At krumme ryggen når man dødløfter


darkwing
 Share

Recommended Posts

den er faktisk hævet fra fra gulvhøjde, du kan nok bare ik se det på filmen...........

hvis jeg ikke gør det med røven bliverjeg nødt til at bøje med nedaf for at nå stangen hvilket resulterer i de bøjede ryg...........

Henning, brug du bare den som signatur bare ret lige det p til et å, så er det fint.

Link to comment
Share on other sites

den er faktisk hævet fra fra gulvhøjde, du kan nok bare ik se det på filmen...........

hvis jeg ikke gør det med røven bliverjeg nødt til at bøje med nedaf for at nå stangen hvilket resulterer i de bøjede ryg...........

Hvor meget? Det ligner altså at du henter den fra 5-10cm højde. Normal højde at løfte fra er 22,5cm, da standardskiver er 45cm i diameter.

Hovedproblemet som jeg ser det er at du som det første bøjer i knæene (og bevæger dem fremaf) for at komme ned til stangen. Ideelt set skal dine skinneben være tæt på lodret også i bundpositionen. Måden du får dem til at blive i lodret er ved at skubbe røven BAGUD, bøje knæene lidt, men ikke meget, og bøje dig forover.

Hvis du har mulighed for det så stil dig med siden til at spejl og se hvordan du holder ryggen som du går ned.

Ang knækket i ryggen, så tror jeg bare din ryg er sådan ;)

Link to comment
Share on other sites

ok max....det er også sådan jeg plejer at gøre, men så kommer den grumme krumning rigtigt slemt........

den måde der er den eneste jeg kan gøre den bare nogenlunde acceptabel på........

jeg lader lige kameraet op, og prøver så at gøre som du siger.......

Ville være kanon hvis du så gad at kommentere resulstatet........

Hæver den lige endnu mere.......den er nok kun hævet 15 cm............

Har ikke lige noget målebånd......hvis der er en der gider at sige hvor stor en cd er i cm, kan jeg måle det præcist........

Edited by darkwing
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror, du for alvor skal lære at sprede benene. Ikke at det skal være sumo dødløft, men hvis du nu prøver at starte med at træne squat med tæt på 90 grader mellem benene, og du så bagefter prøver at overføre det til dødløft, så tror jeg det går.

Jeg tænker altid i retningen at lade maven glide ned mellem lårene, samtidig med at jeg stikker røven bagud. Det må se tåbeligt ud for tilskuere, nærmest som om jeg leger gravid eller sumobryder uden at jeg dog bruger stillinger svarende til sump dødløft.

(Jeg så lige sidste klip, og vil sige, at du godt må læne mere fremover i overkroppen, du holder jo et godt stykke over 45 grader, hvor jeg nok nærmere ville gå ned under 45 grader, og jeg ville nok prøve med mindst 10-20 cm længere mellem knæene til at starte med.)

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

sådan...rigtig højde........

http://shell2.eushells.com/~cecil/ttt.WMV

dine skinneben er riiimelig langt fra lodret, synes du ikke ;)

Men du formår trods alt at holde ryggen en smule mere ret denne gang.

Og husk også at det nok er meget få, hvis nogen overhovedet, der kunne lave et flot teknisk dødløft første gang de prøvede :)

Link to comment
Share on other sites

OMFG!!!!

Sp kom der lige en ven ind ad døren , mens jeg stod i underbukser, og løftede et støvsuger rør fra en skål og en gryde med kamera på..............HVORDAN FORKLARER MAN DET??????????

LOL LOL LOL LOL LOL LOL LOL LOL LOL LOL LOL :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Åhhhhhhhhhh, hjælp jeg har latterkrampe. :devil: :D :D :D :D Det er godt noget af det morsomste jeg nogensinde har hørt. Det er guld. REAL GOLD!! Det ligger på top 3 over lækreste kommentarer på MOL. :bigsmile::bigsmile::bigsmile: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jarvig.........jeg kan godt se det dybt komiske i det......han åbnede døren mens jeg stod bøjet ned og kiggede lige op på døren.......og jeg kiggede ham lige i øjnene og han sagde bare HVAD FANDEN LAVER DU??? og lignede et kæmpe spørgsmåltegn...................

Sorry max, nu er de så lodrette som jeg kan........men så er den gal med ryggen igen.......

undskyld jeg bliver ved, jeg vil bare så gerne have det dødløft til at spille......

vil også til at udstrække 20 min hver gang ingen jeg går igang med at træne..........

http://shell2.eushells.com/~cecil/grrr.WMV

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke umiddelbart give flere råd end jeg har gjort.

Hvis det kan hjælpe dig, så kan jeg sige at mine lår nok er i ca 45 grader i forhold til vandret og overkroppen er nok nede omkring 20-25grader. Skinnebenene er stort set lodret og skuldrene er midt over fødderne.

Men nu er det din tur til at se videoklip, så tag et kig på Thomas Jagd der løfter her (evt også Per Kyneb og Sannah Mogensen):

link

Link to comment
Share on other sites

ok, mange tak for hjælpen max, vil du sige at min teknik er så forfærdelig at det ikke er forsvarligt at køre hvad jeg kan i den, indtil den bliver bedre?

velbekomme :)

Og ja, du bør ikke køre i nærheden af hvad du kan vægtmæssigt før teknikken er lidt bedre. Lav mange sæt og relativt få gentagelser pr sæt (<5), så du kan koncentrere dig 100% om teknikken.

Link to comment
Share on other sites

argh,nu kan jeg ikke sove pga. det lort :(

Det skal yderligere siges at to andre erfarne løftere har set mit dødløft, og ikke haft noget at udsætte på det, og ham der sagde jeg krummede ryggen, havde også kun krumningen at udsætte på det.

Så det jeg egentligt vil spørge om er om krumkningen er farlig i sig selv.........

Link to comment
Share on other sites

Det er sikkert meget normalt at krumme i bunden af dødløft og squat. Jeg gætter på det skyldes manglende smidighed i hamstrings - og vel også gluteus musklerne(?). I så fald burde den rette medicin være udstrækning/smidighedstræning af den bageste kæde. Har selv haft det samme problem og er i øvrigt også 190 :)

Hej Darkwing.

Jeg kiggede på dine klip i går aftes, og jeg tror at Michael Sørensen er inde på noget af det rigtige. Umiddelbart virker du ikke særlig smidig.

Udspænding af haserne og rumænsk dødløft kunne være noget du burde give dig i kast med.

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo lave strækøvelser én eller flere gange om dagen. F.eks. om morgenen når du lige er stået ud af sengen, eller om aftenen lige inden du hopper i kanen. Tidspunktet er selvfølgelig underordnet, men jeg tror det vil hjælpe én til at huske at gøre det, hvis man får inkorporeret det som et fast ritual.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share