Kreatinkur


kallemohr
 Share

Recommended Posts

Jeg tager kreatin på denn måde.

uge 1:    loading fase = 3*4 gram dagen

uge 2-5: vedligeholdelses fase = 2*2 gram dagen

derefter 3 måneder uden, og så om igen.

Er det nødvendigt med 3 måneders pause? Det siges at kroppens egen kreatinsyntese påvirkes / ødelægges, hvis man ikke har "hvileperiode". Hvad sigur du / I

Kalle

Viljen til at vinde, skal være større end frygten for at tabe....

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener du tager for lidt kreatin. Doseringen af kreatin er noget der til stadighed diskuteres. Har selv brugt kreatin fra www.getbig.dk De anbefaler således:

”Opstarts fasen Tag 5 gram fire gange dagligt i 5 dage.

Vedligeholdelses fasen Tag 5 gram to gange dagligt.”

(Ovenstående er et direkte citat) Siden har denne adressen:

http://zillionshop.dk/mall/shop.asp?shop_i...;vare_id=168250  

(klik på kreatin monohydrat i venstre side)

Der ser således ud til din dosering er alt for lille. Har også selv de bedste erfaringer med større doser. Med hensyn til doseringen skriver de således:

Kan kreatin overdoseres? Ved forsøg har man taget 30 gram pr. dag uden nogen bivirkninger. Kroppen udskiller Kreatin, der ikke anvendes, gennem urinen.

Et andet link der fortæller om kreatin. Dog anbefaler de kun to gram, men husk på det er kun fordi det er et krav fra fødevaredirektoratet, men kroppen har brug for væsentligt mere.

http://www.cyclingworld.dk/kosttilskud/kreatin.htm

M.v.h. Panser

Link to comment
Share on other sites

Der er lavet undersøgelser der viser, at tager du 3 gram om dagen fra dag 1 i 2 måneder i stedet for en loadingfase efterfulgt af en vedligeholdelsesfase, er du lidt længere tid om at nå dit maksimum, men når det nåes, er det betydlig højere.

Hvad angår Getbigs vejledning som jeg også selv har læst og citeret til andre, så gælder det om at være kildekritisk. Jeg tror aldrig man skal stole på de oplysninger som sælgeren af et kosttilskud giver dig...... :)

Panser::::

Nej, der er ikke fundet "kort-tids"-bivirkninger ved brug af 30 gram gennem 2 år, men langtidsbivirkningerne er stadig ukendte.

Hvad der er godt for noget, er dårligt for noget andet.....

Det skal dog lige siges at jeg selv starter på en kreatin-kur om ca. 1 uges tid.....

Link to comment
Share on other sites

Er selvfølgelig godt klar over at kilden ikke er den bedste. Men på den anden side synes jeg at getbig (selvfølgelig sammen med MOL :) ) er den bedste og mest seriøse side på nettet om træning. Så jeg tror generelt der er noget om det de skriver. Med det er selvfølgelig altid godt at være lidt kildekritisk :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share