Så ryd dog op!


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Jeg er lige startet for et par uger siden i fitnessDk på nygårdsvej (KBH Ø) og har undret mig meget over at folk roder sindssygt meget. Tag dog og stil vægtene på plads efter endt brug. Det kan ikke passe at man selv skal pille alle vægtskiverne af en stang inden man kan køre selv.

Et rimelig groft eksempel var idag hvor jeg var derovere, nogen havde brugt bænkpress stangen til bentover rows og så bare havde ladet den ligge med skiverne på.

Håndvægts området er en skændsel, man kan sjældent komme til for håndvægte der ligger over det hele.

Mvh

LaMotta

Link to comment
Share on other sites

Du kunne vel overveje at sige det dernede, så personalet måske kunne gøre noget ved det - i stedet for at håbe på de få som træner i den center OG skriver på mol ser din besked.

Eller sige det mens man ser nogen gå fra stænger og vægte - det har jeg gjort tit. Det kan man også sagtens gøre selvom man måske ikke ligefrem er "stor". Tit er det også det største håndvægte der ligger og roder rundt...

Men jeg kan blive ligeså irreteret når folk taler i mobil eller lign. med et par håndvægte liggende på gulvet - så holder jeg mig ikke tilbage med at tage håndvægtene hvis det er dem jeg mangler ;)

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

En sjov situation opstod hvor et par store gutter var nede og træne i SATS.

Min daværende makker Klint og jeg havde banket vores ME øvelse af for bryst og skulle videre til incline dumbell presses.

Fyrene gryntede og "fårcede" sig igennem et par sæt inclines inden de gik videre til crossovers lige ved siden af.

Nå nu var det vores tur:

Poul: Damn hvor er det irriterende folk ikke gider at sætte vægtenen på plads..

Klint: Ja, pisse irriterende, men kan vi ikke bare bruge dem til opvarmning?

Poul: Joo for helvede, de er lige tilpas :)

Så varmede to neuralpinde op med den vægt to gryntende store gutter (vejede min 20kg mere end os) havde toppet på, og gik videre til vægte der var 6kg tungere med kommentarer som:

Kom nu eksplosivt, flot! Husk nu ikke til failure, gem de sidste 2 i dig (Klint vil altid være en skabsbuilder med hang til at træne til failure i hjælpeøvelser).

Det smukke var, at de stod ca 2meter fra os og hørte alt (hvilket alle andre i frivægtsafdelingen også gjorde). De følte sig ikke særligt smarte længere :tongue:

Den dag lærte de at ryde op, og at de var nogle svage discopumpere :w00t:

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

De var temmeligt store +100kg begge to.

½fede men med god størrelse...

Fatter ikke de kunne være så slappe? Jeg er er da en svagarm af rang og kunne tage mere end dem :bblink:

De droppede også deres discogrynt efterfølgende B)

Selv om jeg ikke var på arbejde den dag, så kan man vel godt holde styr på tropperne :)

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

seriøst så har jeg aldrig fattet det der med at det skal ligne en 12-åriges pige værelse hvor vægtene er sorteret efter farve og vægt og hvor de står henne i hjørnet. i mit center ligger vægtene omkring de forskellige bænke og stativer. nogle sidder på stangen andre ligge nede på gulvet. på den måde slipper man for at bruge halvdelen af sin træning på at rende rundt og ryde op. det er hundrede gange lettere lige at samle en enkel vægt op eller tage en af en at skulle til at loade helt fra bunden hver gang.

Et rimelig groft eksempel var idag hvor jeg var derovere, nogen havde brugt bænkpress stangen til bentover rows og så bare havde ladet den ligge med skiverne på.
er dette ikke mere et udtryk for at der mangler nogle vægtstænger?
Det kan ikke passe at man selv skal pille alle vægtskiverne af en stang inden man kan køre selv.

nu må du ikke over anstrenge dig :tongue: - det gaaaaaaas' ;)

Link to comment
Share on other sites

seriøst så har jeg aldrig fattet det der med at det skal ligne en 12-åriges pige værelse hvor vægtene er sorteret efter farve og vægt og hvor de står henne i hjørnet. i mit center ligger vægtene omkring de forskellige bænke og stativer. nogle sidder på stangen andre ligge nede på gulvet. på den måde slipper man for at bruge halvdelen af sin træning på at rende rundt og ryde op. det er hundrede gange lettere lige at samle en enkel vægt op eller tage en af en at skulle til at loade helt fra bunden hver gang.

Hvad med den lille spinkle pige som skal køre benpres, men desværre er der nogen der har glemt at pille 50 kg's skiver af maskinen?

En fyldt vægtstang signalerer som regel også at der er nogen der benytter faciliterne. Hvem benytter så hvad hvis alle bare lader skiverne sidde på når de er færdige?

Man bakser hen med nogle tunge håndvægte til en øvelse, og vups! Av, så er man faldet over en vægtskive der ligger og flyder på gulvet der. :cry:

Basal orden med vægte og skiver er at foretrække. ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvad med den lille spinkle pige som skal køre benpres, men desværre er der nogen der har glemt at pille 50 kg's skiver af maskinen?
hvis der er en der har problemer med at unloade kommer folk da naturligvis og hjælper hende :)
En fyldt vægtstang signalerer som regel også at der er nogen der benytter faciliterne. Hvem benytter så hvad hvis alle bare lader skiverne sidde på når de er færdige?

jeg spørger bare folk om de kører den ting jeg skal bruge... med mindre de er ude og tisse eller hente vand er det jo begrænset hvor de kan forsvinde hen ;)

Man bakser hen med nogle tunge håndvægte til en øvelse, og vups! Av, så er man faldet over en vægtskive der ligger og flyder på gulvet der.

begge de centrer jeg ahr trænet i har deres egen afdeling til db's. med mindre man kører farmer walk er man jo ikke ude på længere turer med håndvægtene :)

når det er sagt vil jeg dog lige sige at jeg er tilhænger af orden blandt db's. de er allesammen sorte og ser ens ud og det bliver et helvede at skulle gå rundt og læse de små tal for at finde de rigtige. jeg har bortset fra pt's eksempel heller aldrig hørt om folk der ikke har overholdt denne uskrevne regel :)

Link to comment
Share on other sites

hvis der er en der har problemer med at unloade kommer folk da naturligvis og hjælper hende
Men det havde ikke været nødvendigt hvis nu folk havde ryddet op efter sig fra starten. ;)
jeg spørger bare folk om de kører den ting jeg skal bruge... med mindre de er ude og tisse eller hente vand er det jo begrænset hvor de kan forsvinde hen

Du har vist aldrig trænet i center på størrelse med vores(OBBC). Der kan folk vitterlig forsvinde væk :lol:

begge de centrer jeg ahr trænet i har deres egen afdeling til db's. med mindre man kører farmer walk er man jo ikke ude på længere turer med håndvægtene

Næh, men hvis folk bare lader lige og flyde eller smider hvor det passer sig, så ender ting før eller siden de forkerte steder. Det er set før, og så er det ikke alle centeret hvor der er en afdeling til håndvægte alene. Jeg har prøvet at træne et sted hvor der var omkring 25 m2 til samtlige håndvægte, bænke, stænger, vægtskiver og et enkelt kabelstativ. Der sætter man overordentlig pris på at folk rydder op efter sig.

Jeg synes ikke det er specielt fedt at skulle pille 280 kg af en stang i squatstativet, fordi en eller anden grum styrkekarl ikke gider at rydte op efter sig, og vedkommende ikke er af samme højde som mig. <_<

Det er da almindelig god skik at man rydder op efter sig, når man er færdig med tingene. :bigsmile:

Det behøves ikke at være farvesorteret, medmindre man træner i AK-FREM. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

En sjov situation opstod hvor et par store gutter var nede og træne i SATS.

Min daværende makker Klint og jeg havde banket vores ME øvelse af for bryst og skulle videre til incline dumbell presses.

Fyrene gryntede og "fårcede" sig igennem et par sæt inclines inden de gik videre til crossovers lige ved siden af.

Nå nu var det vores tur:

Poul: Damn hvor er det irriterende folk ikke gider at sætte vægtenen på plads..

Klint: Ja, pisse irriterende, men kan vi ikke bare bruge dem til opvarmning?

Poul: Joo for helvede, de er lige tilpas :)

Så varmede to neuralpinde op med den vægt to gryntende store gutter (vejede min 20kg mere end os) havde toppet på, og gik videre til vægte der var 6kg tungere med kommentarer som:

Kom nu eksplosivt, flot! Husk nu ikke til failure, gem de sidste 2 i dig (Klint vil altid være en skabsbuilder med hang til at træne til failure i hjælpeøvelser).

Det smukke var, at de stod ca 2meter fra os og hørte alt (hvilket alle andre i frivægtsafdelingen også gjorde). De følte sig ikke særligt smarte længere :tongue:

Den dag lærte de at ryde op, og at de var nogle svage discopumpere :w00t:

Jeg har nu oplevet den modsatte situation. Man er færdig med bænkpres og er ved at pille skiverne af, da der kommer anden makker som skal bruge stativet. I et forsøg på at spille smart insisterer vedkommende på at man bare skal lade alle skiverne sidde på, for han skal varme alligevel op.

3 tunge rep + 2-3 forced rep senere står man og under sig over hans såkaldte opvarmningsrutine. :lol:

Link to comment
Share on other sites

LOL!

Nogen af de kvindelige kunder jeg har haft har været pænt stærke (en ex bb'er der stillede op i NM back in the day).

En anden, ja Lene hun blev bare stærk, som en bivirkning af den styrketræning vi lavede, for at holde på hendes masse under diæt.

Når de var færdige har de også oplevet mænd ville varme op med den vægt de benyttede: og fejle B)

Altid en god griner :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

LOL!

Nogen af de kvindelige kunder jeg har haft har været pænt stærke (en ex bb'er der stillede op i NM back in the day).

En anden, ja Lene hun blev bare stærk, som en bivirkning af den styrketræning vi lavede, for at holde på hendes masse under diæt.

Når de var færdige har de også oplevet mænd ville varme op med den vægt de benyttede: og fejle B)

Altid en god griner :bigsmile:

That's gotta hurt. :lol: :devil::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share