progrssion??


lonelyone
 Share

Recommended Posts

hej..

jeg overvejer at gå igang med HST, men er det så nødvendigt at følge en progrssion?? Altså lige nu træner jeg 3 gange om ugen og her er mit program:

Squat

Standing Leg Calf Raise

Benchpress

Incline DB benchpress

Deadlift

Row/bent-over row

DB bicep curl

pull ups/eller en anden bicep øvelse

Dips i maskine da jeg ikke vejer nok til at jeg synes dips er hård nok og jeg gider ikke anskaffe mig et dips bælte

Lying Triceps Extension

Lateral Raises

Shoulder press

Dragon flags eller en anden mave øvelse

Hanging reverse crunch eller en anden mave øvelse

jeg tager 2*10-12 eller nogengange 3*8

er det fint nok? eller skal jeg gå igang med et HST program??

har nogle af jer gode erfaringer med HST??

jeg træner både for masse og styrke (nok mest masse, men kunne da være rart at være med de tunge dreng ;) )

plz svar hurtigt da jeg skal ud at træne iaften...

Link to comment
Share on other sites

hmm jamen er det nødvendigt for at vokse i styrke og masse?? eller kan det andet være ligeså optimalt??
hmm jamen er det nødvendigt for at vokse i styrke og masse?? eller kan det andet være ligeså optimalt??
Progression er altafgørende hvis du træner for styrke.

Du kan givetvis nå et godt stykke af vejen med henblik på hypertrofi ved bare at træne med hovedet under armen og f.eks maxe ud i dine løft hver gang - omend du vil stensikkert komme til at sidde fast på et træninsplateau - hvor resultatet givetvis bliver du føler dig tvunget til at øge træningsmængden for at kompensere for at du ikke bliver stærkere og kan løfte tungere vægte. det holder ikke i længden.

(indtil du temmeligt sandsynligt får en eller anden overbelastningsskade)

Progression er noget af det bedste prævention mod skader der findes.

plz svar hurtigt da jeg skal ud at træne iaften...

Ro på, det virker ikke som om du har tålmodighed til at træne struktureret?

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

har jeg.... men det er bare fordi at jeg kører ud og træner i aften, så ville det være rart at vide om jeg skulle teste idag

OK!

tilføjede lige nedetående til mit oprindelige indlæg

- omend du vil stensikkert komme til at sidde fast på et træninsplateau - hvor resultatet givetvis bliver du føler dig tvunget til at øge træningsmængden for at kompensere for at du ikke bliver stærkere og kan løfte tungere vægte. det holder ikke i længden
Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share