, og nogle håndvægte. Check dog at maxbelastingen på bænken er ok, så du er fremtidssikret. Alt for mange af bænkene kan ikke tåle belastninger over 100kg, og det er ikke sjovt at få en vægtstang i skallen.

Link to comment
Share on other sites

jeg har lige købt det her:

skråbænk + stativ

altså bænken og stativet..

Jeg fik det i dag, så jeg har ikke nået at bruge det sådan rigtigt endnu.-

Udmidlbart virker det meget kraftigt og stabilt. Jeg blev faktisk overrasket over hvor kraftigt det er, da jeg ikke havde regnet med det vilde til den pris.

De har dog ikke flere skråbænke tilbage kan jeg se.

Link to comment
Share on other sites

Det var da noget af en nedtur at høre om de billige maskiner. Jeg må nok hellere lige køre forbi BM Fitness og prøve maskinen i praksis inden jeg bruger mine penge på noget forkert. Jeg har tidligere trænet i et center og trak bl.a. ca. 100kg i tårn, så jeg kan ligesom også fornemme, at det bliver et problem med tiden når de billige maskiner kun kan belaste med 60kg. Men jeg havde håbet, at det var langt lettere at få trænet når maskinen står hjemme end hvis jeg skulle afsted til et center.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke om jeg er helt enig med Baloo hér. Hvis man træner med frie vægte, og vel at mærke har vægte nok, så vil jeg mene, at man ligeså godt kan træne hjemme som i et center.

Er man derimod til kabler og maskiner så er der ingen erstatning for et gym, for de der såkaldte multimaskiner er altså til at lukke op og skide i..... pardon my french.

Edited by clayman
Link to comment
Share on other sites

tak for linken Henning

det her ville jeg købe hvis det var mig,:

http://www.fitnessgruppen.dk/default.asp?f...31&pfgnr=311151

Har selv bestilt det sæt idag :> Og får det leveret imorgen eller fredag, de var ikke helt sikre da de ringede til mig....

Men det er ihvertfald meget dejligt, at det var et 30mm vægtsæt der fuldte med..har nemlig et 110 kg sæt i forvejen :)

laer\\

Edited by laer
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share