Energi til træning


Torskefjæs
 Share

Recommended Posts

Hej godtfolk.

Når jeg skal til træning er det tit jeg er fuldstændig tømt for energi, og bliver så NØD til at drikke en form for energi drik som jeg ikke lige har styr på mht kcal. Jeg prøver at tabe mig for tiden, så det skal ikke være noget der giver kcal tælleren fuldtis arbejde ;)

En normal hverdag ser således ud:

Morgenmad:

Intet eller youghurt

Formiddag:

Gulerødder

Frokost:

2 grovboller med kødpålæg

Eftermiddag:

Youghurt

Aftensmad:

1-2 stk kød

Salat

Jeg træner mellem frokost og eftermiddag måltidet. Så jeg søger noget mad som kan give noget hurtigt energi til træning, men ikke har for meget sukkerindhold, håber i kan hjælpe.

//Torskefjæs :cheer:

Link to comment
Share on other sites

Hmm.... kunne det ikke skyldes at du ikke får nok at spise generelt. Ved godt du vil tabe dig og nu har du ikke sat mængder på dit indtag men det virker stadig forholdsvis lidt. Jeg vil være imponeret hvis du kan få optimalt prot, kcal osv pr. dag via den kostplan du har beskrevet. Prøv evt. at spise lidt mere om morgenen - jeg spiser selv Cornflakes, havregryn el.lign. og jeg har det fint indtil træningstid. Det er vigtigt at få nok kcal og kulhydrater selvom man prøver at tabe sig da du ellers oplever manglende energi og deslignende.

Mht. sukker så kunne det være en fordel at droppe youghurten da den er loaded med sukker.

Et andet tip jeg har fundet brugbart er en drikkedunk med vand + ½ teske sukker og salt. det strider mod manges overbevisning under træning men det er med tila t vedligeholde din sukker og saltbalance under en træningssession og du vil derfor ikke mærke den træthed og tidlig failure i reps som du ellers gør.

Men igen dette er mine egne personlige erfaringer og har virket for mig men vi er jo alle individuelle så prøv dig frem, men tror du har brug for en ændring i din kostplan ( red. spis mere ).

Læs evt. nogle af de udemærket indlæg her på sitet omkring kcal-indtag vs forbrug o.a. ( har desværre tråden hertil). Håber dette kan hjælpe dig lidt i den rigtige retning... ellers er der sikkert nogle andre der har nogle gode eks. også...

Held og lykke... :)

Link to comment
Share on other sites

Ikke for noget, men nu er det jo dig der har skrevet i min log på et tidspunkt at jeg spiste for lidt, en dag hvor jeg spiste 1300 kcal(uden træning). Jeg gav dig ret, men vil så også sige at det ser bestemt ikke ud til at din kost overstiger det meget. Slet ikke taget i betragtning af at jeg går ud fra du er en mand. Men nu ved jeg heller ikke hvor meget yoghurt du spiser osv osv.

Jeg tror Tordenskjold har ret i at den manglende energi hænger sammen med din kost, ISÆR de dage hvor du ikke spiser morgenmad, i øvrigt vil jeg anbefale dig at spise nogle gode kulhydrater bare om morgenen, da det også sætter lidt skub i det til resten af dagen.. Og man har mere energi , Feks. Havregryn, groft brød....

Yoghurt er ok hvis det altså er A38 (cheasy), put selv nogle friske frugter i og evt noget fiberdrys.

;)

Edited by Freja
Link to comment
Share on other sites

Torden:

Jeg kan ikke se pointen med at putte salt i en drik man skal blive frisk af? Er det ikke nok bare med sukker vand? Jeg har prøvet at lægge youghurten væk, men det virker ikke, så jeg har bare skåret i alt andet hvad jeg spiser, så passer pengene.

Freja:

Hehe, jeg blev bare overrasket over at dit kcal indtag lå på 1300 om dagen. Jeg tror mit ligger lidt over ;)

Jeg tror jeg vil prøve at spise 1 eller 2 stykker frugt sammen med frokosten fremover.

//Torskefjæs :cheer:

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart virker dit samlede daglige indtag som et af mine mellemmåltider. Hvis du føler dig sløv og uoplagt er der intet at sige til det. Du spiser stort set ingenting og dét du spiser, har ikke den store ernæringsmæssige værdi.

Salt er godt, fordi du sveder ;)

Bid i det sure æble og tæl så de kcal. Når du så ser at du kun får 1000 kcal. om dagen så sammensætter du et ernæringsrigtigt og energimæssigt korrekt kostprogram, og så skal du bare se løjer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har regnet lidt på din kost - hvis du spiser det maksimale af det du skriver - og vi regner med at 1-2 stykker kød er 200 gram svinekød - så får du maks. 2200 Kcal - det er ikke ret meget til en aktiv mand på 187 cm der vejer 30 kg for meget! Du skal spise mere - og det er objektivt dumt at springe morgenmaden over!! En gang havregryn og et stykke frugt er en god måde at starte dagen på! Du vil foremntligt tabe dig ganske pænt selv hvis du går op til 3000 Kcal.

Link to comment
Share on other sites

Det er egentlig ret sjældent at jeg overhovedet er sulten. Men når jeg så kommer til det punkt på dagen hvor jeg skal træne, er jeg tømt for energi, er det meningen med et vægttab?

Jeg vil prøve at måle mit måd på mandag, så må vi tage jeg tage den derfra. Men det er jo ikke fordi jeg har tabt mig helt vildt meget, kun 3 kg på en mdr med intens træning næsten hver dag. Styrke og cardio primært.

//Torskefjæs :cheer:

Link to comment
Share on other sites

Ja en ½ teske salt i et glas vand hver dag er godt! Det skal bare være havsalt e.l. Så man også får de gode "ting" (miniraler m.m.m.) som der er i den slags salt. Det er et generelt råd til alle! Og behøver ikke kun at være i forbindelse med træning.

Husk også den daglige vitaminpille!

Men det er helt klart fordi du spiser for lidt!

Link to comment
Share on other sites

Husk nu den banan, det skrev jeg jo også i din log :)

Hurtigt optagelige kulhydrater = God energi hurtigt.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har prøvet, men jeg synes ikke det havde en så stor effekt på min energi. Jeg spiste den 45 minutter før træning.

Ja en ½ teske salt i et glas vand hver dag er godt! Det skal bare være havsalt e.l. Så man også får de gode "ting" (miniraler m.m.m.) som der er i den slags salt. Det er et generelt råd til alle! Og behøver ikke kun at være i forbindelse med træning.

Husk også den daglige vitaminpille!

Men det er helt klart fordi du spiser for lidt!

<{POST_SNAPBACK}>

Spiser for lidt? Jeg har tabt 3kg på en mdr. det må da siges at være et gennemsnitligt tab, så jeg kan ikke se hvad det skulle hjælpe at spise mere :blink:

Jeg vil prøve vand+salt.

Multiquote er en god ting :cooldance:

//Torskefjæs :cheer:

Link to comment
Share on other sites

Hej godtfolk.

Når jeg skal til træning er det tit jeg er fuldstændig tømt for energi, og bliver så NØD til at drikke en form for energi drik som jeg ikke lige har styr på mht kcal. Jeg prøver at tabe mig for tiden, så det skal ikke være noget der giver kcal tælleren fuldtis arbejde  ;) 

En normal hverdag ser således ud:

Morgenmad:

Intet eller youghurt

Formiddag:

Gulerødder

Frokost:

2 grovboller med kødpålæg

Eftermiddag:

Youghurt

Aftensmad:

1-2 stk kød

Salat

Jeg træner mellem frokost og eftermiddag måltidet. Så jeg søger noget mad som kan give noget hurtigt energi til træning, men ikke har for meget sukkerindhold, håber i kan hjælpe.

//Torskefjæs :cheer:

<{POST_SNAPBACK}>

Hej!

jeg har haft det samme problem og d som virker for mig er at lave en halv proteinshake en time inden jeg skal ned og træne. Det skal selvfølgelig helst være den med 70 % valleprotein, da det giver kroppen mest!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share