Abdurapower


Gnu
 Share

Recommended Posts

Mel Siff omkring EMS-apparater: link

Den er rimelig lang, men en del af konklusionen er her:

Editor's Note

You have probably seen this ad either on television or in various magazines and wished it would work. Some of you actually bought one. They range in price from about $35 to thousands of dollars depending on quality.

Do they work? It appears according to the research done by Dr. Mel Siff that they work in concept but the concept is far more complex than the infomercials would have you believe.

If you understood the concepts behind electrostimulation and had a machine with sufficient modulation capabilities and a technician who understood about specific placement, it is possible that you might be able to augment your training. The concept has been proven in studies but no 97-pound-weakling has turned into Mr. Olympia yet.

If you really think that a $35 dollar electric belt will actually get you a body like the models shown, then you still probably believe in the Easter Bunny.

Her er en dansk, og lidt mere letlæselig artikel om emnet.

Link to comment
Share on other sites

Ok som jeg forstår det, så gør beltet ikke en til Arnold, men hvis man gør det sammen med at man træner ved siden af så skulle man kunen se resultater.

Det passer mig egentlig fint, for jeg har ingen intentioner om at ligne Arnold, men bare få en pænt krop, og i det jeg styrketræner ved siden af, så skulle det vel være fint med mig.

Grunden til at jeg købte skidtet, var egentlig at jeg var træt af at tage mavebøjninger, da man godt kunne få ondt i lenden af det.

Skriv endelig hvis jeg har misforstået noget

Link to comment
Share on other sites

Skriv endelig hvis jeg har misforstået noget

ok :tongue:

Som jeg læser det er de resultater man i teorien ville kunne opnå med sådan et apperat små, og i praksis ikke eksisterende når man sammenligner med resultater opnået med "rigtig" træning.

Dimsen er altså højst sandsynligt spild af penge. (lidt surt at finde ud af efter man har købt den ;) )

Mavebøjninger man kan lave mere end 15 af er IKKE særlig effektive til at træne mave, hverken hvis man ønsker styrke eller muskelmasse.

Og som altid skabes en six-pack primært i køkkenet, forstået på den måde at du skal have en relativt lav fedtprocent for at kunne se den.

Link to comment
Share on other sites

Grunden til at jeg købte skidtet, var egentlig at jeg var træt af at tage mavebøjninger, da man godt kunne få ondt i lenden af det.

Hvis din lænd giver dig problemer i forbindelse med mavetræning, så udfører du sandsynligvis øvelserne forkert. Alternativt vælg andre øvelser, der er et hav af muligheder. Både med ekstra vægt på og med ren kropsvægt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tror i har misforstået noget gutter desvære! Ideen med at bruge strøm til aktivere musklerne er ganske glimrende når hensigten bare "opstramning" og lav slangkende lavintensitetstræning af musklerne selv sygehusene bruger denne til optræning af deres patienter så jeg nægter at tro at det ikke tjener noget formål!

Link to comment
Share on other sites

Tror i har misforstået noget gutter desvære! Ideen med at bruge strøm til aktivere musklerne er ganske glimrende når hensigten bare "opstramning" og lav slangkende lavintensitetstræning af musklerne selv sygehusene bruger denne til optræning af deres patienter så jeg nægter at tro at det ikke tjener noget formål!

<{POST_SNAPBACK}>

Man kan da ikke punktforbrænde...

Link to comment
Share on other sites

Tror i har misforstået noget gutter desvære! Ideen med at bruge strøm til aktivere musklerne er ganske glimrende når hensigten bare "opstramning" og lav slangkende lavintensitetstræning af musklerne selv sygehusene bruger denne til optræning af deres patienter så jeg nægter at tro at det ikke tjener noget formål!

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vil meget gerne se seriøse forsøg der viser en positiv effekt ved de apparater.

Der er flere problemer i det:

- Tv-shop udgaverne lyder til at være noget bras og kan næppe sammenlignes med hospitalsudgaver til flere tusind. Jeg har læst flere steder at visse "bælter" går i stykker efter få gange.

- På hospitaler bruges de så vidt jeg ved til genoptræning og til folk der ikke kan bevæge sig - ikke til styrketræning og til i øvrigt raske personer.

- Du skal bruge gele og/eller skifte puderne ofte.

- Det er svært/umuligt at "træne" alle muskelgrupper.

- Jeg har hørt en læge udtale at du kan risikere hjertestop/hjerteflimmer (eller noget i den stil) ved at placere dem på brystmusklerne. De elektiske impulser fra apparatet kan i hvert fald påvirke de impulser som styrer hjerteslaget.

- Du træner kun 1-2 muskelgrupper af gangen, så energiforbruget må være latterlig lavt ift næsten en hver anden form for konditræning (løb, cykling, roning, ja selv gang). Og som salt siger kan man ikke punktforbrænde.

- Der findes ingen mirakelkure eller -maskiner, kun hårdt arbejde :devil:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Tror i har misforstået noget gutter desvære! Ideen med at bruge strøm til aktivere musklerne er ganske glimrende når hensigten bare "opstramning" og lav slangkende lavintensitetstræning af musklerne selv sygehusene bruger denne til optræning af deres patienter så jeg nægter at tro at det ikke tjener noget formål!

<{POST_SNAPBACK}>

- Der findes ingen mirakelkure eller -maskiner, kun hårdt arbejde :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Og det er Ikke kun inden for vægtløftningsverdenen dette er reglen. Det er det så absolut de fleste steder. Intet kommer til en, uden man gider, at lægge en masse kræfter i.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share