SATS mod DJUN.


Jan D.
 Share

Recommended Posts

Nu har Arne utallige gange haft reklameblokken fremme og skrevet om danske SATS-ladyers styrke på de europæiske landeveje og baggrund i spinningmiljøet. Samtidig har der i dette forum flittigt været diskuteret medaljechancer ved OL og danske talenter.

Jeg synes derfor det er på sin plads at nævne, at en lille flok ca. 16-årige tøser i stærk hast nærmer sig SATS-ladyernes niveau og allerede har indhentet (og måske endda overhalet) den hjemlige Dameelite. Det er ikke kun CSC, der vil kunne få gavn af en stor hjemlig talentmasse, men også på kvindesiden.

Et bevis på dette kan bl.a. aflæses af den hjemlige ”Vittoria Cup” der byder på et sammenrand af den hjemlige elite. Cuppen føres af 2 af damejuniorer efter 4 af 5 afdelinger og med sejr til Mie Bekker Lacota i alle 4 løb. Mie har i sit første år som junior været nærmest suveræn med 14 løbssejre i de hjemlige pointgivende løb i juniorklassen (hertil kommer en række andre sejre).

I forbindelse med udtagelsen af VM-truppen udtaler Landstræner Lars Bonde:

"Der har været en god gruppe dameryttere som i år der virkelig har satset seriøst og efter at have fuldt Toscana Rundt faldt valget på de tre (red. Trine Hansen, Linda Seerup og Lise Christensen), som jeg forventer, har mulighed for en top 15 placering ved VM.

Foruden de ryttere der har været inde i billedet i år er der tre meget talentfulde ungdomsryttere på vej og fremtiden for dansk damecykling ser meget lysere ud end længe"

Tøserne har stadig 2 år i juniorklassen og er ikke med udpræget spinningbaggrund. Det bliver derfor interessant at se om disse damejuniorer om 2 år kan slå de nuværende SATS-ladys. Det bliver muligvis tæt, men skal man aftvinges et bud sats(er) jeg på ungdommen.

Link to comment
Share on other sites

Til Jans indlæg vil jeg blot tilføje at det glæder alle der har med dansk kvinde cykling at gøre, at vi har disse kæmpe talenter!!!

Vi ønsker konkurance - vi ønsker at der satses hos andre og det er pragtfuldt at også TEAM Bornholm Lady har været meget ude i Europa i år og at Linda og Lise køre på andre professionelle hold. Vi har haft fornøjelsen af at have både Linda og Lise med som gæsteryttere i år. På et eller andet tidspunkt skal der jo også nye danske rytter med hos os - så også derfor skønt med denne udvikling . men først og fremmest er det godt for dansk cykelsport!

Link to comment
Share on other sites

Vittoria Cup 2004: 5. afd.:

Klasse: Dame A

1 Mie Bekker Lacota ABC 2.24,26

2 Pernille Langelund Jakobsen Team Bornholm Lady 2.24,27

3 Sanne Schmidt Randers CK10 s.t.

4 Janne Bruhn-Henriksen Team Bornholm Lady s.t.

5 Maria Bornak Hillerød CK 2.28,08

6 Marlen Jöhrend Bad Doreraner SV s.t.

7 Trine Schmidt Hansen Værløse Farum CK s.t.

Vinder af Vittoria Cup 2004:

1 Mie Bekker Lacota, ABC-København - 125 point

2 Maria Bornak Hillerød CK - 98

3 Pernille Langelund Jakobsen Team Bornholm Lady - 86

4 Janne Bruhn Henriksen, Team Bornholm Lady - 85

5 Trine Schmidt Hansen, Værløse-Farum CK - 71

6 Sanne Schmidt Randers CK10 - 54

Sejr igen foran den danske mester i Dame A. Rent bord 5 sejre i 5 afdelinger. Imponerende, suverænt! selv om man kan forstå på løbereferater fra de tidligere afdelinger at der bliver kørt på hende. 3 førsteårs Juniorer i top 5.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Opfyldte spådomme er som bekendt altid gode især når det er ens egen (og sikkert også mange andres).

Jeg kan derfor ikke lade være at poste weekendens løbsbeskrivelse fra 1. afdeling af den DCUs prestigebetonede dame cup, Vittoria Cuppen, hvor netop juniorerne løb med alle podiepladserne foran bl.a. flere af de kendte SATS-piger.

Lacota vandt i Vittoria Cup

Jeg kan dog ærgre mig over, at Mie formelt nu i løbene har skiftet til ladyklubben (hvilket jeg dog udmærket forstår).

Edited by Jan D.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share